Battlewing BW-501/BW-502

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
Henrik Larsen

Battlewing BW-501/BW-502

Indlæg af Henrik Larsen »

Efter at have fået lidt længere til arbejde og ambitioner om et par ture på autobahn i løbet af sommeren, fik jeg lyst til at prøve et dæk med mere komfort på landevejen.

Valget faldt på battlewing da jeg havde set det sidde på større maskiner som Varadero, GS o.lign. Jeg kører transalp 2006 og det skal da indrømmes at især fordækket ser lidt spøjst ud i 21" og uden knopper, men man vænner sig til det.

Transalpen bliver brugt ganske normalt med kørsel i både sol og regn, ligeud og sving, og en enkelt gang imellem også lidt grus.

Indtil videre er jeg yderst tilfreds med dækket, og har følgende erfaringer i forhold til det standard monterede trailwing 42 (som er et mere åbent dæk):

Færre rystelser
Kortere bremselængde
Mere spas i svingene og mere præcision
Mindre bensinforbrug
Samme fornemmelse og bid på tør grus

Det giver jo stof til eftertanke...

Jeg skal nok vende tilbage når jeg kan sige mere om holdbarheden
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Disse dæk er originalt monteret på bla. BMW 650 GS 0.8.
Og er lige nøjagtigt er rigtigt godt dæk, den største ulempe er nok at det ser for landevejspræget ud :lol: :lol:
Yaknudsen har faktisk kørt rundt i Mols Bjerge (til sidste træf) op af en lille, men meget sandet bakke, og op kom han da.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
jalp

Indlæg af jalp »

Larsen.. kan vi ikke få et billed af mønstret, evt. både for og bag. Hvad koster de?
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

Jeps det er dem der linkes til herover. Bortset fra at mine har sådan nogle støbe dimser på yderkanten som jeg bare ikke kan få slidt af...men det skal nok lykkes en dag 8-)
jalp

Indlæg af jalp »

Pas på dig selv, Larsen :-D
Når man slipper tør for vejgreb, gør det nass. Det skete for miig i Lørdags.
At asfalt bliver blødt i solen er løgn! :shock:
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

Men du kører heller ikke battlewing... :-P

Håber I er kommet på højkant igen dig og cyklen
jalp

Indlæg af jalp »

tak tak, jeg var så heldig at cyklen ikke var min :-P Den tilhører vores kommune, min søn kører roadrace i ungdomsskolen, på favrskovbanen.
Men blå mærker og lidt skrab hist og her dør man ikke af, men det var sjovt og svært! De har "vendt" gearkassen på de racere - 1. op og resten ned! :-?
Senest rettet af jalp 04. maj 2010, 00:00, rettet i alt 1 gang.
Besvar