Bridgestone TrailWing TW47G/TW48G

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Bridgestone TrailWing TW47G/TW48G

Indlæg af yaknudsen »

Bridgestone TrailWing TW47G/TW48G er de fabriksmonterede dæk på "Albert", der som
nogen ved, er en 2006 Transalp.

Jeg er yderst tilfreds med dækkenes vedhæftning. Supergode og meget tillidsvækkende
egenskaber på både tør og våd asfalt, rimelige egenskaber på grus/sten (hvor mine
erfaringer dog er relativt begrænsede).

Klarer endog de våde "hvide striber" helt uden "slinger" hvilket jeg er meget imponeret over.

Dækmønstret er såvidt jeg kan vurdere ikke groft nok til at give gode karakterer i
mudder, men jeg har ikke for alvor prøvet den disciplin.

Min "Albert" har nu kørt 4.500 km. og der er næppe mere end ca. 2.000 km tilbage i
bagdækket. Så nu skal jeg snart til at bestille nyt gummi.

Det kunne sagtens blive samme dæk igen, også selvom de ikke holder til særligt mange
kilometer.

Jeg overvejer dog også at prøve Metzler's Tourance dæk som har ord for at være omtrent
lige så gode, men langt mere slidstærke. Er der nogen "her" som har prøvet begge
dæktyper på samme maskine. ?
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hold da op, indlæg skrevet d. 21/5, og ingen svar endnu :cry: på VFR hjemmesiden er det mærkeligt hvis der ikke er svaret inden en time ;-) Der er selvfølgelig også "lidt" flere medlemmer. Det kan jo selvfølgelig også være at der ikke er nogen der kender begge dæk. Såe Jens, måske får du ikke nogen gode råd i tide.
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hey

I ved hvordan det er, man læser et indlæg og vil svare på det når man lige har læst de andre, og så slås ungerne eller hunden skal ud og tisse, eller en af de mange andre undskyldninger.

Ville have svaret at Reifenversand har Tourance til 125,- euro for et sæt, ret billigt mener jeg. http://www.reifenversand.com/wbc.php?si ... liste.html

Ellers har jeg lige købt Mitas E08 som jeg er spændt på at afprøve. http://www.mitas.dk/Enduro1.html

Kåre Nejmann har haft dem monteret, og var meget tilfreds med dem.

Du kan også prøve at kigge her: http://www.mcdaekonline.dk/ måske der er noget interessant rent prismæssigt.

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Anonymous skrev:Hold da op, indlæg skrevet d. 21/5, og ingen svar endnu :cry: på VFR hjemmesiden er det mærkeligt hvis der ikke er svaret inden en time ;-) Der er selvfølgelig også "lidt" flere medlemmer. Det kan jo selvfølgelig også være at der ikke er nogen der kender begge dæk. Såe Jens, måske får du ikke nogen gode råd i tide.
Det må være ham min yndlings-svoger der undrer sig. Jeg tror han måske har ret, og at der ikke er nogen her som har prøvet Tourance dækkene ( anmeldelserne på den tyske Transalp side er jo heller ikke uforbeholdent positive ). Så bliver jeg måske den første her. For jeg har netop bestilt et Bridgestone TW 48G bagdæk og et komplet sæt Tourance dæk fra "www.reifenversand.com" til Albert.

Bridgestone bagdækket sætter jeg på om 500-1000 km. (albert runder lige straks 5000 km.) og håber at fordækket holder nogenlunde til de to bagdæk. Når de så er helt slidt op (sikkert om knap et par måneder), er jeg klar til at prøve Metzler Tourance dækkene.

Hvad med at svoger registrerede sig i dette udmærkede forum, så man kan se hvem det er der "taler". Selvom han "kun" har en VFR, så tror jeg bestemt at han er velkommen til at deltage i konversationen. Der er givetvis masser af erfaringer at hente fra sådan en svoger som har brugt hele sin ungdom på at køre rigtigt seriøst offroad (moto cross). Jeg har faktisk set hans mange pokaler (selvom de nu er gemt lidt af vejen).

Mærkeligt med min ellers temmelig fornuftige søster, men hun synes vistnok at både Albert og pokalerne er grimme. Jeg synes pokalerne er "seje", og at "Albert" er den mest praktiske og underholdende MC jeg nogensinde har haft fornøjelsen at køre. Hun burde få sig et MC kørekort så hun kan forholde sig til noget andet end blot hvordan tingene ser ud. ;-)
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Jens + svoger

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Jens

Jeg har også monteret Tourance på transalpen til alpeturen her i år, så det bliver spændende at se, hvordan det kommer til at gå. Sidste år da Kåre og jeg var på Nordkapp, kørte Kåre på Tourance, og det gik temmelig godt.

Den succes vil vi efterleve i år.

Ja, svoger, se da at få dig registeret, du har jo allerede bidraget med en masse godt - og du er i hvert fald velkommen til at duskutere tingene med os, selv om du ikke har set "lyset" endnu, meeen det er da en Honda du har - og det hjælper jo lidt på det. Men medlem kan du desværre ikke blive før du får dig en rigtig motorcykel ;-)

Mvh Søren
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Ja Jens, det er rigtigt gættet, det var bare mig der "blandede" mig. Men det hjalp ;-), men det var for sent, kan jeg jo se :cry:
Søren, tak for de pæne ord. Nu også tilmeldt.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Nikolajsen skrev:Ja Jens, det er rigtigt gættet, det var bare mig der "blandede" mig. Men det hjalp ;-), men det var for sent, kan jeg jo se :cry:
Nu også tilmeldt.
Nåeeeh. For sent. Det ved jeg nu ikke rigtigt. For jeg havde i virkeligheden besluttet mig til at prøve Tourance næsten uanset hvad. Jeg lytter gerne til gode råd, men det er ikke altid jeg følger dem. :oops:

Velkommen til som registreret "hangaround". :!:
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Så er Trailwing bagdækket skiftet. Det holdt til 6800 km. og kunne nok godt have kørt et par hundrede km. mere. Fordækket ser ud til at klare det i fin stil, så jeg er overbevist om at det slidmæssigt kommer til at passe med et fordæk til to bagdæk.

Det føles rigtig rart med et bagdæk som ikke er slidt "firkantet". 8-)
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Efter 12.500 km. på et sæt Metzeler Tourance dæk har jeg besluttet igen
at sætte Bridgestone TW47/48G på Albert.

Jeg kører 95% på asfalt, og tror ikke at Bridgestone TW47/48G er særligt
velegnede på grus/græs/jord/mudder, men på asfalt synes jeg at de er
overordentligt tillidsvækkende, så jeg vender tilbage til min gode oplevelse.

Så må jeg leve med at skulle skifte (bag)dæk for hver 5-6.000 kilometer og
fordæk ca. hver anden gang.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jeg har lige købt nye "sko" til Albert. Og det blev de dæk her (TW47 + TW48 (som Albert også er vant til)). Og det gjorde det fordi de er en glimrende mellemting, og kan derfor lidt af det hele, også på våd asfalt.
De holder ikke så mange kilometer som så mange andre, men tilgengæld står de godt fast. Jeg mangler dog at finde ud af hvor længe de holder til min kørsel, da det er første gang der kommer nye dæk på Albert, i min tid.
Jeg havde en overvejelse om dem som Yankie har købt TW 101 og TW 152, da de har en lidt anderledes gummiblanding. Eller TW 301 og TW 302 da der er hårdere gummi i midten på bagdækket=flere kilometer. Men ingen af dem kan jeg få i den rigtige størrelse.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Bridgestone TrailWing TW47G/TW48G

Indlæg af Nikolajsen »

Så blev bagdækket slidt op. Det blev til 6557 km.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar