Forsikringspræmie

Her kan debateres alt, næsten.
Mogens Dammand

Forsikringspræmie

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej alle

Jeg synes det kunne være lidt sjovt at høre hvad I hver især giver i forsikring og hvor I er forsikret.

Det kunne måske føre til at der er nogle af os der kan spare lidt på budgetkontoen.

Man kunne måske også forestille sig at vi kunne få lavet en gruppeaftale med et selskab, hvem ved.



Jeg er forsikret i Alm. Brand med fuld kasko og den dækker hele året.

I 2003 priser koster det mig 4820,- om året.


Hilsen
Mogens
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej der

Jeg er forsikret hos TopDK på 3. år

Jeg Har helårsforsikring, ansvar kun.

3600 kr.

Tom
Gæst

Re: Forsikringspræmie

Indlæg af Gæst »

Hej
Jeg giver omkring 6000 for hel år, med fuld kasko, og selvrisiko på 8000. jeg har haft mc i 3 år og er forsikret hos Top
Lasse
Uffe

Forsikring

Indlæg af Uffe »

HEj.

Jeg har hos BAUTA og giver 1885,- for et år uden kasko (elite, 7 trin)

Uffe
Gæst

forsikring

Indlæg af Gæst »

Hejsa

jeg er forsikret hos Alm brand, betaler 5200 for hel års kørsel, trinsikret, fuld kasko
Jeg er i eliteklassen

edwin
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hey

Jeg glemte egentlig også at sige jeg kører som elite, så forskellen på Edwin og mig må vel ligge i postnummeret.

Hilsen
Mogens
Esben

MIg ved GF

Indlæg af Esben »

Jeg her en helårs ansvars forsikring ved GF forsikring på 3 år.
jeg giver ca. 1800

Hlsen esben
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hm...
Det ser ud til at jeg har fået en rigtig billig forsikring hos TopDanmark.
Som medlem af MC Touring klub, kommer man i en pulje, kun for medlemmer af klubben, og premien bliver herefter.
Jeg betaler 3.444,. kr. for fuld kasko pr år, med en selvrisiko på ca. 3.500,-

Jeg har tegnet forsikringen således at kørsel i Dec., Jan. og Feb ikke er dækket. Dog er der tyveri- og brandforsikring hele året.
Jeg kører i trin 12, som er det billigste der kan opnåes. ;-)

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
kbn

Indlæg af kbn »

Nogen lavere..?

Jeg er hos TopDK, kører lissom Peter i trin 12 og har begrænset dækning i dec, jan, feb. Tilsluttet gruppeaftale med MC Touring Club og betaler 2882,- pr år med fuld kasko.

Kim
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

forsikring

Indlæg af Henrik Hald »

hej derude, jeg er forsikret i alm.brand, fuld kasko og dækning hele året det koster mig 5579 kr om året, selvrisiko 4250 kr. det skal lige nævnes at jeg er nybegynder, startede med at køre mc i 2003. mvh henrik.
kim

bauta

Indlæg af kim »

Bauta forsikring....

trin7 - de kalder det elite, meeeen....

kasko hele året, med selvrisiko på ~4000,-
udgør 5800,-kr.
Der er ingen krav om at man skal have
andre forsikringer hos dem....
Og derfor er jeg trodsalt stadig hér - har forhørt, men de fleste
vil have samlet forsikringerne i selskabet for at yde rabat, og så
er der intet sparet for mig.... indrømmer Mcpræmien er i deb øvre ende!
kim

Indlæg af kim »

jeg blev lidt nysgerrig på den pris peter nævnte ved Top - det måtte undersøges....jeg var noget skeptisk på forhånd!!

Den flinke sælger finder på mine oplysninger prisen.... 2901,- pr. år !!! og så havde jeg MCTCrabat incl....

Jammen...stammer jeg, jeg er meget skeptisk og kan næsten ikke tro mit held,.... og straks lyder spørgsmålet fra den flinke sælger..." hvilke andet køretøj var det du havde hos os ?".... Øhhhhhhh. :?: ..
"intet" er mit svar....nåh lyder den flinke unge dame...så misforstod jeg.... jammen så er prisen 10300,- pr. år !!!!! :shock: :shock: :shock:
Men du kan jo bare forsikre bilen hos os, bare ét køretøj endnu er nok.....!!! Fint, de får data på Golf Tdi én, en af disse der kører tusindevis af....den unge dame regner og melder tilbage, at der kan hun,på trods af mine elite-trin, desværre ikke yde rabat..... den koster 8500,- kr.!!!!....MEEEEEEEEN hvis jeg har ANDRE ting, hus, indbo osv.., så kan der ydes yderligere rabatter !!!!

TAK for hjælpen lille ven og samtalen slutter lige der ! Jeg HAR fundet ud af hvor vi ender, og i grunden var jeg jo yderst skeptisk fra begyndelsen...
En pris er ikke bare en talstørrelse, det er vist ikke for ingenting at Top engang var en "landbrugsforsikring = MLU" - hvem husker ikke "den mageløse ungersvend" spillet af Ulf Pilgård !!!!

Bondefangeri :evil: og et godt nytår til alle !!!! :-D
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Sikke en behandling Kim.........

Forstår godt dine ærgelser.

Siden sidst har jeg fået ændret min MC forsikring hos TopDanmark, til at være helårlig + førerulykke. Jeg har iøvrigt kun MC forsikring hos dette selskab, og er aldrig blevet bedt om at tegne yderligere for at opnå følgende fordelagtige forsikringsforhold.

Mine forsikring er som følger :
Fabrikat : Honda
Model : XRV 750
Anvendelse : Privat kørsel
Pristrin : 12
1. reg. dato : januar 1993
Nyværdi : 143.000,-kr.
Ansvar : Ja
Kasko : Ja
Førerulykke : Ja
Udvidet telekom. : Nej
Kort opsigelse : Nej
Selvrisiko kasko : 4.066,- kr.
Ved tyveri gælder en selrisiko på 20 % af skaden, dog mindst ovennævbe beløb.

Forsikringen er udvidet til at dække kørselsskader i perioden 1. dec. - 29. feb.

Samlet årlig premie for det ovenstående 4.631,- kr.

Udover dette har jeg en Tophjælp MC med en 1/1 årlig premie på 508,- kr.

Hvid du ikke kan få samme vilkår, til en mere favorabel pris pga. geografisk placering, vil jeg foreslå at du kontakter MCTC og spørger dem om hvilke vilkår der er aftalt mellem dem og TopDk.

På med vanten, stik dem nogen på snuden, de skal som MC'ernes forsikringsselskab opføre sig ordentlig, ellers må vi i fællesskab sparke røv.................. :evil:

HugOgDask ;-)
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Præmie

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Kim!

Det lyder da fuldstændig usandsynligt, bestem ikke, at jeg ikke tror på hvad du skriver ;-) , der er slet ikke det - men hende der topdanmark sælgeren må da være total rumbarberet :-? - det virker helt vildt. Første år jeg havde forsikring i TD, hvilket jeg har haft siden 1996 hvor jeg købte min første MC var det stadig et helt nede på jorden niveau - tror jeg gav omkring 2500 for ansvar for min GSX 250 i mit eget navn, ret billigt for en 18 årig - og nu giver jeg lige omkring 3300 for kasko og ansvar, jeg har også min bil og indbo i firmaet, men det er faktisk noget jeg har fået meget senere, sidste år, og da var forsikringen allerede meget billig, tror jeg gav 3500 om året med kasko og ansvar! Du må lige forhøre dig ved de fidusmagere igen, jeg forstår intet af det!

MVH Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Enig med de foregående talere.

Den kost må have været på den vildeste gang rygeheroin.

Jeg giver 3.531,- kroner hos TopDanmark om året.

Det er med Kasko, udvidet til vinterkørsel og MCTC rabat.

Hun skal vist lige have en om'er. Måske skulle hun finde et andet job, for det er da ikke talentet for det her, der trykker hende platfodet. :evil:
Besvar