Så har jeg rundet de første 1000 km på Africaneren, og i år

, jeg kom jo først rigtig ud at køre lige efter nytår.
De 1000 km har budt på: en defekt spændingsregulator; den der hørte til motoren var brændt af, men så brugte jeg bare den fra den anden. Men det viste sig at der var en grund til at den var brændt af, nemlig overslag til stel i generatoren, så der måtte både en ny stator samt ny spændingsregulator til. Til gengæld bliver den nye regulator kun håndlun, den gamle var nærmest rødglødende
Og så en morgen i sidste uge på vej på arbejde: der døde den lige pludselig, men heldigvis har jeg en god kollega (der også kører motorcykel, Yamaha SR 500, men kun om sommeren), han kører samme vej, og heldigvis var det tæt på min MC-forhandler, så jeg trak den ned til ham, der syntes jeg den stod bedre, og min kollega samlede mig så op der, og kørte mig hjem til fyraften. Da min kone kom hjem kørte vi så derud med en dunk benzin (den var ikke kørt tør!), hældte det på, bypassede benzinpumpen, startede og kørte hjem. Jeg havde ellers lavet tricket med at montere relæ på benzinpumpen, men da det jo var en gammel pumpe, giver det jo ingen garanti for noget. Bestilte så en Mikuni vakuumpumpe hos AfricanQueens, den kom i går, og blev monteret i aftes, så nu kører den igen.
Faktist kører den bedre og bedre efterhånden som den får kørt nogle km, men den har jo også stået stille længe, så der har nok været noget rust og skidt og møg der skulle brændes af. Jeg har også måttet synkronisere karburatorerne to gange på de 1000 km, men sidst jeg havde urene på havde den ikke ændret sig yderligere, så nu regner jeg med den er ok. Der har også været noget justering af blandingsskruerne, da jeg jo monterede Dynojet i den. Det næste bliver en ny lyddæmper, den er indkøbt (den rustfri fra Biltema

), men jeg skal lige have fundet et mellemrør der passer, og have lavet et beslag til den (og så bliver der muligvis noget justering igen

).
Mine nærmeste planer går på at køre til Gudenå-træf ved Nedenskov sø d. 11.-13. februar, hvis ellers vejr og føre ikke er helt tosset, så hvis andre har samme planer, bliver der mulighed for at se det færdige resultat der

.