Indlæg af stødende karakter slettes uden varsel. Øvrige indlæg vil forblive på forum til 'evig' tid. Vis omtanke med brugen af foto og video, hele internettet kan kigge med.
Var lige inde og se på hvilke dæk jeg skulle have på til Kåre og min Islandstur næste år.
Vi har fået fortalt af Bjarke fra Kolding, som lige har været på Island at vi skal have nogle åbne og off road prægede dæk på for at klar ture godt.
Jeg var inde og se på Michelings ekstrem Desert dæk som bliver brugt i Dakar - de ser altså meget lovende ud. Som Peter har fortalt tidligere her på forum under dæk anmeldelser er Desert orginal versionen - T63 er kopiversionen som også er langt billigere. Næsten noget der ligner halv pris. Iøvrigt kan nævnes at Desert dækket bliver produceret i 140/80-17 og faktisk ikke andre størrelser - ja så ud over 140/80-18 som KTM jo kører med. 140/80-17 passer perfekt til en AT og en Super Tenere. T 63 bliver kun lavet i 130/80-17 - nok ikke fordi det har den store betydning - men alligevel ;) Primært kan man sige at den store forskel på Desert og T-63 nok rent udseensmæssigt ligger i fordækket, det ser til gengæld også for vildt ud på Desert versionen, ligner dog noget som godt kunne være en anelse spændende at køre på våde landeveje med
Er der nogle her på forum som har erfaringer med Desert dækket?
Jeg vil nok være lidt uenig i det dækvalg. Et desert dæk er beregnet til sand, og jeg tror ikke der er meget sand på island.
Jeg har selv kørt på et t63 dæk dengang jeg var i finland, og dækket var da ganske okay i tør sand og grus, men når det blev våd og fedtet vra dækket bestemt ikke godt.
Jeg ville holde mig til et stoneking, eller måske TKC80
Mange tak for rådet - jeg har også stærkt overvejet TKC 80. Jeg har bestilt et sæt T63 som jeg vil afprøve når mit nuværende sæt dæk er nedslidt. Vi skal først af sted midt i August næste år - så der er tid nok til at gøre sig nogel forskellige forberedelser.
Okay.. godt nok søren. T63 er et ganske udemærket dæk til asfalt, tør grus og sand. men når det bliver vådt føre, specielt grus, mudder osv... så er det decideret dårligt, i mine øjne
Jeg vil her i vinter/foråret efterprøve hvordan dækket virker under ekstreme forhold - har flere sanede veje, vandløb og søer her i området jeg vil prøve at forcere med africa twin'en
Denne svenske gut har en meget speciel indstilling til vinterkørsel, prøv at læse hjemmesiden, den er faktisk ret god, og man kan virkelig tale om ekstreme dæk.