Strøtanke fra et muligt kommende medlem
Strøtanke fra et muligt kommende medlem
Jeg har gennem det sidste års tid løbende fulgt med i de forskellige ind-
læg her på jeres udmærkede hjemmeside. Og dette har altid været god
læsning. Jeg overvejer pt. at sælge bilen og købe en Africa Twin eller en
lignende maskine. Dette vil blive min nr. 2 mc da jeg også har en bette
Yamaha dt 125 R som er rigtig god til hardcore off-road og ufremkomme-
ligt terræn.
Jeg blev for alvor klar over at I tilbeder jeres Honda maskiner som var
de sendt til jorden af gud. Artiklen :"nekrolog over Honda Transalp" hvor
et medlem forrådte jer og gik over til fjenden taler jo sit tydelige sprog.
Og dette er naturligvis også helt i orden, det er jo en klub for Honda-
elskere.
Med dette indlæg vil jeg blot fremhæve at Yamaha ligesom Honda er en
rigtig stærk og solid mc med forventet lang levetid. Importøren er meget
effektiv mht. reservedele og endvidere til en fair pris.
Fravælger jeg Africa Twin bliver det en Yamaha XT 660 r. God sommer
læg her på jeres udmærkede hjemmeside. Og dette har altid været god
læsning. Jeg overvejer pt. at sælge bilen og købe en Africa Twin eller en
lignende maskine. Dette vil blive min nr. 2 mc da jeg også har en bette
Yamaha dt 125 R som er rigtig god til hardcore off-road og ufremkomme-
ligt terræn.
Jeg blev for alvor klar over at I tilbeder jeres Honda maskiner som var
de sendt til jorden af gud. Artiklen :"nekrolog over Honda Transalp" hvor
et medlem forrådte jer og gik over til fjenden taler jo sit tydelige sprog.
Og dette er naturligvis også helt i orden, det er jo en klub for Honda-
elskere.
Med dette indlæg vil jeg blot fremhæve at Yamaha ligesom Honda er en
rigtig stærk og solid mc med forventet lang levetid. Importøren er meget
effektiv mht. reservedele og endvidere til en fair pris.
Fravælger jeg Africa Twin bliver det en Yamaha XT 660 r. God sommer
- Søren Dahl
- Geografisk sted: Kolding
Hej Gæst
Hej Gæst.
Der er jo BESTEMT ingen tvivl - vi er ægte troende - gud skabte mennesket så det kunne køre en Honda V-2'er - og hvis du er troende køber du selvfølgelig en Africa Twin - alt andet er udelukket - ud over en TransAllp eller en Varadero naturligvis!
Spøj til side - du skal naturligvis købe den motorcykel du synes bedst om, men vi kan VARMT anbefale dig at købe en Honda V-2 - det er intet mindre end verdens bedste motorcykel og der findes ikke noget bedre...... nå nu må jeg vist holde igen - jeg nærmer mig vist nye vidtløftende ekstaser.....
Mvh Søren
Der er jo BESTEMT ingen tvivl - vi er ægte troende - gud skabte mennesket så det kunne køre en Honda V-2'er - og hvis du er troende køber du selvfølgelig en Africa Twin - alt andet er udelukket - ud over en TransAllp eller en Varadero naturligvis!
Spøj til side - du skal naturligvis købe den motorcykel du synes bedst om, men vi kan VARMT anbefale dig at købe en Honda V-2 - det er intet mindre end verdens bedste motorcykel og der findes ikke noget bedre...... nå nu må jeg vist holde igen - jeg nærmer mig vist nye vidtløftende ekstaser.....

Mvh Søren
Kære Søren Dahl
Kære Søren Dahl...
Først mange tak for modspillet til mit indlæg.
Jeg fornemmer tydeligt at dit forhold til Honda V-2 erne og især
Africa Twin når uanselige højder. Så galt bliver "chefen himself"
(vorherre) indblandet i sagen.....
Mit spørgsmål er nu til dig: Går du i kirke hver Søndag eller hva ??
Og hvis der skulle udformes et 11. bud, hvordan skulle det så lyde ?
Muligvis således:
DU SKAL ELSKE OG PLEJE DIN AFRICA TWIN SÅ LÆNGE DU BEFINDER
DIG PÅ JORDEN. ETHVERT SIDESPRING TIL ANDET FABRIKAT VIL
BLIVE STRAFFET HÅRDT I LIVET EFTER DØDEN.
Nåh..... spøg til side. Godt med nogle forskellige synspunkter. Som
bekendt vil nogle have moderen, andre datteren. Fortsat god sommer
Først mange tak for modspillet til mit indlæg.
Jeg fornemmer tydeligt at dit forhold til Honda V-2 erne og især
Africa Twin når uanselige højder. Så galt bliver "chefen himself"
(vorherre) indblandet i sagen.....
Mit spørgsmål er nu til dig: Går du i kirke hver Søndag eller hva ??
Og hvis der skulle udformes et 11. bud, hvordan skulle det så lyde ?
Muligvis således:
DU SKAL ELSKE OG PLEJE DIN AFRICA TWIN SÅ LÆNGE DU BEFINDER
DIG PÅ JORDEN. ETHVERT SIDESPRING TIL ANDET FABRIKAT VIL
BLIVE STRAFFET HÅRDT I LIVET EFTER DØDEN.
Nåh..... spøg til side. Godt med nogle forskellige synspunkter. Som
bekendt vil nogle have moderen, andre datteren. Fortsat god sommer
Yamaha
Hej 'Gæst'
Siden du nu overvejer en Yamaha, så vil jeg gerne gøre lidt reklame for XTZ 750 SuperTenere også. Sådan én har jeg snart kørt 60.000 kilometer på, og jeg er ganske tilfreds.
Den er lidt ældre end AT'en (produktionen stoppede i 1995), men også billigere, og med mange af de samme gode egenskaber.
God jagt!
-Kåre
Siden du nu overvejer en Yamaha, så vil jeg gerne gøre lidt reklame for XTZ 750 SuperTenere også. Sådan én har jeg snart kørt 60.000 kilometer på, og jeg er ganske tilfreds.
Den er lidt ældre end AT'en (produktionen stoppede i 1995), men også billigere, og med mange af de samme gode egenskaber.
God jagt!
-Kåre
- Søren Dahl
Hi hi
Selv tak - vi bliver nød til at give hinanden lidt røg....
Det med kirken og søndag må jeg vist desværre svare nej til
, og det 11. bud kunne jeg ikke selv have udformet bedre - total griner
Hvis jeg skal give et svar en lidt mere faglig karakter, må jeg stater med at give dig ret med hensyn til yamaha. - Yamaha laver nogle rigtig gode motorcykler - jeg var på Touring Campen ved Nødager her i sidste weekend hvor jeg var med til TDM XTZ klubbens træf. Her var jeg ude og køre på flere TDM'er og det er virkelig en fed MC - dog kun til gadebrug. Desuden har jeg kørt en del km på en af mine gode kammeraters XTZ Super Tenere - den runder iøvrigt i nærmeste fremtid 100 K km - uden nævneværdige problemer samt uden olieforbrug. En Super Tenere har jo samme baggrund som Africa Twin'en -den blev grundlagt i datidens Dakar løb, og man kan tydelig fornemme på Super Teneren at det er en virkelig holdbar og velfungerende motorcykel - hele veje igennem. Jeg fortrækker V-2 motorens træk - men ellers kunne jeg egenteligt lige så godt køre Super Tenere.
Desværre produceres værken Africa Twin'en eller Super Teneren mere. Maskiner fra Honda og Yamahas side som stadig produceres som i mine øjne fortjener respekt er: Hondas TransAlp og Varaderoen - og yamahas XT 660. Både Honda og yamaha producere også nogle mindre - og ganske velfungerende off road'erer, men de er jo ikke så velegnede til det formål du er på udkig efter, da det behov jo allerede er dækket for dit vedkommende.
Med hensyn til hverdags komfort vil det dog være africa twin'en der vinder - men den er tungere og på flere måder mere uhandig end en XT 660 - det kommer også an på hvor mange km du kører hver dag - er det mange km - africa twin - er det meget bykørsel og få km - så ville jeg vælge xt'eren.
Maskiner fra hondas side som er i stand til at dække dit behov på samme måde som V-2 allroaderne er ikke værd at snakke om - det samme gælder yamaha. Hvis du ikke vælger XT eller XTZ serien fra yamaha er du bedre hjulpet med nogle af yamahas udemærkede blokfløjter eller klavere......
Men som du siger - nogle vil hellere have datteren andre moderen, jeg vil helst have tvillingerne.....
Fortsat god sommer, og jeg håber du kommer tilbage på en Twin - du vil ikke fortryde det!
Mvh Søren
Det med kirken og søndag må jeg vist desværre svare nej til

Hvis jeg skal give et svar en lidt mere faglig karakter, må jeg stater med at give dig ret med hensyn til yamaha. - Yamaha laver nogle rigtig gode motorcykler - jeg var på Touring Campen ved Nødager her i sidste weekend hvor jeg var med til TDM XTZ klubbens træf. Her var jeg ude og køre på flere TDM'er og det er virkelig en fed MC - dog kun til gadebrug. Desuden har jeg kørt en del km på en af mine gode kammeraters XTZ Super Tenere - den runder iøvrigt i nærmeste fremtid 100 K km - uden nævneværdige problemer samt uden olieforbrug. En Super Tenere har jo samme baggrund som Africa Twin'en -den blev grundlagt i datidens Dakar løb, og man kan tydelig fornemme på Super Teneren at det er en virkelig holdbar og velfungerende motorcykel - hele veje igennem. Jeg fortrækker V-2 motorens træk - men ellers kunne jeg egenteligt lige så godt køre Super Tenere.
Desværre produceres værken Africa Twin'en eller Super Teneren mere. Maskiner fra Honda og Yamahas side som stadig produceres som i mine øjne fortjener respekt er: Hondas TransAlp og Varaderoen - og yamahas XT 660. Både Honda og yamaha producere også nogle mindre - og ganske velfungerende off road'erer, men de er jo ikke så velegnede til det formål du er på udkig efter, da det behov jo allerede er dækket for dit vedkommende.
Med hensyn til hverdags komfort vil det dog være africa twin'en der vinder - men den er tungere og på flere måder mere uhandig end en XT 660 - det kommer også an på hvor mange km du kører hver dag - er det mange km - africa twin - er det meget bykørsel og få km - så ville jeg vælge xt'eren.
Maskiner fra hondas side som er i stand til at dække dit behov på samme måde som V-2 allroaderne er ikke værd at snakke om - det samme gælder yamaha. Hvis du ikke vælger XT eller XTZ serien fra yamaha er du bedre hjulpet med nogle af yamahas udemærkede blokfløjter eller klavere......

Men som du siger - nogle vil hellere have datteren andre moderen, jeg vil helst have tvillingerne.....

Fortsat god sommer, og jeg håber du kommer tilbage på en Twin - du vil ikke fortryde det!
Mvh Søren
- Søren Dahl
Hej Gæst
Hej Gæst
Kåre som skriver i do indlæg er ejeren af omtalte super tenere i mit indlæg! Er det super teneren du vælger skal du henvende dig til Kåre - han ved ALT om den maskine!
MVh Søren
Kåre som skriver i do indlæg er ejeren af omtalte super tenere i mit indlæg! Er det super teneren du vælger skal du henvende dig til Kåre - han ved ALT om den maskine!
MVh Søren
Hej Gæst...
Jeg vil gerne invitere dig til en prøvetur på en Africa Twin Tors d. 13 Juli, hvor vi er nogle få "frelste" der samles i min have. Ta din lille mujjermaskine med, da jeg hat et af de fedeste endurospor i min have.
Er selv bidt af en offroad bacille.
HugOgDask
Jeg vil gerne invitere dig til en prøvetur på en Africa Twin Tors d. 13 Juli, hvor vi er nogle få "frelste" der samles i min have. Ta din lille mujjermaskine med, da jeg hat et af de fedeste endurospor i min have.
Er selv bidt af en offroad bacille.
HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Peter AT
Hej gæst
Der findes mange lækre maskiner, og du har selv været lidt inde på det - det handler nok lidt om "religion" men man har jo et standpunkt til man ta'r et nyt, og der er da troende der konverterer, selvom det ikke altid er lige velset.
Jeg kan kun anbefale dig at prøve om du kan komme på nakken af et par stykker af dem du kunne tænke dig, og så danne dig et indtryk af de forskellige, må nok sige at V2'eren har og er en lækker maskine.
Skulle du "falde" over en af Honda'erne, er du meget velkommen i klubben, og skulle du blive overbevist om at prøve en anden først, skal du være velkommen til at bruge vores forum alligevel.
Held og lykke med hvad du end får.
Hilsen
Mogens
Der findes mange lækre maskiner, og du har selv været lidt inde på det - det handler nok lidt om "religion" men man har jo et standpunkt til man ta'r et nyt, og der er da troende der konverterer, selvom det ikke altid er lige velset.
Jeg kan kun anbefale dig at prøve om du kan komme på nakken af et par stykker af dem du kunne tænke dig, og så danne dig et indtryk af de forskellige, må nok sige at V2'eren har og er en lækker maskine.
Skulle du "falde" over en af Honda'erne, er du meget velkommen i klubben, og skulle du blive overbevist om at prøve en anden først, skal du være velkommen til at bruge vores forum alligevel.
Held og lykke med hvad du end får.
Hilsen
Mogens
Kære alle Honda V-2 elskere
Kære alle Honda V-2 elskere. Tak for al den energi og endeløs fanatisme
i jeres svar på mit indlæg. Jeres næstekærlighed vil åbenbart ingen ende
tage. Og for mit vedkommende luner det inderligt i denne kolde tid......
Til jeres indre berooelse og psykiske velvære kan jeg oplyse at jeg er mere til Africa Twin frem for Yamaha XT 660. Bla. fordi jeg aldrig har ejet
en fler-cylindret mc, og som "gør det selv" motorcyklist undgår jeg ræset
mht. serviceeftersyn og garantispørgsmål. Min kommende mc. skal være
en gennemprøvet model med god komfort samt høj slidstyrke. Den skal
være stabil samt tillidsfuld da den skal køre 9 mdr. om året. Endvidere
skal den have en fysisk udstråling. Mon ikke at AT haver disse egenskaber
Nu vi taler større rejse enduroer var jeg for nylig heldig at prøvekøre en
Triumph Tiger 955 i. Oplevelsen kan beskrives således: En smule tung
men meget letkørt. En særdeles sprød og kraftfuld motor med bjørne-
kræfter helt fra tomgang. Magtfulde bremser som kører du ind i en beton-
væg. Den ville jeg godt eje. Til alle: vi snakkes ved......
i jeres svar på mit indlæg. Jeres næstekærlighed vil åbenbart ingen ende
tage. Og for mit vedkommende luner det inderligt i denne kolde tid......
Til jeres indre berooelse og psykiske velvære kan jeg oplyse at jeg er mere til Africa Twin frem for Yamaha XT 660. Bla. fordi jeg aldrig har ejet
en fler-cylindret mc, og som "gør det selv" motorcyklist undgår jeg ræset
mht. serviceeftersyn og garantispørgsmål. Min kommende mc. skal være
en gennemprøvet model med god komfort samt høj slidstyrke. Den skal
være stabil samt tillidsfuld da den skal køre 9 mdr. om året. Endvidere
skal den have en fysisk udstråling. Mon ikke at AT haver disse egenskaber
Nu vi taler større rejse enduroer var jeg for nylig heldig at prøvekøre en
Triumph Tiger 955 i. Oplevelsen kan beskrives således: En smule tung
men meget letkørt. En særdeles sprød og kraftfuld motor med bjørne-
kræfter helt fra tomgang. Magtfulde bremser som kører du ind i en beton-
væg. Den ville jeg godt eje. Til alle: vi snakkes ved......
- Nikolajsen
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
- Søren Dahl
Hej Gæst
Jeg kunne ikke være mere enig med dig. Du får alle de krav du stiller opfyldt i en Africa Twin.
Mvh Søren
Mvh Søren