Hvad fylder en Transalp?

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Nynne

Hvad fylder en Transalp?

Indlæg af Nynne »

Halløj gode Honda-mennesker,
Har en Transalp i sigte i Tyskland, men den er afmeldt og derfor vil jeg køre ned og hente den i bil i stedet for at fjumse rundt med flybilletter og tyske og danske prøveplader. Jeg har selv en 5-dørs Mitsubishi Pajero og det store, og måske lidt dumme, spørgsmål lyder: Hvis man piller hjulene af, hvad kan man så krølle en gammel 600 transalp sammen til at fylde? Og er det helt åndssvagt at lægge den ned på siden i bilen, vil alle vædskerne flyde ud og skabe ravage?
Bilens bag-åbning er ca 100x115 cm, inde i bilen er der noget mere plads, måske 105x120.
Hilsen Nynne
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Hvad fylder en Transalp?

Indlæg af yaknudsen »

Det lyder lidt ambitiøst. Selv uden hjul vejer sådan en fætter lige så meget som 2 gammeldags vaskemaskiner. Så det bliver ikke nemt at få den lempet ind bag i Pajeroen med mindre man har nogle seriøse "muller". Hvis tanken er mere end 1/3 fuld kommer der til at løbe benzin ud. Men resten af væskerne burde ikke være noget problem som et lag aviser ikke kan klare.

BEMÆRK: Jeg har slet ikke forholdt mig til om maskinen kan være i "bagagerummet". Længden af lastrummet kan også være en udfordring. Det kan IKKE anbefales at køre ret langt med bagklappen åben. Det giver nemt voldsom hovedpine og stor risiko for kulilte-forgiftning.

IDE: Lån/lej en passende trailer. Og en bil med trækkrog. Det er nok sådan man bedst/sikrest får løst opgaven.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: Hvad fylder en Transalp?

Indlæg af jernhenrik »

Strippet for alt, forgaffel, kåbe, hjul, baggaffel, udstødning tank og bagskærm , står du tilbage med en klump på ca 130 x 80 x 40 cm. Hvis du er i vane med at skrue, kender transalpen og du har alt det nødvendige værktøj kan du sikkert skille den ad på et par timer.
Om så alle delene kan være bag i bilen er svært at vurderer men jeg tror det bliver knebent og det vil helt sikkert give lidt ridser og buler.
De gange jeg har hentet cykler i tyskland har jeg brugt en trailer beregnet til formålet.

Hilsen

Jernhenrik
PAVJ

Re: Hvad fylder en Transalp?

Indlæg af PAVJ »

Ja her er en Africa proppet ind i en Touran Billede

Billede


:beer:

M.v.h.

Poul
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Hvad fylder en Transalp?

Indlæg af yaknudsen »

Hvad kan jeg sige. Konklusionen må jo være at næsten intet er umuligt for den som virkelig brænder for sagen.
En Touran har til sammenligning et "bagklap hul" på 122 cm. i højden og 94 cm. i bredden. Så "hullet" i en Pajero
er vist tæt på samme størrelse.

Kilde: http://volkswagen.smc-biler.dk/nyebiler ... van&typen=
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: Hvad fylder en Transalp?

Indlæg af jernhenrik »

Du skal bare være sikker på, at du kan lukke bagsmækken. Mig bekendt er det ulovligt at kører med bagsmækken åben i tyskland.

Hilsen

Jernhenrik
Nynne

Re: Hvad fylder en Transalp?

Indlæg af Nynne »

Hvor er I seje, jeg vidste at der var nogle her der kunne svare!
Pajeroen er trods alt mindre end Touran'en, så jeg tror vi må erklære den ide for død. Jeg har også en hestetrailer, så jeg kan godt hægte den bagpå, tænkte bare at man kunne spare lidt på færgebiletten hvis man kunne proppe den ind bagi. Anyway, tak for svarene!
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Hvad fylder en Transalp?

Indlæg af yaknudsen »

Hestetrailer med rampe og det hele. Så bliver det ikke lettere. Perfekt løsning :ok:
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
jalp

Re: Hvad fylder en Transalp?

Indlæg af jalp »

Sjove billeder :-D :-D :-D :-D :-D
Besvar