Hvad er det for en???

Her kan debateres alt, næsten.
Tom

Hvad er det for en???

Indlæg af Tom »

Hejsa

På DBA, under "Honda" og "Africa Twin", er der en XLV 750R til salg.

Hvad er det for en fætter? Den er godt nok fra '84, men den er jeg da aldrig stødt på før. Og check lige prisen....60 K!!!! Godt gået af en 23 år gammel japansk MC.

Kender I historien på denne model? Jeg tænker produktionsår, har den været med i nogle løb m.m.
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

Ja den er lidt speciel, især da den også har kardantræk.
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Doohan

Indlæg af Doohan »

Den står i Horsens, jeg har beundret den :-D

En lækker og sjælden Honda med få km på klokken. Rigtig god stand, dog med en bule i venstre side af tanken.
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej.
Saadan en XRV750R er ren nostalgi......efter hvad jeg ved, blev modellen lavet specifikt til deltagelse i Dakar: luftkoelet - olie i stellet og kardan......
Soeren gider du lige fortsaette...............................................?? Du ved meget mere end jeg.
HARK boer koebe den og saette den op i Soerens stue.
Hilsen
Torben
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Dakar racer.....

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben

Tak for din tillid ;-)

http://www.bikez.com/motorcycles/honda_ ... r_1984.php

Her er lidt mere om denne cykel.

http://www.dakar.com/2007/DAK/presentat ... 006_us.pdf

Under dette PDF dokument kan man læse om hele Dakar forløbet frem til i dag - i 1983 deltog XLV 750 faktisk men gennemførte ikke. Det gjorde XLR 600 derimod med DROBECQ Patrick ved styret - han blev nr. 2!

Her kan ses flere billeder af dyret, da cyklen faktisk har sin egen hjemmeside. http://www.xlv.ch/ Jeg har desværre aldrig prøve eller set en i virkeligheden, men den står også på listen over MC drømme, at få lov at prøve sådan en. Den største drøm er dog og vil til stadighed være at få lov til at røre og se den ægte NXR 750 som vandt Dakar fra 86-89!

Mvh Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Ja en XLV750 er så vidt jeg ved en ur-transalp/africa twin.. faktisk genial cykel som også det er nævnt. Men ja temmelig dyr.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Dyr.

Indlæg af Søren Dahl »

Ja, den er vist gået over og blevet lidt kult-agtig. Det er der også noget som tyder på at vores gamle Africa Twin'er kunne gå hen og blive - i hvert fald hvis man skal vurdere de tyske internetfirmaer www.mobile.de og motoscout24.de. Twin'en er i hvert fald ikke blevet billigere må man sige.

Så har jeg vist jubilæum med indlæg nr. 1000 - jeg tror jeg vil indkassere min præmie - et glas gratis vand fra egen vandhane ;-)

Mvh Søren
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Indlæg af Henrik Hald »

Classic Bikes i Lystrup, havde en til at stå for nogle år siden, måske den samme som Doohan har beundret i Horsens, den er ekstremt sjælden i DK....

Henrik...
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Prøvetur.

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg har i mellemtiden mailet til firmaet som sælger den, og forklaret min situation, og at jeg ikke er købelysten, men jeg er enormt engageret i hondas V-2 ere og har et stort ønske om at få en prøvetur en dag hvor vejret er perfekt og hvor det ikke giver dem nævneværdige rengøring bag efter, da de jo ikke får solgt noget til mig. Nu har jeg været ærlig - så håber jeg bare de er medgørlige ;-)

Mvh Søren
Tom

Indlæg af Tom »

Det ser jeg, og sikkert mange andre, frem til at høre om! Godt gået Søren!
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

OK.

Indlæg af Søren Dahl »

Tak Tom, jeg vender tilbage med forhåbenteligt fotos og en rapportage fra Jeres egen udsendte hondaV2-dakar-entusiast

Mvh Søren
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Indlæg af Henrik Hald »

Har lige fundet en hjemmeside, hvor kan sammenligne med en Transalp og en Africa Twin... http://www.geocities.com/motorcity/track/4459/comp.html

Henrik...
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

XLV750R

Indlæg af Nejmann »

Der er også lidt info og links på Sharkey's Honda XLV750R page.
-Kåre
Gæst

Indlæg af Gæst »

Ja der er faktisk en del info om den gamle Honda rundt omkring på nettet.

Men husk på at hvis vi ville køre kardan træk havde vi alle en blødhats-BMW :-D :-D
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Jeg har haft den delte fornøjelse at prøve sådan en kal, hos Classic Bike, for et par år siden.

Overordnet set er den dårligere styrende end en RD07'er, sikkert fordi den har et stel a la RD03.

Motoren har egenskaber som AT'eren, men er selvfølgelig en hel del mere mekanisk støjende end de vandkølede udgaver.

Kardantræk og tromlebremser, tja dem kan jeg kun pege tommeltotten nedad for.

Så vidt jeg husker blev den solgt for under 30k af mekanikeren der havde den.

Sjovt nok at have prøvet den, men det er ret godt at komme tilbage til en "rigtig" Afrikaner igen.

HugOgDask
Senest rettet af Peter AT 03. feb 2007, 12:58, rettet i alt 1 gang.
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Besvar