HARK på Facebook

Generalforsamlinger og anden klubinformation
Brugeravatar
flygge
Indlæg: 100
Tilmeldt: 18. feb 2019, 14:44
Geografisk sted: Korsør

HARK på Facebook

Indlæg af flygge »

Hej HARK´ere

Så prøver HARK at komme på Facebook. Honda allroad.dk
Facebook siden er ikke ment som en erstatning for vores forum. Men ment som information for søgende, som herefter kan besøge vores Facebook side.
Men skulle man vælge og lægge billeder og/eller historier ind. Så er man velkommen.
Lars N
Indlæg: 305
Tilmeldt: 23. sep 2012, 13:42
Geografisk sted: Rager ikk dig

Re: HARK på Facebook

Indlæg af Lars N »

Er der opbakning for det i Hark? Har vi haft luftet og der var der ikke stemning for det. Men i har jo nok haft en afstemning her på Hark siden?
fing2 fing1 I mangel af egen succes, er andres nederlag ikke at foragte. kslag :honda:
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: HARK på Facebook

Indlæg af yaknudsen »

Lars N skrev: 19. apr 2020, 20:45 Er der opbakning for det i Hark? Har vi haft luftet og der var der ikke stemning for det. Men i har jo nok haft en afstemning her på Hark siden?
Det er korrekt at HARK's tilstedeværelse på Facebook platformen har været debatteret mange gange - og der har været fremsat mange gode argumenter både for og imod.

I de ca. 10 år der er gået siden de første debatter vedrørende HARK's tilstedeværelse på Facebook har 'verden' ændret sig. For rigtig mange mennesker er Facebook nu blevet en fasttømret og central del af deres digitale hverdag.

I erkendelse af at det er sådan det er blevet (uanset om man bryder sig om det eller ej), giver det ikke mening at kæmpe imod Facebook's indflydelse som en integreret del af ekstremt mange menneskers digitale 'liv'.

Det giver (alene af den grund) ikke mening at udelukke Facebook fra 'det gode selskab', men i stedet at udnytte de muligheder der dermed står til rådighed for at gøre opmærksom på HARK som et seriøst interessefællesskab.

Det er på INGEN MÅDE hensigten at flytte HARK til Facebook. Tværtimod!

HARK's forum vil fortsat være det centrale omdrejningspunkt for HARK's aktiviteter.

På HARK's eget forum har interessefællesskabet til stadighed den fulde kontrol, og vi har til hensigt at bevare den fulde kontrol over fællesskabets tilstedeværelse på internettet, et ejerskab som vi ikke har til hensigt at overlade til nogensomhelst andre end fællesskabet selv.

HARK interessefællesskabet er en betydningsfuld del af mange menneskers liv, det samme kan man sige om Facebook. Det bør helt uproblematisk kunne kombineres - til fordel for alle slags mennesker - med mange forskellige præferencer.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: HARK på Facebook

Indlæg af Palle »

Hmmm :-?
æJeg er en af de gamle sure mænd som ikke magter facebook og twitter og hvad det ellers hedder --
Men ok med mig... bare jeg slipper for alt det " fis" .. 8-)
Jeg har det fint med det vi har,men jeg ved godt at det er det de unge vil ha ` :lol:
Så bare klø på---
jeg bliver her !!
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: HARK på Facebook

Indlæg af yaknudsen »

Palle skrev: 20. apr 2020, 08:32 Men ok med mig... bare jeg slipper for alt det " fis" .. 8-)
Jeg har det fint med det vi har,men jeg ved godt at det er det de unge vil ha ` :lol:
Så bare klø på---
jeg bliver her !!
:ok: En fremragende kommentar som formår at inkludere både sund fornuft og rummelighed i nogle få korte sætninger. :ok:
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
flygge
Indlæg: 100
Tilmeldt: 18. feb 2019, 14:44
Geografisk sted: Korsør

Re: HARK på Facebook

Indlæg af flygge »

Det er en super kommentar du kommer med Palle. Og det hver mand frit for, om man vil følge Facebook siden eller ej.

Igen vil jer gerne understrege, at Facebook siden IKKE en erstatter vores forum. Men det skader ikke at gøre lidt reklame for Vores Forum". :ok: . Som der også henvises til.

Men det kunne måske være, at man kunne knytte lidt kontakter rundt omkring i verden, enten til overnatning, reservedele eller venskaber, hvem ved.

Via facebook siden , World Africa Twin riders - som jeg er kontaktperson for i Danmark -, har jeg fået rigtig mange gode kontaker. Og disse kan/vil jeg bruge til at finde reservedele/logi og lign. Og disse kontakter er til hver en tid velkommen, til hjælp fra min side, hvis de skulle komme, og stå i problemer i Danmark.

Men det er alles medlemmere ret, at sætte det som et punkt til vore generalforsamling. Skal facebook siden fortsætte eller ej. Og så tager vi den der fra.

Håber snart vi ses til træf HFFH. :beer:

Mvh

Jan Flygge
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: HARK på Facebook

Indlæg af John Sigh »

Det her tror jeg desværre bliver døden for HARK forum på nettet .

Det er bare så meget nemmere at smide noget op på Facebook at det ikke vil vare længe inden alt kommer der istedet.

Personlig mener jeg også det er en ting som burde drøftes på en generalforsamling før den blev iværksat.

Men nu er jeg jo også bare en af de gamle sure mænd som tænker alting var meget bedre i gamle dage :smadret:

Mvh John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: HARK på Facebook

Indlæg af iver »

Det var da et noget overraskende tiltag, taget i betragtning af at det så ofte er blevet debatteret på generalforsamlingerne, og altid er blevet stemt ned, med i mine øjne fine begrundelser.

Men hvis bestyrelsen er villige til at videregive enhver form for debat/turarangeren/turberetning samt videregivelse af teknisk viden og salgs annoncer fra Facebook og til forum, med en til enhver tid korrekt ordlyd, så kunne det efter min mening godt komme på tale, men samtidig afholde mig fra nogensinde at stille op til bestyrelsen, med det arbejde det ville kunne kaste af sig.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Anders Thorsen
Indlæg: 201
Tilmeldt: 17. jun 2011, 14:07
Geografisk sted: Børkop

Re: HARK på Facebook

Indlæg af Anders Thorsen »

Må til enhvertid tilslutte mig de gamle
Og sure mænd efter min mening ingen Facebook
Brugeravatar
JP
Indlæg: 302
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: HARK på Facebook

Indlæg af JP »

Hej
Jeg er ikke selv på Facebook, og kommer det sikkert heller ikke. Hvis det er planen at køre 2 forumer sideløbende, med det ekstra arbejde det vil give, tror jeg det ene vil dø, og hvilket af dem vil det så være?
Hilsen Jørn
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: HARK på Facebook

Indlæg af yaknudsen »

JP skrev: 21. apr 2020, 07:20 Hej
Jeg er ikke selv på Facebook, og kommer det sikkert heller ikke. Hvis det er planen at køre 2 forumer sideløbende, med det ekstra arbejde det vil give, tror jeg det ene vil dø, og hvilket af dem vil det så være?
Hilsen Jørn

Min personlige hensigt er uændret at fortsætte arbejdet med HARK's forum - medmindre jeg bliver tildelt fem kolde tæer i røven!


Jeg er selv en gammel sur mand der ikke er på Facebbok, og heller aldrig kommer det. Facebook har jeg prøvet ad et par omgange og det fungerede bare slet ikke for mig. Min antipati for Facebook og deres forretningsmodel er så dybfølt at jeg har pålagt mig selv livslangt karantæne. Så der kommer jeg ikke til at lægge så meget som et minuts arbejde.

Siger det bare.

Hvis man godtager den tanke at der kun er plads til en et-strenget strategi for HARK's internet tilstedeværelse, og at den ene af to strenge uafvendeligt vil 'dø' hvis vi alligevel prøver med to samtidige strenge, vil jeg vove den påstand at det ikke vil være HARK's oprindelige forum der 'tager billetten'.

Uanset hvor meget jeg personligt foragter Facebook kan jeg dog godt se fordele ved at supplere HARK's forum med en Facebook tilstedeværelse, forudsat at der er en fornuftig repræsentant for HARK som påtager sig at køre (og moderere) Facebook delen.

Jeg tror på at Flygge er manden der kan mestre den hårfine balance, og han har oven i købet tilbudt sin gratis arbejdskraft af egen fri vilje - så jeg synes det er værd at afprøve. Og som Flygge skriver, hvis det går den forkerte vej er han klar til at lukke ned hvis det skulle gå skævt.

Som jeg ser det har vi som interessefællesskab intet at tabe - og uanset om det måtte gå godt eller skidt med forsøget vil vi stå styrket tilbage med viden og erfaringer som vi kan bruge fremadrettet i stedet for at gætte og føle os frem.

Min personlige anbefaling er at give initiativet en chance - men den modstand som man kan spore i denne tråd taler sit tydelige sprog imod at afprøve initiativet, så min foreløbige konklusion må være at vi som interessefællesskab er nødt til at lade foreningens højeste myndighed (generalforsamlingen) tage en beslutning inden der etableres et eventuelt Facebook initiativ.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
flygge
Indlæg: 100
Tilmeldt: 18. feb 2019, 14:44
Geografisk sted: Korsør

Re: HARK på Facebook

Indlæg af flygge »

Hej HARK

Så har jeg slettet Facebook siden. Den vil dog være synlig 14 dage endnu før den forsvinder.

De bedste hilsner

Flygge
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: HARK på Facebook

Indlæg af Tinning »

Hej Flygge,

Jeg synes det er utrolig synd for dig, at din gode idé er blevet skudt ned.
Som jeg ser det, var det eneste du ville jo bare at udbrede kendskabet til denne klub.
Men det lader til, at klubben indeholder flere sure gamle mænd, end jeg havde troet.
Kan egentlig godt forstå, at du ikke genopstiller til bestyrelsen, for denne her børnehave kræver vist pædagoger og ikke en bestyrelse.
Dette er bare mine tanker.

Med venlige hilsen
Tinning
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: HARK på Facebook

Indlæg af ktopp »

Der har nok været gang i den.....jeg har ikke været på en del dage grundet meget arbejde med at uddanne vor fremtidige elektrikkere herfra stuen. Facebook.... det har været oppe mange gange, jeg synes nu det er OK, bare dette forum er “hovedkanalen” :-D :beer:
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: HARK på Facebook

Indlæg af Lasse Pedersen »

Goddag HARK

Jeg kan se der har været en del menings udveksling her på Forum vedr. for eller i mod Facebook.
Det undre mig, (ret mig hvis jeg tager fejl) at 2. medlemmer har sat noget i gang som for år tilbage er aftalt, måske endda vedtaget, på en generalforsamling, IKKE skulle være en del af HARK. (Facebook)
Hvordan kan det være at en sådan vedtagelse af 2. medlemmer i bestyrelsen, bliver publiceret under informationer og ikke under medlemsdelen, (meddeles fra bestyrelsen?) så den debat, jeg lige har læst IKKE kommer ud til hele forum?
Om jeg er en gammel sur mand eller en del af børnehaven, ja det vil jeg lade andre afgøre, en ting er sikkert, jeg forstår ikke det ordvalg!
Det er vel ok at have sin egen holdning, mening, forhold eller opfattelse til Facebook.
Det bekræfter mig i at det kan være svært at nå alt, når Et af bestyrelsesmedlemmerne ikke ved hvad der foregår før det kommer her på den åbne del af Forum.


Desværre tror jeg John har ret, jeg er som Jørn bekymret over om alt kommer begge steder (forum & Facebook) jeg bakker helt op om Iver og Lars.
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Besvar