AT - En Dinosaur?

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Tom

AT - En Dinosaur?

Indlæg af Tom »

Hej Alle!

Jeg holder lidt øje med salget af AT'ere, bla. på DBA. Så vidt jeg kan se er der ikke den store omsætning af dem, nærmest ingen. Det virker ikke som om der er den store interesse af AT'ere.

Så jeg kan ikke lade være med at spørge mig selv: Er AT'eren blevet "liebhaveri"? Forstået på den måde, at netop denne MC'er tilhører en bestemt periode, og dermed et bestemt publikum. Og er AT'eren så ikke blevet til en Dinosaur? Det går jo væsentlig bedre med salget af TA'ere, og Yamaha XT f.eks.

Blot et bekymret indlæg. Jeg ser jo gerne flere AT'ere på vejene. Det er efterhånden en sjældenhed.
Brugeravatar
Søren Dahl
Geografisk sted: Kolding

Uddøende race

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Tom

Twin'en tilhører en meget specefikt publikum - og en speciel periode af mc historien. Reklameblokken for africa twin'en ligger jo helt tilbage i sidst firserne hvor den gjorde sit i Dakar løbene. Honda stoppede jo produktionen i 2003 - og selv om det jo "kun" er 4 år siden - så går det jo den forkere vej med antallet. Hver gang en cykel bliver skadet/smadret - tja - der er så mange andre gode alternativer i stedet for at få den lavet. Eller kommer i de forkerte hænder (folk som overhovedet ikke kører på den og bliver gemt væk), tja så forsvinder de jo lige så stille fra vejene - som det jo er gået super teneren. Alle (de fleste) reservedels kataloger er stoppet med at vise super tenere reservedele - og det er så småt begyndt at blive en opgave at finde de reservedele man manger (spørg Kåre). Giv vores twin historik 10 år mere på bagen - så er vores elskede cykler endt på nostalagi hylden ved siden af Dr Big 750 og Super Teneren. Så ja - det er en dinosaur - en truet art som en dag vil uddø, men når den dag kommer vil den - i mine øjne - udgyde lige så meget respekt som T-rex ;-)

Mvh Søren
DKadventurer

Hmm

Indlæg af DKadventurer »

Bahh det er kun dem med vat-arme ;-) der kører på orange dimser og så de der yamser xt'er. har man muller så er en AT nem at kyle rundt ;)

Der er vel heller ikke så mange af dem i dk ? . jeg er hvertfald den eneste inde på mcgalleri med en (den anden derinde solgte sin..)
The Bad Judge

Ta'er til salg.

Indlæg af The Bad Judge »

Hejsa.

Sidste år købte min kæreste og jeg vores første motorcykel sammen. Valget stod mellem Suzuki Dl 650 V-strom og en Alp. Det endte med Dl og det har vi ikke fortrudt. Det er en meget alsidig maskine der dækker 95 % af vores behov. De sidste 5 % er mit behov for pludderkørsel. Ved daglig kørsel og touring ville jeg stadig vælge Suzukien. Men da jeg altid har kørt offroad, og sikkert altid vil gør det, har jeg købt en Alp. Men jeg købte den i tyskland. Jeg synes man for meget mere for pengene der, end man gør i danmark. Kæresten har osse købt en Suzuki GS 500 i tyskland. Igen synes vi at vi fik meget mere for pengene i tyskland. Så der er måske håb for Alp'erne. De kommer måske fra tyskland.....

Kim.
Besvar