Trip Master AT

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Dybdal

Trip Master AT

Indlæg af Dybdal »

Hejsa ...

Jeg har købt en tysk AT hvor tripmasteren er helt død, jeg har endnu ikke tjekket noget som helst og inden jeg splitter alt ad, vil jeg lige høre om noget af jer har nogle gode ideer til hvad der kan være årsagen til at den er gået helt kold ?
Samtiding lyser frigear lampen kun en gang i mellem, dette tror jeg dog kun er kontakten ved gearskiftet, da den lyser sådan on/off alt efter hvor meget jeg bevæger foden.. men hvor sidder sådan en kontakt og er den til at komme til ?
Sidst vil jeg sige at min omdrejningstæller ikke funker, men er den er wire eller noget strømkabel som styre den ?

Puha den lyder af meget når man sådan skriver det ned, men arbejder med elektronik til daglig og har en kammerat der er mekaniker som også ved en del om strøm så mon ikke det går det hele :-)

Håber i kan hjælpe med at få mig til at smile hele vinteren igennem men tanke om en spændende ny sæson

Ps. er den tripmaster kun til at vise km / tid og hastighed ?

Og så smider jeg lige lidt senere et opslag op om en fælles tur til Norge eller Sverige eller i den dur ... var 3 dage afsted sidste år , og det var lige mig men vil gerne køre med andre

Christian
Niels

Re: Trip Master AT

Indlæg af Niels »

Hej Christian.

Det lyder lidt som om du må igang med at rense stik og fatninger til sikringerne. Tripmasteren får sin strøm fra batteriet, og har altså ikke egen strømforsyning. Tripmasteren kan kun vise klokken, kørt tid og 2 triptællere, og så kan du lave et Ninjatrick og få den til at være speedometer. Det kræver at du lodder en modstand ind i printet. Du kan se hvordan et andet sted på forum.

Hilsen Niels
Dybdal

Indlæg af Dybdal »

Det må jeg igang med :-) ,

tak for svaret
Dybdal

Indlæg af Dybdal »

Så blev min tripmaster færdig ( næsten ) mangler bare en pære som er gået , 4 kondensatore var eksploderet og væsken havde ætset flere loddebaner , efter lidt reperation og små ninja løsninger virker skiftet igen , nu står den til tørring efter en ordenlig omgang lakforsejler og klar til at tage med hjem mandag .... :-)
Brugeravatar
iver
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

:ok: Skønt når man selv kan lave tingene og det virker ....

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
kjelde
Geografisk sted: vamdrup

Indlæg af kjelde »

fint...kunne du bruge diagrammet?
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Dybdal

Indlæg af Dybdal »

Nej diagrammet brugte jeg ikke for den komponent jeg ikke kunne læse , var ikke problemet da det kommer under kyndige øjne :-)
Besvar