Side 1 af 2
Køb af TA fra 88
: 23. maj 2009, 15:04
af Morsing
Hej
Er ved at købe en gammel TA fra 88
Er der noget specielt som man skal være opmærksom på?
Alt det bedste herfra
: 23. maj 2009, 15:21
af jesdk
Hej Morsing
Nå så fandt du også endelig vej herind
En ting du skal være opmærksom på, er CDI´erne....
Sædet har det med at trykke på stikkene og det får dem med tiden til at fejle... Det kan nemt fixes, ved at skære bunden ud af holderne, og på den måde sænke CDI´erne lidt. Eller ved at lægge en stump alu eller lign. på tværs af stellet hvor de ligger....
Og ellers :
If you hear a sound like "toof-toof-toof" on engine idlespeed, getting louder and faster, when turning the throttle - don't worry, this is normal, just indicating your engine is alive

)))))
: 23. maj 2009, 15:33
af Morsing
Hej Jesper
Ja - må sgi erkende at jeg mangler et større forhjul efter at ha' været på grustur (på VFR) i Sverige sidste weekend.

Så nu må Jeg prøve en TA - må være en OK start.....

: 23. maj 2009, 15:46
af Nikolajsen
Hej Morsing
Som Jesper skriver er der ikke noget specialt bortset fra de cdi bokse.
Dog vil jeg sige at der jo er tromlebremse bagerst, på sådan en, du skal vist op til 90' eller er det 91' for at få skive bagpå. Men det er du jo nok opmærksom på. Og det er jo heller ikke nødvendigvis en dårlig ting.
: 23. maj 2009, 16:02
af Morsing
Hej Nikolajsen
Sikke en masse kendte "ansigter" herinde - det er sgisme dejligt
Og jo tak - er med på det med tromlebremsen, og ser det ikke som noget problem.
Hvad med ensretteren - er det samme historie som visse andre modeller?

: 23. maj 2009, 20:05
af Nikolajsen
Ja flere "gamle" VFR piloter
Ensretter.........altså.........øhe.....hvad skal jeg sige. Der er ikke så meget snak om ensretter herinde, så det er ikke et stort problem.
Når det så er sagt kan jeg ikke forestille mig at ensretteren er lavet anderledes end på en VFR, så måske det bare er fordi der ikke køre lige så mange TA/AT'er, som der kører VFR'er.
: 23. maj 2009, 20:46
af jesdk
Ikke så meget snak om ensrettere herinde nej - men på de udenlandsk fora kommer emnet jævnligt op...så jeg tror ikke TA/AT er forskånet for de problemer.
Min første Transalp havde kørt over 70000, og min VFR har rundet 80000...begge med originale ensrettere.....
: 24. maj 2009, 02:18
af Morsing
Tak for svarene til i 2 gamle VFR Piloter :)
Jeg tror sgi Jeg satser på at det nok skal gå - selv Susan synes det er en fin ide.........
Lad os se hvad der sker..... måske vi lige skal en tur til Sverige sammen?

: 24. maj 2009, 09:20
af Nikolajsen
Morsing skrev:
Jeg tror sgi Jeg satser på at det nok skal gå - selv Susan synes det er en fin ide.........

Så er det sgu med at komme igang

Og der er heller ikke andre problemer, end på f.eks. en VFR
Morsing skrev:
Lad os se hvad der sker..... måske vi lige skal en tur til Sverige sammen?

Ja, det er da slet ikke umuligt

: 24. maj 2009, 11:21
af iver
Jeg mener at have læst et sted at ensrettere "brænder af" fordi de ikke kan komme af med varmen, sidder den ikke ved potten på en TA ! Hvis nogen mener det er rigtigt at det er varmen vil jeg overveje at finde en køleløsning til min, som godtnok sidder i venstre side, men bag "tætlukkende" dæksel!
Mvh Iver
PS.
viewtopic.php?t=1097&highlight=ensretter
: 24. maj 2009, 13:27
af Morsing
Ja, ensretterproblemet kan løses på forskellig vis - det skal jeg nok få fikset i så fald.
Er iøvrigt enig med Nikolajsen i at Schnabel's konstruktion er at foretrække, da den ikke går ind og belaster maksimalt hele tiden - kun efter behov/forbrug! Har kørt med hans ensrettere på alle de 3 VFR jeg har haft!
Så nu skal der bare findes en dag hvor det passer både sælger og mig at jeg afhenter TA dyret - uha det bliver godt

: 24. maj 2009, 22:28
af iver
Jeg har bøvl med strømmen, muligvis ensretteren, læs mere her
viewtopic.php?t=1097&highlight=ensretter
Mvh Iver
: 26. maj 2009, 19:26
af Morsing
Henter den på lørdag - weeeeee

: 26. maj 2009, 19:26
af tingtilsalg
fee..
se at få købt knopdæk

: 26. maj 2009, 22:21
af Nikolajsen
Tillykke med den Morsing