Farvel til 11 år med AT/Ta

Her kan debateres alt, næsten.
pranda

Farvel til 11 år med AT/Ta

Indlæg af pranda »

Det er med en del vemod, jeg nu skal sige "farvel" til forum'et her.

Midt i maj starter jeg ud på en RTW, og den skulle være foretaget på min gamle AT fra 1995.
Se evt. http://poul-randa.blogspot.com
Harrys Motorservice i Randers, der skulle opgradere AT'en, gav mig imidlertid et tilbud, jeg ikke kunne sige nej til - det blev tværtimod et stort "ja tak".
Så om 2 uger er jeg kørende på en fuldt udrustet ny Suzuki DL 650 V.
Den bliver udstyret med bundskjold, centralstøttefod, styrtbøjler, lygtegitter, beskyttelsesbøjler til håndgrebene, Scottoiler-system, store alu-sidekasser, strømudtag, monterings-beslag til 2 10-liters jerrycans, 2 stk. Continental TKC 80 dæk + 2 med i reserve.

Jeg vil mene, at Suzuki DL 650 V kan sammenlignes med en Transalp - altså en allroader - bare med bedre køreegenskaber og moderne teknologi.
Så det bliver spændende, om den kan stå distancen.
Jeg håber nedenstående anmeldelse af en amerikaner holder stik.

I have an 05 V-Strom 650, Sold the 05 KLR (my second one) after one 500mile DualSport ride on Suzuki. I ride very agressive offroad dual sport on this bike, and I DO know how to ride so I mean AGRESSIVE. I ride Motorcross on a KTM, and while I will not go out of my way to find a double or triple to jump on the DL650, it handled absolutely EVERYTHING I threw at it. I did do some mods. Continental Offroad (same size as the GS1150) knobbies were the very first change and frankly an absolute MUST... And I actually got better grip on road too. The stock tires blow on the street and are downright dangerous in the loose stuff, wants to swap ends in the sandy areas. After the tires, I installed a Crash bar and Skidplate combo to protect the exposed oilfilter and oil cooler, a definate must if you travel offroad. I added a Satellite Radio, grip heaters and Flexx bars with some real cushy Progrip gel handgrips just to make the guys I ride with on their KLR, XR, and DRs jealous (It worked!). The guy that ways that this bike only has a little more power and less torque than the KLR is an idiot. The KLR, even in modified form is a pig comared to this thing in all ways that matter (brakes, power, and handling), with technology from the early 80's compared to cutting edge FI, Triple disc brakes and Aluminum frame technology of the DL. Mark my words, there is no possible comparison between these 2 bikes in any way except that they both have two wheels. My KLR felt like a cheap piece Tiawanese built crap after only 700 miles. The KLR tires are terrible as well and must be changed too. The KLR has a ground clearance advantage and a travel advantage, but dont underestimate the DL offroad. Its truly a swissarmy knife.

Det har været givende og hyggeligt at være med i forum'et her - så mange tak! - og lykke fremover til jer alle.

Harrys Motorservice holder åbent hus d. 24-25/3/07, og jeg har lovet at være til stede med maskinen - så kig forbi, hvis I har tid og lyst.

mvh. Poul Randa

:-( :-D
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Poul

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Poul

Jeg kommer og hilser på dig - vær helt sikker på det. Jeg synes, selv om jeg er urokkeligt Honda mand, at der er en fornuftig disponering. Din twin havde jo trods alt kørt nær de 100K, hvilket egeteligt ikke er specielt meget for en twin - men når du skal køre hele Jorden rundt - så er det lige i overkanten. Cyklen bliver jo heller ikke ny selv om du bruger en helt masse på ekstra udstyr til den. Jeg kender jo hele historien, da jeg handler hver dag med de folk som har med din MC at gøre.

Jeg har desuden lovet Harry M. at sælge din cykel her på forum, og de andre fora jeg skriver på. Så når din cykel kommer til salg hos Harry, skal du regne med at den også bliver til salg her inde. ;-)

Jeg glæder mig enormt meget til at høre meget om din tur. Og ved du hvad Poul, jeg synes nu du skal blive ved med at skrive på dette forum, så vi andre kan høre om din fantastiske tur. Der er altså folk som både køre VFR og Super Tenere som skriver her inde, og det kan man altså også godt gøre selv om man kører Suzuki. Det er i hvert fald min holdning. Du kan naturligvis ikke være medlem, da det kræver en cykel som vores klub representere, men derfor kan du i hvert fald godt være med på forum! Og jeg synes også som X-HARK medlem, at du skal inviteres til vores forskellige arrangementer alligvel, det kan jeg slet ikke se noget i vejen for, og det er jeg også sikker på at mange andre vil dele holdning med mig. Helt ærlig, vi vil da ikke gå glip af din fantastiske tur, bare pga. at du kører på en anden kværn!!!! ;-) Selv om vi kan følge med på din hjemmeside, så vil vi nu gerne have at du besøger os alligvel og smider en hilsen i ny og næ.
;-)
Mvh Søren
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Poul

Nu har Søren sagt det meste der er at sige om din disponering, så det vil jeg ikke komme ind på, dog vil jeg også gerne opfordre dig til at skrive lidt om din tur, vi har jo set hvor megen interesse Torben har tiltrukket sig med sine projekter og ture i det store udland. Det er spændende læsning og drømme vi andre har, som I så udfører for os ;-) og selvfølgelig er du velkommen til at deltage på vores ture, dog ser vi helst at du kører bagerst :-D

Spøg til side, held og lykke med din nye cykel og dit store projekt, vi glæder os til at høre mere.

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hej Pranda
Jeg kan godt forstå at du hellere vil køre jorden rundt på en ny cykel :-D . Men jeg sidder og tænker... hvorfor ikke en ny TransAlp :?: Jeg har ikke prøvet en V-Strom, men umiddelbart ville jeg mene at en TransAlp, er bedre i terræn, end en V-Strom, alene i kraft af større frihøjde, og længere vandring i affjedring. Men det er måske i virkeligheden ganske lidt du forventer at skulle køre uden for "hjulspor" :shock:
Men hvis jeg læser lidt i mellem linierne, er det måske noget med sponsor penge 8-)
Du må have en rigtig god tur, og som de andre skriver, må du ikke lade være med at skrive herinde på forum.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Gæst

Indlæg af Gæst »

Ja jeg kan også godt se fordelene i at købe en V-strom hvis det mest er fast banet vej du skal køre på.. Men jeg ville til enhver tid vælge en TA hvis der kommer grus :-)

Bare min meningi I øvrigt Poul, nu er jeg lidt nysgerrig, Men har du prøvet at testkøre Denne V-strom i mod din gamle TA på forskelligt underlag inden du købte??
pranda

Indlæg af pranda »

Tak til Søren, Mogens, Nikolaisen og Aastrup.

Hvis jeg kan beholde min loginkode, vil jeg selvfølgelig gerne sende et par indlæg til HARK-forum'et - når muligheden byder sig "derude".

Det er da klart med stor vemod, jeg forlader Hondas rejseenduroer.
De har tjent mig fantastisk, men jeg er slet ikke i tvivl om, at Suzuki DL 650 V er en rigtig god maskine - og at den kan mere og kan holde til mere end mig.
Men jeg har ikke prøvekørt den, så den er valgt på anmeldelserne og Harry Motors anbefaling og prisen.

Jeg har i øvrigt en ny og ubrugt Haynes manual til AT/Ta 'er fra år. 87 til 02. Jeg gav omkring 200 kr. + transport UK. Er nogen interesseret så er det halv pris + porto.
[/img]
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg spørger bare da jeg må indrømme at det undrer mig meget at du har købt en ny cykel til så lang en tur uden at have prøvekørt den først. Jeg tvivler ikke på dens kvaliteter. MEn ja ;-)

Altså man læser jo også utrolig meget godt om en Honda CBR600RR, Men jeg tvivler meget på at den er god til en tur rundt om kloden. Hvis du forstår mig.

Men ja, undskylder lige en gang, men kunne ikke lade være med at spørge ;-)
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Poul

Vi har det ikke med at smide folk af forumet fordi de køber sig en anden cykel, der skal helt andre ting til.
Vi har jo både Kåre og Nicolajsen på andre modeller, så hvorfor ikke også en V-strom.

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Poul..

Rigtig tillykke med din nye cykel. Man skal selvfølgelig sige ja tak til et godt tilbud når det er der, så du er tilgivet.
Men... vi vil være rigtig kede af at miste kontakten med dig, både når du er på tur, og når du er hjemme. Så du er mere end velkommen til at fortsætte på dette forum med stort og småt.

Jeg har talt med nogle stykker om dit spændende projekt, og vi vil meget gerne møde dig, og selvølgelig beundre din nyerhvervelse.
Hvad siger du til at komme en tur forbi Skorup, og møde nogle HARK'ere, og fortælle lidt om dine planer, og selvfølgelig vise cyklen frem ??.



Mange hilsener
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
pranda

Indlæg af pranda »

Hej Peter
Det vil jeg da gerne, men lad os lige komme en måneds tid længere hen på året, inden vi finder en dato. OK?
Jeg vil da også gerne møde jer - jeg har jo læst og lært meget af jer, men aldrig mødt nogen af jer. Så det vil da være dejligt for mig.
Mvh. Poul randa
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Poul

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Poul

Jeg glæder mig også til at møde dig.

Mvh Søren
leif

Indlæg af leif »

Hej Poul

Den tur vil jeg også gerne høre mere om det lyder spændene
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Det er en rigtig go' plan Poul...

Du siger selv til når du synes det er ved at være tid, så finder vi sikkert at tidspunkt der kan passe os alle.

Vi er nogle stykker der skal køre en rute, der sikkert kommer til at krydse dine spor. Men vi tar' turen baglæns. Altså fra Beijing til Danmark. Vores ide er at følge Silkeruten, lave lidt film og skrive en bog. Vi bliver en blanding af Kinesere og Vikinger, og ser frem til de oplevelser der sikkert vil berige vores tur.

Måske kan vi hjælpe hinanden med lidt faktuel viden om de respektive lande....

Jeg er i øvrigt rigtig imponeret over at du får levet sådan en drøm ud....
Stor respekt for det.

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
pranda

Indlæg af pranda »

OK - Peter!
Jeg vil da også gerne høre om jeres planer og trække på jeres viden.
Jeg har lige sendt mit pas til Oslo for at få visa til Kazakhstan, så nu kommer der lidt skred i det.
:-D
Tom

Indlæg af Tom »

Hej Poul!

Nu er jeg jo sådan lidt op i alderen, 69'er, ikke gammel men gammel nok til at overveje, i enhver henseende, alle skridt jeg tager. Men ikke gammel nok til at bruge et forholdsvis nutidigt ord: RESPEKT!!!!!!!!! Det er da for fedt det du begiver dig ud på.

Jeg tror du gør det, alle os der har købt en all-roader, dybest set ønsker at gøre. Respekt for det!!!

Var det en svær/hård beslutning at tage? Og har du haft "kolde fødder" undervejs? Og, ikke fordi jeg skal snage, men hvad er dit budget for sådan en tur?

Til sidst: Skriv endelig her i forummet, hvis du har mulighed. Ellers skal jeg nok holde et vågent øje på din HP.

Rigtig meget held og lykke med det. Jeg håber/tror/ved/100% sikker på du får en rigtig "mande" tur. :-D
Besvar