Upload af billeder

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
TEriksen

Upload af billeder

Indlæg af TEriksen »

Hej
Jeg har svært ved at få billedet på min profil til at passe med max 133x133 pixel og max 24KB så det samtidigt er muligt at se hvad billedet forestiller. Er der nogle der har et godt fif til konverteringsprogram og filtypenavn?
TEriksen

Re: Upload af billeder

Indlæg af TEriksen »

Er der nogen der ved hvorledes man kan uploade billeder i sit 'personlige album'? Jeg får dette billede... / Thomas
HARK-Udklip.GIF
HARK-Udklip.GIF (12.36 KiB) Vist 6225 gange
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Upload af billeder

Indlæg af Nejmann »

thomaseriksen skrev:Er der nogen der ved hvorledes man kan uploade billeder i sit 'personlige album'?
Nu har jeg flyttet på et flueben, så prøv igen.

Med hensyn til skalering, så bruger jeg selv GIMP, som er et gratis billedredigeringsprogram - kraftigt inspireret af Photoshop. Men skal du kun skalere billeder, er det nok at skyde gråspurve med kanoner. Det er heller ikke verdens nemmeste program at lære...

Programmet Irfanview er noget mindre, men det kan både beskære, skalere og gemme jpeg'er. Installere du også plugin-pakken, kan man endda bede om at få en specifik filstørrelse ud - så justerer det selv jpeg-komprimeringen. Men det er nu svært at få et billede på 133x133 pixels til at fylde mere end 24KB.
Har du mere specifikke spørgsmål, så skriv igen :-)

mvh Kåre
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Upload af billeder

Indlæg af Bønne »

Hej

Jeg mener bare jeg brugte Paint, og så eksperimenterede lidt.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Christian Denmark

.

Indlæg af Christian Denmark »

.
Senest rettet af Christian Denmark 03. okt 2012, 20:16, rettet i alt 1 gang.
TEriksen

Re: Upload af billeder

Indlæg af TEriksen »

Hej og tak for de mange gode råd. Jeg endte med at bruge Microsoft Office Picture Manager som lader til at kunne løse opgaven.
Thomas
Besvar