Skal/kan jeg købe Mitas E-07?

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
Skomarn

Skal/kan jeg købe Mitas E-07?

Indlæg af Skomarn »

Hej erfarne mennesker

Jeg er ved at være kørt tør for dæk på min TA 700 og jeg slipper nok ikke for at skifte dem inden sæsonen slutter. Jeg har fået et godt øje til Mitas E-07-dækket. Er der nogen af jer som har erfaringer med dette dæk? Søren Dahl skriver et par, ikke just positive, linjer om dækket i 2005, men der er jo som bekendt løbet meget vand under broen siden da. Alternativt har jeg kigget på Heidenau K60, som har nogenlunde samme egenskaber, men jeg kan bedre lide mønstret på Mitas-dækket. Selvfølgelig er det egenskaberne/kvaliteten der kommer i første række - så derfor spørger jeg nu jer til råds.

Glæder mig til at høre fra jer. :)

Mvh. Søren
tingtilsalg

Re: Skal/kan jeg købe Mitas E-07?

Indlæg af tingtilsalg »

Evt overvej metzeler Enduro 3?
Jeg finde det et ganske hæderligt dæk til landevej og grus.
mc-eventyristen.dk

Re: Skal/kan jeg købe Mitas E-07?

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Hej Søren - efter godt 13.000 km på Heidenau K60 Scout må jeg absolut anbefale dette dæk. Det er fantastisk til asfalt (som jeg kører mest) men kan klare det terræn og de spor jeg har prøvet indtil videre, så absout :ok: for Scout
Cyklen jeg kører er en tung BMW R1200GS, og dækkenes mange kilometer har overrasket mig meget. De har som anført kørt 13.000 km nu og der er mange km i dem endnu :-D
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Skal/kan jeg købe Mitas E-07?

Indlæg af iver »

Helt enig med Tingtilsalg. Jeg kører med dem på for tiden, de har kørt 5000 ca og er vel slidt halvvejs bagpå knap så meget foran. Står også fint fast på asfalt i regnvejr er min erfaring. De "synger en smule" men dækstøj er vel en del af charmen....

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Rotax 655

Re: Skal/kan jeg købe Mitas E-07?

Indlæg af Rotax 655 »

Vil anbefale Metzler Karoo II hvis du vil på skovtur.. måske lidt voldsomt i byen på asfalt - men kanon dæk, og det klæber imponerende i regnvejr, dræner vandet fint og står godt fast med sin gummi-compound blanding - mange andre koppper er livsfarlige i vådt og koldt vejr, To af dem tak :-D
Skomarn

Re: Skal/kan jeg købe Mitas E-07?

Indlæg af Skomarn »

God-søndag-aften, allesammen

Tusind tak for jeres inputs. Jeg tror umiddelbart mit valg falder på Heidenau K60. Har også læst andre steder på nettet, at det er et godt dæk, som har rigtig mange gode km. i sig.

Kør fornuftig derude - og igen - tak for hjælpen. :)
egoland

Re: Skal/kan jeg købe Mitas E-07?

Indlæg af egoland »

Kan også anbefale Heidenaus K60 - de er "godkendt"!
Besvar