Pirelli MT 90 Scorpion

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Pirelli MT 90 Scorpion

Indlæg af Søren Dahl »

Pirelli MT 90

Var dækket jeg kørte til Nordkapp på - og jeg må sige, at jeg er yderst tilfreds. I min første anmeldelse har jeg skrevet at det kun EGNER sig til forsigtig grusvejskørsel. Det passer stadig at det kun EGNER sig til dette, men det kan faktisk godt løse nogle seriøse off road touring opgaver, og det både grus, jord og mudder veje..... men stadig vil jeg foretrække off road dæk som Stone king eller TKC 80.

Skal I på langtur er dette et meget seriøst bud på et fantastisk godt dæk. Jeg har nu kørt over 8000 km på det nuværende sæt, og jeg vurdere at der stadig ca. 4000 tilbage (bagdækket).

Fordækket som jeg indtil nu ikke havde prøvet, lever helt op til alle de opgaver det er blevet stillet på en vaske ægte all road tour i Norge. Ikke nogle ubehagelige oplevelser som jeg tidligere har oplevet med andre fordæk.

PERFEKT!

MVH Søren
John

Nye dæk til kværnen

Indlæg af John »

På baggrund af anbefalingen af Pirelli Scorpion har jeg fået monteret disse på AT. Glæder mig at mærke forskellen på de gamle slidte Michelin T66 som sad på dyret da jeg købte hende! Nu skal de lige ha' varmen inden jeg kan mærke den reelle forskel.
John
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej John

Indlæg af Søren Dahl »

Hej John

T66 er et decideret "lortedæk" - spørg bla. Peter her fra klubben, han har særdeles dårlige erfaringer med dækket, og jeg har også prøvet cykler hvor dækket var monteret på - det DUR simpelthen ikke.

Så du vil kunne mærke markant forskel på dette super dæk du har fået monteret. Jeg var på Nordkapp på det - og jeg var meget imponeret.

Mvh Søren
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hej Søren
Jeg kan se at der findes 2 forskellige MT 90.
MT 90 A/T og MT 90 S/T.
Hvilken en af dem er det du har prøvet. Der er en del forskel i mønstret.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Nåe Søren, gider du ikke svare ;-) eller er det bare fordi du ikke kan huske hvilket dæk du havde på :?: Det er også lang tid siden :lol:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

Nikolajsen skrev:Nåe Søren, gider du ikke svare ;-) eller er det bare fordi du ikke kan huske hvilket dæk du havde på :?: Det er også lang tid siden :lol:
Så kan jeg da hjælpe. Jeg har lige skimmet feriebillederne fra Nordkap-turen og kan konstatere, at bagdækket var et Scorpion MT 90 S/T 130/80 R 17. Fordækket ligner også et S/T selv om inskriptionerne ikke kan læses på nogen af billederne (og der er ellers rigeligt med billeder af TransAlpen :-)). I dag kan S/T-fordækket dog kun fås i 18", og det er jo lidt for lille til rigtige motorcykler ;-)

mvh Kåre
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Tak for det Kåre :ok:
(jeg overvejer kraftigt et A/T næste gang)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
egoland

Indlæg af egoland »

Jeg kører også Pirelli Scorpion: Samme gode erfaringe som i ovennævnte. Godt asfaltdæk, og klarer også offroad, selv om det ikke lige er spidskompetencen.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

egoland skrev:Jeg kører også Pirelli Scorpion: Samme gode erfaringe som i ovennævnte. Godt asfaltdæk, og klarer også offroad, selv om det ikke lige er spidskompetencen.
Altså et A/T :?:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Ikke stresse....

Indlæg af Søren Dahl »

Ikke stresse :lol:

Du har jo lige spugt, må man da lige få lov til at komme hjem og ind på tråden - var det ikke i maj 2009 du spurgte :lol: :lol: ..... nå - godt Kåre kunne svare for mig så :lol: - Tak. - og det er jo så 14 dage siden - fint jeg endelig fandt ind på tråden nu.

Mvh Søren
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Pirelle Scorpion MT 90 A/T er indkøbt. Mangler dog stadigvæk 300 - 500 km. i at blive monteret.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
egoland

Re: Pirelli MT 90 Scorpion

Indlæg af egoland »

Min erfaring efter tre år på dækket/halvandet sæt dæk er, at de har god holdbarhed. Men der der begrændsninger: Kører man med fodhvilerne i asfalten, som vi af og til gør med de friske drenge, så er der tendens til, at bagdækket krabber sidelæns, når geden trækkes ud af svinget, og så må man slække lidt på gasrullen igen. Nå, det er sikkert en pris amn må betale for lidt offroad-evner.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Pirelli MT 90 Scorpion

Indlæg af Nikolajsen »

egoland skrev:Min erfaring efter tre år på dækket/halvandet sæt dæk er, at de har god holdbarhed. Men der der begrændsninger: Kører man med fodhvilerne i asfalten, som vi af og til gør med de friske drenge, så er der tendens til, at bagdækket krabber sidelæns, når geden trækkes ud af svinget, og så må man slække lidt på gasrullen igen. Nå, det er sikkert en pris amn må betale for lidt offroad-evner.
Stadigvæk ikke klar over om det er et A/T, eller et S/T du har kørt på :shock: :-(
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
egoland

Re:

Indlæg af egoland »

Nikolajsen skrev:
egoland skrev:Jeg kører også Pirelli Scorpion: Samme gode erfaringe som i ovennævnte. Godt asfaltdæk, og klarer også offroad, selv om det ikke lige er spidskompetencen.
Altså et A/T :?:
Nej, S/T
Besvar