Side 1 af 3
Årgang efter stelnummer?
: 17. feb 2009, 22:33
af Niels
Hej.
Jeg kan huske at jeg engang fandt et sted på nettet, hvor man kunne se hvilken årgang stelnummeret passer til, men nu kan jeg ikke finde det igen. Er der mon ikke en af jer der ved noget om det?
Mvh Niels.
: 17. feb 2009, 22:37
af iver
Hej Niels.
Du kan evt putte stelnr ind her, så kan du også se original farven!
http://zsf-motorrad.de/
Mvh Iver
: 17. feb 2009, 22:39
af Niels
Hej Iver.
Hvor, her

: 17. feb 2009, 22:41
af iver
Sorry, glemte at sætte linket på
http://zsf-motorrad.de/
Mvh Iver
: 17. feb 2009, 22:44
af Niels
Den er fin. Tak for det
Jeps, det var lige den jeg kikkede efter!
: 17. feb 2009, 22:52
af Niels
Og så alligevel ikke. Jeg får kun en masse tegninger at se, og ikke oplysninger om alder og hvor den er samlet. Det er et andet sted hvor man kan se de ting.
Mvh Niels
: 22. feb 2009, 15:38
af Veset
: 22. feb 2009, 16:31
af Nikolajsen
værs'go

: 22. feb 2009, 20:17
af Niels
Mange tak. Større og tydligere bliver det ikke, så hvad mere kan man ønske sig
Nu er mit næste spørgsmål. Hvad er forskellen på "Voller liestung" og "Beschränkter leistung"?
Mvh Niels
: 22. feb 2009, 20:50
af Nikolajsen
Velbekommen

Ja det er såmænd bare den størrelse som scanneren lavede...............
Ja, det er simpelthen om de har fuld effekt, eller om de er neddroslet i effekt (HK)
Det er der nogen regler for i Tyskland (og sikkert også andre lande). Det er noget med forsikring (tror jeg nok)
: 22. feb 2009, 20:54
af Niels
Er der så nogen der ved hvor meget den den er neddroslet, og på hvilken måde det er gjort? Det er nemlig en motor fra sådan en jeg har sat i!
Står der også noget om det i din fine bog?
Nå men uanset hvad, lyder den meget sundere end den gamle

: 22. feb 2009, 21:03
af Nikolajsen
Niels skrev:Er der så nogen der ved hvor meget den den er neddroslet, og på hvilken måde det er gjort? Det er nemlig en motor fra sådan en jeg har sat i!
Står der også noget om det i din fine bog?
Nå men uanset hvad, lyder den meget sundere end den gamle

Hi hi, det er godt nok en "bred" tråd jeg har lavet
ad 1: Nej det ved jeg ikke
ad 2: Nej det VED jeg heller ikke, men de fleste mærker, laver det med indsnævringer i enten indsugning (som regel i gummierne) eller udstødning (som regel mindre afgangsrør). Det er også set at det kun er "på papiret" de er droslet.
ad 3: Det ved jeg heller ikke

: 22. feb 2009, 21:09
af Niels
Det er en FIN bred tråd du har lavet
Tak for dine "ikke svar"

Jeg kan ikke se at der er forskel på nogle af de ting du har nævnt. Nu må jeg vente lidt, og så prøve om der er noget at mærke når jeg kommer ud at køre.
Mvh Niels
: 22. feb 2009, 21:17
af tingtilsalg
Niels
Kan ikke lige husket hvilken årgang din cykel er. men er det den gammeldags model med karburator så kan indsugningen godt være "blokeret" altså således at hullerne er formindsket. Så det kan du nemt selv tjekke ved at hive indsugningstragten af. Er dette tilfældet så bliver du jo nok også nødt til at få den omdyset.
: 22. feb 2009, 21:22
af Niels
Det er en RD07 fra 93' både den gamle motor og den nye. Så hvis det endelig er kan jeg jo bare bytte stumperne runde mellem karburatorne.
Har du nogen ide om hvor meget power den kan være droslet ned til?
Mvh Niels