MC-bøger.

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

MC-bøger.

Indlæg af Søren Dahl »

Under denne tråd kan vi frem over fortælle lidt om MC bøger vi har læst og som andre simpelthen ikke kan leve uden at have læst.

MVH Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Et andet afrika

Indlæg af Søren Dahl »

Title: Et andet afrika. (På motorcykel gennem det mørke kontinent.)
Forfatter: Karsten Bidstrup

Kort fortalt:
Fotograf Karsten Bidstrup tager os med på to motorcykelrejser over 45K på kryds og tværs af det mørke kontinent. En spændende bog som fortæller om det at køre motorcykel blandt arabere, afrikanere, eventyrere og søndagsturister. Bogen fortæller også om hverdagslivet for menneskene i afrika, set fra en gennemrejsenes synsvinkel. Der er meget lidt teknik i bogen, da forfatteren forklarer "Jeg finder min glæde ved motorcykler i kørslen og ikke i al roderiet"

Bogen er egenteligt meget nem at gå til, men forfatteren bruger ind i mellem et lidt sjovt sprog.

En spændende bog som er et fint supplement til de eventyrlystne og Dakar interessere.

MVH Søren
Lasse

Re: MC-bøger.

Indlæg af Lasse »

hej
En af de bedre motorcykel rejsebøger er "Held og Lykke" Af Hjalte Tin og Nina Rasmussen.
Bogen beskriver deres rejse gennem mellemamerika på motorcykel med to små børn.
Bogen er godt skrevet og spkide spændende
Lasse
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Somme hele året

Indlæg af Søren Dahl »

Titel: Sommer hele året.
Forfatter: Nina Rasmussen & Hjalte Tin

De to mc skribenter tager os denne gang over øst på bl.a. gennem Rusland etc. Det er adskellige år siden jeg læste denne bog - men jeg kan sige at bogen i særdeleshed har relevans for vores klub - rejsen bliver gjort på 2 TA 87 modeller. Som jeg husker den er den lige så god som Held & Lykke - men er dog noget længerer.

MVH Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Race to Dakar

Indlæg af Nejmann »

Jeg har netop vendt sidste side i bogen Race to Dakar af Charley Boorman, og jeg vil varmt anbefale den til alle med interesse for motorcykelkørsel på andet end asfalt!

Omtrent den første halvdel af bogen beskriver alle tankerne og forberedelserne der går forud for selve rallyet. Off-roadtræning i England, forberedelse af motorcykler og udstyr, sanddynetræning i Dubai og meget andet.
Anden halvdel følger de tre holdkammeraters rally fra Lisabon til Dakar, med uheld, bekymringer, dehydrering og udmattelse. Alt sammen spændende, fængende og velskrevet.

Jeg synes bogen giver et godt indblik i, hvorfor Dakar-rallyet er så legendarisk, og man får en fornemmelse af, hvorfor folk kaster sig ud i det år efter år trods det, at det tydeligvis er med livet som indsats.
Undervejs 'møder' man kørere fra forskellige nationer, med helt forskellige baggrunde og syn på rallyet. En af de mere særprægede er en skør globetrotter fra Holland på en Yamaha XT500, som kalder Dakar "the most organized holiday I've ever been on"!

Efter at have læst Race to Dakar, er "holiday" nok ikke det første ord jeg ville vælge...

Titel: Race to Dakar
Forfatter: Charley Boorman
Sprog: Engelsk
ISBN: 0316731927
Købt hos Amazon.co.uk
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Long Way Round

Indlæg af Nejmann »

Det kan næsten ikke passe at Long Way Round ikke er blevet nævnt på denne liste endnu! Anbefaling kan læses her.

-Kåre
pranda

Indlæg af pranda »

Denne "tråd" fik mig op af stolen -
har lige gennem Amazon.uk bestilt:
"Long Way Round" (bogen) -
"Long Way Round" [DVD Special Edition] -
"Riding the World: The Biker's Road Map for a Seven Continent Adventure" -
"Mondo Enduro: The Ultimate Adventure on Two Wheels - 44,000 Miles in 400 Days" -
"Siberian BAM Guide - rail, rivers, and road"

Den sidste bog er ikke en MC-bog, men incl. den kostede det hele - med fragt - 58 pund.
Jeg vender tilbage med kommentarer, når ovenstående er leveret, set og læst.

mvh. Randa
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Race To Dakar....

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg har netop lånt Race To Dakar af Kåre og er blot lige begyndt - jeg vender tilbage med min mening om bogen når jeg er færdig - indtil videre ser det ud til at der ikke bliver nogen nattesøvn til mig i nat ;-)

Mvh Søren
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

Kom sådan ret tilfældigt til at se noget der hedder Easy Riders på Discovery Travel & Living her i nat. Det viste sig at være føromtalte "Mondo Enduro": http://www.rippingyarns.com/products/Mondo_Enduro.htm

Ret spændende at se :-D
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Besvar