honda africa twin
honda africa twin
Jeg skal have mig en honda africa twin nu til foråret og er lidt i tvivl om, hvad der er en rimelig pris. Overvejer en model fra først i 90'erne.
Nogen der har et bud på, hvad der er en fair pris for en fx. årgang '92 model i god stand?
Evt. én der skal af med en AT'er?
Vh
Nogen der har et bud på, hvad der er en fair pris for en fx. årgang '92 model i god stand?
Evt. én der skal af med en AT'er?
Vh
Hej.
En ATer er jo med rigtig pasning og vedligehold nærmest uopslidelig.
Herudover er der et begrænset antal på markedet og rimelig stor og efter min mening stigende interesse for disse modeller.
Jeg mener at prisen for en god velholdt model fra 92 er omkring 60.000 kr. Nogen vil sikker mene at det er for meget men det er en unik maskine.
M.v.h.
Poul
En ATer er jo med rigtig pasning og vedligehold nærmest uopslidelig.
Herudover er der et begrænset antal på markedet og rimelig stor og efter min mening stigende interesse for disse modeller.
Jeg mener at prisen for en god velholdt model fra 92 er omkring 60.000 kr. Nogen vil sikker mene at det er for meget men det er en unik maskine.

M.v.h.
Poul
Hej.
60 af de store, er efter min mening for meget for en 92'er. En RD04 må ikke koste mere end 45-50 stykker alt efter stand. Det er bare min mening. Hvis du har 60 tusind, kan du få en fin RD07 eller en RD07a, men uanset havd du vælger går du ikke galt i byen med en Africaner.
Du har nok set den her. http://www.dba.dk/honda-xrv-750-africa- ... -64957869/
Hilsen Niels
60 af de store, er efter min mening for meget for en 92'er. En RD04 må ikke koste mere end 45-50 stykker alt efter stand. Det er bare min mening. Hvis du har 60 tusind, kan du få en fin RD07 eller en RD07a, men uanset havd du vælger går du ikke galt i byen med en Africaner.
Du har nok set den her. http://www.dba.dk/honda-xrv-750-africa- ... -64957869/
Hilsen Niels
-
- Geografisk sted: Grenå
Hvis du går ind på www.mobile.de og søger på xrv 750 kommer der over 50 stk frem. Det er rimelig let at importerer sin egen mc fra tyskland. Hent cyklen med parpirer (tyske reg papirer). Syn og toldsyn overståes i den lokale synshal, syn gælder 2år og toldsyn gælder 3mdr. Hen på skattecentret med papirdyngen og send dem ind. Så ringer der en tolder og foreslår et beløb i reg afgift. Betal og skru nr pladen på og du er kørende. Du sparer lidt penge og du får et meget større udvalg af fede xrv'ere.
God fornøjelse
Henrik
God fornøjelse
Henrik
Jamen det er da nemt at importere en cykel fra tyskland. Men billigere, det er jeg efterhånden ikke så sikker på.
Cyklerne bliver afgiftsat så de matcher priserne herhjemme, men du har selvfølgelig også muligheden for at klage.
Der er bare det ved at klage at det nemt tager ½-1 år eller længere tid før en klage bliver behandlet, hvilket er helt urimeligt. I den tid man går og venter kan man ikke tillade sig at gøre noget som helst ved cyklen hvis man forventer at få nedsat afgiften.
Cyklerne bliver afgiftsat så de matcher priserne herhjemme, men du har selvfølgelig også muligheden for at klage.
Der er bare det ved at klage at det nemt tager ½-1 år eller længere tid før en klage bliver behandlet, hvilket er helt urimeligt. I den tid man går og venter kan man ikke tillade sig at gøre noget som helst ved cyklen hvis man forventer at få nedsat afgiften.
-
- Geografisk sted: Grenå
Den største foredel ligger vel også i det langt større udvalg af cykler. Med lidt tålmodighed kan man godt findt den rigtige cykel til den rigtige pris. For godt et årsiden fandt jeg min nuværende TA (PD10 -97) med 37k på klokken til under 2000 euro. På gaden står den mig i under 50k og markedsprisen i DBA siger 55k, hvis man kan finde en PD10 til salg.
Hilsen
Henrik
Hilsen
Henrik