DAKAR 2010

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

DAKAR 2010

Indlæg af Søren Dahl »

HA HA - SÅ ER JERES SUPER ENTUSIASTISKE DAKAR SKRIBENT TILBAGE - OG JEG ER BARE SÅ BEGEJSTRET I ÅR(som altid:)....

Tjek www.dakar.com - og tjek lige list of entrants - det ser yders spændende ud i år - CASTEU David Kører Sherco og IKKE KTM - og Casteu kan altså godt køre kværn skal jeg hilse Jer og sige - måske vi skal have en helt nyt og særdeles anderledes vindernavn i år...... vildt.

Svenske Anni Seel kører på en - og hold nu godt fast - en eldrevet motorcykel som hedder Super Rocket - det bliver sjovt og den når i mål - gør den det er det et fremskridt for miljøet - læs bl.a. mere om det på www.dakar.com

I bilklassen bliver den enten BMW, hummer eller VW der vinder - det er HELT sikkert. Peterhansel kører BMW i år og IKKE MITSUBISHI - Mitsubishi har ikke nogle topkører i år.

Desuden bliver løbet jo kørt i sydamerika - som sidste år - det er bare MEGA fedt mand!!!!

Mere når vi nærmer os løbet.

Mvh Søren
Kazzan

Indlæg af Kazzan »

Det skal nok blive super godt! Glæder mig til at se den el drevne kværn, det er lige noget at nævne til COP15.....

Ser frem til at se sammendrag på Eurosport midt om natten :-?

Godt at ASO har flyttet kubik forbuddet til 2012, så vi også i år kan se KTM's top guns kører i syd Amerika.
Hvorfor ASO ikke kan opføre sig professionelt er jo ikke til at sige, men de ostespisende overgivelses aber er nu lidt specielle :lol:
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Ja, nu er snart at Dakar 2010 starter - det bliver sikkert et anderledes Dakar med restriktionerne.
Soeren, jeg bliver lige noed til at rette dig: Anni Seel stiller ikke op paa en el drevet tingest - hun har genbrugt et par KTM 525 og skruet stumperne sammen omkring en ny fabriksmotor.
Igen i aar er der et par haabefulde kinesere med i MC klassen - begge paa 450 ccm Jincheng cykler - rigtigt kinesisk isenkram.........
Jeg kender dem begge: den ene gav jeg baghjul i sidste aars rally og den anden var 5 min foran mig paa to af etaperne - saa slap mine evner og kraefter op og begge drengene koerte fra morfar.....hvilket for mig ikke var uventet...he,he De starter med nr. 151 og 152.
For mig er det ogsaa interessant, at der er tilmeldt en Great Waal Hover (nr. 389) - jeg har truffet gutten nogle gange og det er faktisk saadan en 4x4 som jeg nu har koert 55.000 problemfri kilometer i. Jeg kender piloten som rimelig frygtloes - saa lad os se hvad han kan i de store drenges selskab.
Yderligere er der tilmeldt 2 kinesiske Chery 4x4 - de faar da vist flaget...lad os se om de kan holde det hoejt........;-) Det er noget af en opgave de er gaaet igang med....
ESPN sender fra Dakar hver dag her i Kina, saa jeg kan foelge lidt med.
Hilsen
Torben fra Kinesien
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben.

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben

Dejligt at høre fra dig igen..... tak for rettelsen - tror jeg har fået informationen fra en ikke helt pålidelig kilde - har også læst det du beskriver nu :)

Lyder sjovt med de Kineser cykler - bliver spændede om de gennemfører :-D

Dejligt at Dakar ikke er censureret væk i Kina 8-)

Godt nytår, Torben
:sol:
Mvh Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

God ven skrev:Lidt om motorcyklerne fra etape 7
Det er bare et helt utroligt landskab de kører i. Meget meget smukt, men det er ikke svært at forstå at de farer vild nu og da.

-Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

fedt

Indlæg af Søren Dahl »

Det er da bare så mega mega fedt som noget i hele verden kan være!!!

Dakar er bare eventyr løbet over alle løb.............

Mhv Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

...og Pål Anders Ullevålseter fra Norge ligger jo på andenpladsen. Man kan altså godt lære at køre ørkenrally selv om man kommer fra et land fyldt med fjorde og fjelde 8-)

"I ride hard from the first day. And then I ride even harder" siger han, og det virker jo...

Det har selvfølgelig også hjulpet Pål Anders lidt, at Marc Coma fik seks :!: timers straftid for at skifte dæk. Så har han vist også lært, at man ikke må skifte dæk på en transportstrækning mellem to prøver - og slet ikke hvis det nye dæk kommer "udefra".

mvh Kåre
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Jeg ved at Tom overvejer at sælge sin ATér fra 1999, med ca 25.000 km på klokkken.
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Niels

Indlæg af Niels »

Nu har han også haft den stående et helt halvt år, så er det da også bare at få den skudt af ;-)

Hilsen Niels
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Der står en fin Transalp fra 88 hos Rydberg. Nu skriver du ikke om det skal være en nyere model, men 42k km er ikke ret meget for sådan en.

http://www.rydbergsmc.dk/Honda.19.0.html

Hilsen
Mogens
sln

Indlæg af sln »

Min erfaring siger mig, disse bløde sand dyner, er dælme ikke for sjov.
Selvom denne årstid er den bedste for det her hos mig.

/steen, der flytter til DK 1 marts.
God ven skrev:Jeg blir helt tosset efter at komme ud på eventyr på Varaderoen efter at have kigget Dakar hele ugen - Godt det slutter på Lørdag :-D

En bekendt kigger efter TA og AT motorcykler m. lavt km. tal i øjeblikket, med eller uden afgift. Er der nogen der har spottet noget godt, i ind og udland?
Niels

Indlæg af Niels »

Se lige engang denne side!!!

http://www.boston.com/bigpicture/2010/0 ... _2010.html

Hilsen Niels
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Sidder lige og ser lidt Dakar rally på Sputnik..

Sikke da en nar af en kommentator ham gutten fra TV2 News, han aner jo ikke en skid om noget som helst, og kommer jævnligt med fejlagtige oplysninger.. Klovn.

Det er nu godt nok 450ccm, som rigtig mange også kører på i år. Det er grundet nyt reglement fra ASOs side. Fabriksteam på ikke køre med motorer større.

så vidt jeg kan forstå bliver det fra 2012 sådan at 450ccm motorer er max størrelse uanset om det er privatkører eller fabriksteams. Men som det er nu er det okay for private at køre med 690ccm motorer.

Ved faktisk ikke om der er nogen kubik-grænse for private som det er nu, men det er som nævnt for fabriksteam.

edit: Fandt så lige ud af en ting mere. Når private må stille op på en cykel på mere end 450ccm er det under forudsætning af at den ikke yder mere end en 450ccm motor. Dvs. den skal begrænses. Men som altid med større motorer har de et højere moment, som man ikke uden videre kan begrænse.
Besvar