Africa Twin
Hej Peter
Er det den der også er i DBA til 16.500 ? Kunne godt tænke mig lidt billeder i første omgang, kan du måske formidle at der sendes billeder til Henrik@chokoladefarmen.dk . Det ville være godt, i hvert fald lige nu, jeg ved jo ikke rigtigt hvad jeg vil. Her lige været ude på en tur mere på Jens's ye TA,,, Fedt !!!!
Hilsen Henrik
Er det den der også er i DBA til 16.500 ? Kunne godt tænke mig lidt billeder i første omgang, kan du måske formidle at der sendes billeder til Henrik@chokoladefarmen.dk . Det ville være godt, i hvert fald lige nu, jeg ved jo ikke rigtigt hvad jeg vil. Her lige været ude på en tur mere på Jens's ye TA,,, Fedt !!!!
Hilsen Henrik
Idag fik svoger lige en tur mere på Albert. Og jeg fik lov til at køre med på svoger's VFR.
Sådan en VFR svinger som en drøm, og V4 motoren er et helt kapitel for sig selv. Jeg
foretrækker selvfølgelig 'Albert'. Men forstår godt dilemmaet. Den eneste løsning må være
at vinde i lotto - så man har råd til at have en af hver stående i garagen. Ved siden af
RangeRover'en og Ferrari'en.
Sådan en VFR svinger som en drøm, og V4 motoren er et helt kapitel for sig selv. Jeg
foretrækker selvfølgelig 'Albert'. Men forstår godt dilemmaet. Den eneste løsning må være
at vinde i lotto - så man har råd til at have en af hver stående i garagen. Ved siden af
RangeRover'en og Ferrari'en.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
- Søren Dahl
- Indlæg: 1712
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
Dæk
Kan en AT RD 07 godt køre med et 130/80-17 dæk - fælgen er jo konstrueret til et 140/80-17 dæk, og i så fald hvordan virker det godt nok?
MVH Søren
MVH Søren
Dæk
Det tror jeg den kan. SuperTenere'en har vist samme fælgstørrelser (for 1.85 x 21; bag MT3.00 x 17) og kan sagtens monteres med 130/80-17 bagpå. Det giver en lidt mere styrevillig og lidt mindre retningsstabil cykel.Søren Dahl skrev:Kan en AT RD 07 godt køre med et 130/80-17 dæk - fælgen er jo konstrueret til et 140/80-17 dæk
-Kåre
hmmm, hvor sidder trækket til speedometeret på sådan en ? hvis det sidder i gearkasssen eller lign. vil der kommer en fejlvisning på speedometeret, fordi baghjulet vil blive større i diameter, da begge størrelse er /80. Hvis drevet sidder på forhjulet, skuller der ikke være nogen problemer, bortset fra det allerede nævnte, med de ændrede/dårligere sving egenskaber.
Hilsen Henrik (stadig med VFR)
Hilsen Henrik (stadig med VFR)
Henrik.. du er helt galt på den med den dækstørrelse. 80 er profilen på dækket, dvs højden på dækket fra fælgkanten. 130/140 er bredden i mm, og har derfor ikke indflydelse på speedometeret.
Men det er nu også ligemeget, speedo-drevet sidder ude ved forhjulet. Og ang dækbredden 130 el. 140, så er det ingen problem. det er så lidt forskel at man sagtens kan montere disse to str på begge maskiner.. Altså AT og TA.
Tom
Men det er nu også ligemeget, speedo-drevet sidder ude ved forhjulet. Og ang dækbredden 130 el. 140, så er det ingen problem. det er så lidt forskel at man sagtens kan montere disse to str på begge maskiner.. Altså AT og TA.
Tom
Henrik har nu ret. 80 er rigtignok højden på profilen - men angivet i procent af bredden! Se mere om 'dækside-koder' hos Metzeler.Aastrup skrev:Henrik.. du er helt galt på den med den dækstørrelse. 80 er profilen på dækket, dvs højden på dækket fra fælgkanten.
-Kåre
Dækstørelsesberegner
Jeg fandt lige en dækstørelses-udregner på nettet - brug manuel indtastning for neden.
Den viser følgende forskel:
Altså en forskel i omkreds på 5 centimeter = et par procent. Mindre end forskellen på et nyt stoneking og et nedslidt
--
mvh Kåre
Den viser følgende forskel:
Kode: Vælg alt
Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
140/80-17 112mm 328mm 656mm 2060mm 485 0.0%
130/80-17 104mm 320mm 640mm 2010mm 498 -2.4%
--
mvh Kåre
Ha, ja det kan der være noget om, hvis der er mønster nok, til at dækket kan slides 8 mm (16 mm forskel på dia.) så giver det sgu. det samme (når det "lille" er nyt, og det bliver det forhåbentligt ikke ved med ). Men det er rigtigt, det betyder nok ikke så meget, specialt ikke når det er "nedad" i diametet = mindre chance for at blive fanget i en "fotofælde"
Hilsen Henrik
Hilsen Henrik
Hej alle hjælpsomme mennesker.
Tak for alle indput, vedr. mit eventuelle skifte fra VFR til Ta/At. Men jeg har nu besluttet (ikke alene ) at beholde min VFR, (et stykke tid ). Har dog godt set at den tidlige omtalte NX 250, nu er nede på 14500.- kr. , men jeg tror at den, motor mæssigt, bliver for lille for mig, (har dog aldrig prøvet sådan en.)
Hilsen Henrik(svorger)
Tak for alle indput, vedr. mit eventuelle skifte fra VFR til Ta/At. Men jeg har nu besluttet (ikke alene ) at beholde min VFR, (et stykke tid ). Har dog godt set at den tidlige omtalte NX 250, nu er nede på 14500.- kr. , men jeg tror at den, motor mæssigt, bliver for lille for mig, (har dog aldrig prøvet sådan en.)
Hilsen Henrik(svorger)