Åbent / Lukket mønster

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
Christian Lau

Åbent / Lukket mønster

Indlæg af Christian Lau »

Hej med Jer

Nu har jeg læst alle de inlæg igennem der er om dæk.
Jeg kiggede nærmere på mine egne dæk igår på Afrikaneren. Bagdæk er HELT iorden, men fordæk er temmelig slidt (mere end jeg havde forestillet mig!!!)
Der er pt. monteret Anarkee, som tidligere skrevet, er jeg yderst tilfred med det til asfalt... selv høje hastigheder på motorvej(sjældent!), og specielt små sving på asfalt er de rigtig gode til. Men mudder og løst grus, det er de IKKE skabt til..!

Men hvad betyder åbent og lukket mønster ??
Der er flere der beskriver dette, jeg formoder det er dækkets evne til at komme af med evt. mudder?!?!?

Min situation er, at jeg skal bruge nogle dæk der kan det hele! -men det er der jo ikke nogen der kan, så jeg er nødsaget til at finde et kompromis. Jeg skal bruge nogle der kan køre mange sving på asfalt (små bjergpas), og som ikke "bliver bange" når de ser noget mudder, skovbund, grusveje, selv græs.... Hvis der er nogle der har idé´er, så er jeg åben overfor forslag..... ;-)

Kan se, at flere af de inlæg der er, er flere år gamle... Måske der er kommet nye muligheder???

Mange hilsner
Christian

-som lige om lidt vil iklæde mig mc tøj, rygskjold, hjelm, handsker og hjelm, sætte/stille mig på Afrikaneren og nyde naturen i det sjællandske :-D
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Continental TKC80 eller Michelin T63 er begge halvgrove dæk der kan lidt af det hele. Men det er jo altid svært når man vil have et dæk der kan det hele, for det så går man jo på en masse kompromisser :-)
Besvar