Metzeler Karoo T

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
Rotax 655

Metzeler Karoo T

Indlæg af Rotax 655 »

Efter at have læst diverse dæktest er knallerten nu forsynet med et nyt Karoo 19" knopdæk for, og et tilsvarende 17" bagdæk er netop bestilt. Metzeler Karoo T 150/70 - 17 TL 69a M/C M+S pris incl. lev. ved Daekonline.dk 704,50 kr.
Så er der vist ingen undskyldning for ikke at give fuld gas på grusvejen :-D
Senest rettet af Rotax 655 31. mar 2011, 09:12, rettet i alt 2 gange.
Niels

Re: Metzeler Karoo T

Indlæg af Niels »

Jeg tror de også klæder en africaner. Jeg glæder mig til at høre om de dur til noget når du har rullet dem varme ;-)

Hilsen Niels
Rotax 655

Re: Metzeler Karoo T

Indlæg af Rotax 655 »

Karoo knopdæk - kan være en rystende oplevelse på asfalt - fremragende på grus og off-road. Det er bagdækket der giver vibs. i hele cyklen så det snurre i fingerne og 120 km/t er max. pt. Skyldes nok et forkert genbrug af en slange med noget grønt snot i. Det er naturligvis ikke muligt at afbalancere dækket når snottet løber rundt i hjulet, 110 g af og på forskellige steder, indtil vi kom i tanker om snottet :snydt:
tingtilsalg

Re: Metzeler Karoo T

Indlæg af tingtilsalg »

Man skal også være obs på at der er stor forskel på de forskellige Karoo modeller.

På advrider.com og tenere.dk bliver Karoo T dækket ikke ligefrem rost. Derfor kan enkelte selvfølgelig stadig have positive oplevelser med det :-)
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: Metzeler Karoo T

Indlæg af Peter AT »

Har også fået et Karoo monteret på knallerten.

Tror mit er et andet compound end det ovenstående. Selvfølgelig godt på grus. Rigtig godt. Fint bid i nedlægningerne, så absolut anbefalelsesværdigt.

På asfalt er der en del dækstøj, som gir nogle undrende blikke engang imellem. Har kørt knop 4000 km på bagdækket og der er mindre end 50% tilbage. Dækket har fantastisk godt bid i svingene på asfalt og på våd vej. Har ikke prøvet at tabe bagenden endnu, selvom jeg har gjort ret kraftige forsøg. Har kørt 165 kmt efter GPS, og vorherre bevares den bliver da en smule levende, men ikke noget der er et problem.

Skal have sådan et på igen :ok:
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Rotax 655

Re: Metzeler Karoo T

Indlæg af Rotax 655 »

Jeg synes det er gode dæk til allroad kørsel, og som Peter skriver kanon på grus, lad mig tilføje og græs, løs jord på stubmark, sand og våde blade, og store vandpytter, klatre også fint over trærødder og andet skrammel på en snæver skovsti. - At bagdækket ikke kunne afbalanceres p.ga. slim i slangen er jo logik for burhøns. Fordækket der kom på 500 km før bagdækket var helt OK, 0 vibs og med fantastisk kørselskomfort i forhold til det gamle :roll: Mener det var Kåre der (fornuftig som sædvanlig) skrev lidt om forskellen på slidte og nye dæk, hvilket jeg fuldt ud kan tilslutte mig.. Overvejer at afmontere de 75g balanceklodser der er fejlmonteret på bagdækket - ka da være det kunne fjerne lidt rystelser ;-) Som det er nu behøves ingen speedometer det er helt tydeligt når dyngen når 120 Ha Ha.
Rotax 655

Re: Metzeler Karoo T

Indlæg af Rotax 655 »

Efter 500 km er de fleste rystelser fra bagdækket næsten forsvundet :ok:
Besvar