Farvel til alpen.....

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Ole

Farvel til alpen.....

Indlæg af Ole »

Hej alle

Jeg har kørt motorcykel siden jeg var 19 år ( børneopsparingen skulle jo bruges til noget fornuftigt) og har gennem tiden haft 7 meget forskellige motorcykler, hvor de 2 sidste var Suzuki DR 650 R og Transalp. Og med de højbenede MCér troede jeg at jeg havde fundet mit ståsted i MC tilværelsen og har de sidste 2 år været rigtigt glad for min Transalp.

Men, men men, jeg må indrømme at jeg altid har været lidt skabsducatifan. Så da jeg for nylig kom til at prøvekøre en Ducati 750 SS og økonomien kunne realisere drømmen ja så var jeg solgt.

Og hvor f... hvor den kører godt, sådan en stivstellet Ducati på de små sognevej i forhold til de de japanere jeg tidligere har haft, og V2 lyden fra 2 carbon ( not for road use ) potter er altså musik....:-)

Så mine herrer/ damer? jeg er ikke mere i allroader-forsamlingen. Ikke at jeg har været en stor skribent i dette udemærkede fora, men en flittig læser har jeg været de sidste år. Så hold klubben ved lige, jeg vil stadig snige mig ind en gang i mellem og læse med.

Er der nogen som kan bruge en Haynes manual til en Alp som er faldet ned i en kopimaskine, kan den afhentes.

Venlig hilsen

Ole
Brugeravatar
yaknudsen
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Bliv du bare hængende. Jeg har ikke det fjerneste imod at "fraternisere" med en Ducati kører hvis jeg fik chancen. Og selvom du nu er en "frafalden" har du jo bevist din gode smag. Mit gæt er, at du på et tidspunkt får så mange abstinenser at du anskaffer dig en allroader igen, og så bliver Ducati'en blot din alternative MC. :-) :-D :-D :-D
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Ole

Indlæg af Ole »

Ja, jeg kommer til at savne de sjove skovveje med jord, sten om smådyr sprøjtende efter dækket. Jeg var tidligere i år ude og prøve en Ducati Multistrada 1000, og den var altså ikke ueffen, men den er altså for grim til at jeg vil eje den :-)

Kommer i tanke om at jeg også har et par "vindafvisere" til håndtagene + en forlænger bagskærm til alpen. Kan ligeledes afhentes af ligesindede som kan bruge stumperne.

Ole
( skal man har respekt i flokken skal der stå Ducati på blokken ) :-P
Doohan

Indlæg af Doohan »

Jeg kunne godt tænke mig at aftage stumperne, henter nok min Alp imorgen.

Du har dog misforstået noget omkring italienske motorcykler.. Aprilia er mærket, jeg kører selv Falco. Med Öhlins, OZ hjul og hele svineriet. DET virker! :-D
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Ole

Allerførst et stort tillykke med din Ducati. Håber du får, omend ikke den samme, så en anderledes glæde med din nye mc :flag:

Skovturene og gedestierne kommer du nok til at se på ude fra asfalten, men så kigger du bare her forbi, og hører lidt om hvad vi oplever.

Du skal altid være velkommen igen, når du føler tiden er til det ;-)

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl
Geografisk sted: Kolding

All roader.....

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Ole.

Nå, ja, hvis endelig man skal droppe transalpen, skal det i hvert fald også være til noget ordenteligt - og jeg vil sige en Ducati er godkendt ;-)

MEN - du undgår altså ikke en lille historie....

Jeg startede på en GSX 250 ES i sin tid, men fik sidenhen smag for allroaderne, og købte mig en TransAlp, jeg var vildt forelsket i, men i den tid jeg havde kørt GSX 250 havde jeg fået en spirende drøm, om at komme til at eje en bandit 600, så efter 2 år, solgte jeg alpen og fik mig en bandit i stedet - formenteligt den største brøler jeg nogensinde har begået. Jeg kørte - mest af pligt, på min sprit nye bandit i 8 måneder. Herefter blev det for meget - og jeg anskaffede mig en transalp igen - den havde jeg i 3 år, nåede at få kørt i over 15 forskellige lande på den, og få en del off road erfaringer på den. Det har været de 3 fedeste år i hele mit liv rent motorcykelmæssigt, og alt tyder på, at det kun bliver federe efter jeg her i juli måned kom ud og køre på min næsten nye honda africa twin. Jeg har kørt ca 15.000 km på 5 måneder, og det er UDEN sammenligning den fedeste motorcykel jeg nogensinde har ejet. Så måske få Yaknudsen ret på et tidspunkt, at du skal have allroader igen.... men jeg håber virkelig du kommer til at nyde din tid på ducatien noget mere, end jeg gjorde med banditten........for eller bliver squ lidt træls.... :roll:

Held og lykke.

Mvh Søren
Besvar