Fin tråd, emnet er da relavant!!!
Hvis man betragtede antallet af brugere og synes at det skal være proportionelt med antallet af indlæg, bliver man nok desværre skuffet

Der findes andre forums med mere skrald på (
http://www.advrider.com/forums/showthre ... frica+twin ) kunne være et eksempel! Men nu er de tilmeldte brugere nok mere et udtryk for hvor mange intereserede der er, eller har været! Der er vist ingen garanti for at alle tilmeldte stadig har en af de gældende cykler. Jeg tjekker for det meste dagligt for nye indlæg, og svarer kun hvis jeg føler jeg kan bidrage med noget.
Hmmmm ja man må udfra de tal der godtnok sige at antallet af cykler til salg er steget, men der kan jo være flere grunde! Som du nævner, markedet er mættet, økonomien er på vej ned, så folk vil måske "indløse" lidt penge, nu hvor de måske alligevel kun kører hver anden søndag, om sommeren, når solen skinner! Så kunne jeg forestille mig at nogle af alle dem der fik købt sig en af de her "kvalitetsmotorcykler" fra Kina, måske vil af med dem inden de ruster helt op, og alligevel ikke gider og starte!!!! desuden skal nogle af dem til service for hver 2000km, så det er nok et større arbejde at finde værksteder hele vejen til Nordkap, hvis man lige vil et smut derop

Måske nogle af dem der købte, for lidt af friværdien og for lige at realisere sig selv, eller dem der rider på den slags "modebølger" som det også har været at køre motorcykel, fået nok og vil af med dem igen!
Men om en pris er for høj eller ej er jo en skønsmæssig sag, man vil jo helst have noget når nu "vidunderet" skal afhændes!, omvendt vil køber jo helst købe så billigt som muligt! Det jeg har gjort når jeg har sat noget til salg, er at sætte en pris jeg selv fandt passende, når det så ikke er solgt efter et stykke tid har jeg sænket prisen. På den måde vil man på et tidspunkt begynde at få henvendelser, og så har man jo fundet prislejet nogenlunde. Man kan så kalde det en markedsundersøgelse for man har jo fundet ud af hvor meget man kunne få for varen, i den stand den nu måtte være i! Når man snakker motorcykler feks, det kunne også være biler eller en symaskine for den sags skyld! ja så kan man finde to ens modeller, den ene i fin stand, velholdt,motoren kører godt og sundt,en pæn portion ekstra udstyr medfølger og den er blevet opbevaret på fornuftig vis! Den anden, lettere ramponeret, ja den har på godt jysk fået noget pedal! (gælder også symaskinen

) har lidt skrammer og måske ikke altid været rengjort på ordentlig vis, og har fået lov at arbejde når brugeren følte det nødvendigt, der medfølger ikke andet end en slutseddel og et håndslag, ja så ryger den måske lidt, men køre det gør den sgu. Se i mine øjne burde der værre forskel på de to "salgsopstillinger" ihvertfald prismæssigt!!!!!
Nogle mennesker har jo også en smertegrænse for hvor lavt de vil gå ned i pris, for så kunne man måske ligeså godt beholde, og få lidt ud af ens "kære" maskine

En ting er dog sikkert, der er ligeså mange meninger om priser som sælgere og købere, og skulle jeg sælge min motorcykel (hvilket ville være fuldstændigt og utænkeligt, så slap af ude bagved skærmene, for kongecyklen tilhører kongen

)

Så ville jeg forlange den mest ublu pris at folk ville grine sig ihjel når de så prisforslaget
Håbert ikke jeg har stødt nogen ved mit indlæg!
Mvh Iver