Hark og æd.

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Hark og æd.

Indlæg af iver »

Hej allesammen, DR tv sender for tiden en række programmer med titlen Nak & Æd. Udsendelserne er bare kanon gode synes jeg, så ville lige fortælle jer lidt om dem hvis i ikke selv har nydt dem allerede. Der er tale om en slags madprogram, men hvor historien udenom maden måske er mere vigtig end selve opskrifterne som i visse andre madprogrammer. Værterne hvis man kan kalde dem det er Jørgen Skouboe han har blandt andet medvirket i programmer om Friland og andre programmer med mad tilberedt i det fri, og kokken Nikolaj Kirk. Man slipper så de to løs i den danske natur for at slå et dyr ihjel og tilberede det, deraf navnet "Nak & Æd" hvis det ikke lykkedes at få det planlagte dyr nedlagt, har de et alternativ med. Mit favoritprogram indtil videre er det med vildsvin, de har også spist råger og i aften er det med krebs. Grunden til jeg ville skrive om det her er at vi jo når vi er samlet og skal indtage føde også laver det over bål som de gør i programmerne, og jeg synes at ånden fra programmet er lidt paralelt med feks ånden fra vores shelterture. De har så godtnok rafineret deres udstyr en smule mere end vi har, så måske vi er mere "naturtro" ;-) Men se, grin, savl og døm selv , de allerede sendte programmer kan ses her http://www.dr.dk/DR2/N/nak-og-aed/index.htm#/2435

Billede

Mvh Iver.

Ps. man kunne næsten have Kåre mistænkt for at have "lækket" konceptet fra vores ture, til de to værter :lol: Han er jo ansat ved statsradiofonien!

PPS. Sorry Kåre kunne ikke lade være ;-)
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Hark og æd.

Indlæg af yaknudsen »

Luksusdyr!

Her er en anden ide.

1. Morgen spis en tør bolle (feks Kohberg)
2. Klem en dåse forloren skildpadde ind mellem cylindrene.
3. Kør!
4. Frokost spis en tør bolle (feks Kohberg)
5. Kør!
6. Aften åbn dåsen med forloren skildpadde og spis den sammen med en tør bolle (feks Kohberg).
7. Kør til det bliver mørkt.
8. Slå teltet op.
9. Lav kaffe på trangiaen, server sammen med et glas rom (feks Ron Millonario) og spis evt. en tør bolle til.
10. Sov!

Næste dag - gentag proceduren. Man kan eventuelt variere med boller fra Schulstad.

Done!
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Hark og æd.

Indlæg af Nejmann »

Jeg er helt enig Iver: Det er en rigtig god serie. Eneste ulempe er, at den godt kan give lidt bål-abstinenser. Som du skriver, så fylder opskrifter og madlavningsteknik ikke så meget, men skulle det alligevel smitte lidt af på næste shelterturs kulinariske niveau, så gør det heller ikke noget :-)
iver skrev:Ps. man kunne næsten have Kåre mistænkt for at have "lækket" konceptet fra vores ture, til de to værter :lol: Han er jo ansat ved statsradiofonien!
Det er desværre ikke min idé, men jeg skal med glæde viderebringe den rosende anmeldelse til Jørgen Skouboe og de andre bagmænd!

mvh Kåre

PS. Iver, jeg fandt lige en video til dig ;-)
Rotax 655

Re: Hark og æd.

Indlæg af Rotax 655 »

Hmmn
Da der både er jægere og lystfiskere blandt de flygtløse MC kører - kunne konceptet omkring bålmad på shelterture måske udvides (se Nak og Æd) - Alternativet hvis Diana svigter har Knudsen været inde på :-D Velbekomme.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Hark og æd.

Indlæg af Nikolajsen »

Ja, og yaknudsens alternativ er ganske godt. Det giver mere køretid :-D
Det lyder, ved nærmere eftertanke ganske bekendt....hmmmm.....jeg arbejder hos Kohberg.............kører lange ture med yaknudsen...hmmmmmm... :idea:
Nåe ja, det er sådan vi kører sommerferie tur :lol: :lol: :ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Re: Hark og æd.

Indlæg af Søren Dahl »

Så det første program her den anden aften - det er super godt, altså. Det GIVER squ bål abstinenser - det holder 100 %

Mvh Søren
Besvar