Dakar 2009

Her kan debateres alt, næsten.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Dakar 2009

Indlæg af Søren Dahl »

Så er det ganske vidst - Dakar 2009 står for døren - det bliver i år kørt i Syd Amerika....

Se mere her.

www.dakar.com

Noget som også er ret væsenteligt at bemærke er, at Simon Pavey kører med igen i år på BMW - Simon har tidlierer kørt med Charley Boorman i Race To Dakar 2006 - hvor Simon var den eneste der gennemførte på holdet.

http://www.dakar.com/2009/DAK/RIDERS/us ... gages.html

- men som alt ser ud lige nu, vinder KTM igen - der er ingen topkører der kører på andet end KTM - vi skal helt ned på 7&8pladsen for at finde andet end KTM - de er besatte af yamaha og honda - lidt ærgeligt, at vi ikke ser store navne som Cyril Depress og Marc Coma køre på andet end KTM - men sådan er Dakar rallyet været de sidste 8 år hvor jeg har fuldt med - vi skal helt tilbage til 2000 da Richard Saints vandt på BMW - i 2002 vandt nu afdøde Fabrizio Meoni på KTM LC8 - ellers var 2001 (2002 LC8) - 2007 (2008 aflyst pga terror) vundet af KTM LC4 af forskellige karakterer - læs selv mere her...

http://www.motorsportsetc.com/champs/dakar_m.htm

- Behøver jeg sige det - jeg glæder mig helt vildt til starten 3 januar 2009 8-) - ikke blot et nyt løb, men også noget helt helt nyt terræn kørerne skal ud i - det bliver mega spændende....

Mvh Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Så er de sgu godt i sydamerika, Jeg følger også med alt det jeg kan, synes lige vi skal se lidt på Team Honda Europe som iår deltager med cykler baseret på CRF 450 X, de er så "lettere" ombygget til at deltage...

Læs mere her: http://www.honda-dakar-rally.com/index. ... 15&lang=en

Åhhh så er der kun 2 timer til jeg skal have mit næste fix af Dakarrally..

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
kr

Dakar 2009 aften?

Indlæg af kr »

Hej Allroader
Der er tidligere blevet afholdt Dakar Aften. Er der stadig stemning for dette og er der nogen som vil være med til at afholde dette?
Det kunne være hyggeligt og god opvarmning til vores sheltertur til marts.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Nu skriver i kun om Dakar. Følger i ikke med i Africa Rally?
Ikke fordi at jeg gør det, men så dog lidt i går aftes.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Jeg har fulgt ganske lidt med og set en smule af Afríca Rally, men når jeg nu er opvokset med Dakar og det altid har været noget specielt for mig, ja så bliver man altså bidt lidt af det og får Dakarfeber når vi når årskiftet, jeg er også ret sikker på at grunden til jeg valgte at køre offroader ( har aldrig kørt andet) må ligge i en drenge drøm om at drøne gennem sandklitterne i Sahara eller Tenerre ørkenen........ Vrom vrom vrooooooooom......

Mon ikke jeg drømte mig et andet sted da jeg som lille dreng trampede udover stubmarkerne på min trædecykel...... Er sgu ret sikker på jeg på et tidspunkt blev overhalet af en kæmpe Tatra lastbil, så støvet rejste sig :roll: ....... ;-) Eller var det en Massey Ferguson he he....

Mvh
Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
kr

Indlæg af kr »

Jeg ligger gerne bolig til arrangementet og står for en gang pasta og kødsovs? Jeg har dog ikke nogen video af Dakar liggende...
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Kenneth

Jeg synes det er et godt initiativ du der tager, og jeg er selvfølgelig med hvis det kommer til at passe i kalenderen.

Hilsen
Mogens
kr

Indlæg af kr »

Tak Mogens. Jeg havde forestillet mig en aften i Februar hvor vi ser en opsamling af dette eller tidligere års Dakar, men også gerne Afríca Rally... Skriv hvis I har forslag eller interesse?
leif

Indlæg af leif »

Hej Kenneth

Jeg er også med hvis dagen passer
Mathias

Indlæg af Mathias »

Samme her :-)

Mvh Mathias
Niels

Indlæg af Niels »

Jeg kommer også gerne, hvis det kan flaske sig.

Hilsen Niels
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Dakar

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg er HELT klar. Jeg har (sjovt nok ;-) ) en del dakar materiale vi kan se.....

Mvh Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Dakar...

Indlæg af Søren Dahl »

Har lige siddet og set 7 afsnit af dakar på Sputnik inden jeg smutter til fødselsdag - er I da svimmel hvor er det da bare mega mega fedt dette løb i år!!!!!!! Jeg kan da bare slet slet ikke få armene ned!!!! Fuck hvor er det fedt - også musikken til dakar er mega mega fed i år - og det er også super godt klippet !!! FEDT.

Mvh Søren
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Dakar og godt selskab.....

Det må jeg da bare være med til....
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Jeg må også hellere melde mig under fanerne..... Giv mig sand og ørken, så ryger vi aldrig i dørken....

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Besvar