årgang på transalp

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
allan_bech

årgang på transalp

Indlæg af allan_bech »

hej jeg har købt en transalp med tyske papire fik at vide det var en 1993, men efter jeg har kigget på nettet efter stel nr, men kan ikke finde mit nr PD0636. Motoren er sort med blank kant på køleribberne og der er tromlebrems bag derfor tror jeg det er en 87 model . Jeg håber i kan hjælpe.
Jeg prøver at vedhefte filer med billeder af cyklen og reg papir . mvh allan
Vedhæftede filer
cykel
cykel
divvvv 009.jpg (16.44 KiB) Vist 11431 gange
allan_bech

Re: årgang på transalp

Indlæg af allan_bech »

extra billeder
Vedhæftede filer
DSC_0004.jpg
DSC_0004.jpg (507.16 KiB) Vist 11427 gange
DSC_0003.jpg
DSC_0003.jpg (549 KiB) Vist 11427 gange
DSC_0002.jpg
DSC_0002.jpg (529.22 KiB) Vist 11427 gange
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Et bedre billede af Transalpen ville være en klar fordel.
Men det ser ud som om den er med tromlebremse bag. Så den er årgang 87-90.

Ud fra hvad jeg kan læse her, http://hanzw.home.xs4all.nl/colour.htm Er det en årgang 89 eller 90.
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

PD06-36***** er en årg. 1993 født droslet. Men, med sort motor, mærkeligt. Motornummer skal være PD06E-36***** hvis det også er en 1993.

Tillykke med knallerten, og velkommen i klubben.

Billede
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Noget kunne tyde på at en 89-90 model har fået nyt stel.
kite72

Indlæg af kite72 »

Jeg roder med samme spørgsmål. bare med en NTV jeg lige har impoteret. det skulle gerne være en 93 model. Men lige som på din står der "Honda motor (J)" på reg. attesten.
og ifølge årskoderne betyder det at det er en årg 88..tror jeg. står der ikke noget på et blikskilt der er nittet på stellet ? på min står der P.V.A 88/6503 jeg ved ikke om 88 har noget med årgangen at gøre ?
kite72

Indlæg af kite72 »

Fandt lige en side der kan bruges til at identificere Honda.

http://www.bike-parts-honda.com/identification_v1.php
Brugeravatar
Bønne
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

kite72 skrev:...lige som på din står der "Honda motor (J)" på reg. attesten...står der ikke noget på et blikskilt der er nittet på stellet?...P.V.A 88/6503 jeg ved ikke om 88 har noget med årgangen at gøre?
Jeg tror ikke J´et efter Honda Motor har noget med årgangen at gøre, så skulle det have stået i modelbetegnelsen, ligesom i Lykkedals skema: XL600V-J. Måske det står for Japan?

Ja, hvad står der på blikskiltet, eller endnu vigtigere, hvad står der hugget ind i kronrøret?

Ud fra nummeret på registreringsattesten er den, som Lykkedal så rigtig skriver, en tysk neddroslet 1993´er: http://www.cmsnl.com/honda-xl600v-trans ... 6570/info/

Jeg ved ikke hvad P.V.A.-nummeret står for, men jeg tror ikke 88-tallet har noget at gøre med årgangen, det passer i hvert fald ikke med årgangen på mine Hondaer.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
iver
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej der.

Nu ved jeg ikke om det kan bruges her overhovedet, men her kan os der kører AT afkode vores stelnummer lidt.
Billede

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Bønne
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Jo Iver, den er god nok, det er Hondas generelle standard for stelnumre efter 1996. Men som du kan se i Lykkedals skema var stelnumrene anderledes før 1997, idet man dengang ikke havde "Manufacturer ID" (landekode) med i nummeret, men kun typebetegnelsen og et 7-cifret produktionsnummer. Så i dette tilfælde kan dit skema ikke bruges, da den pågældende TA er ældre end 1997.

Men som sagt er det en general standard Honda indførte for alle deres cykler. Min Varadero hedder f.eks. VTM- for Spanien, SD02- for typen, 8- for årgangen og E for Montessa ;-) .
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Besvar