En forårsdag på Heden...

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

En forårsdag på Heden...

Indlæg af Peter AT »

"En forårsdag på Heden", er et cykelløb i området omkring Herning, hvor der indgår en hel del grusvej på ruten.

Andreas Bernth her fra klubbet, havde annonceret efter hjælpere til afvikling af løbet. Da jeg er lidt Tour De France nørd, så jeg muligheden for at medvirke til afviklingen af et cykelløb... godt nok i lidt mindre målestok ;-)

Jens Yeti og jeg meldte os så som "frivillige" hjælpere.

Vore opgave var at fungere som "Racemarshalls".

En racemarshalls opgave er at sørge for at sikkerheden er i top - i dette henseende er det "civile biler" vi skulle sørge for at der ikke kom i vejen for feltet. Eksempel: Feltet kommer hen til et stort kryds - selvom der står trafikregulatorer, skal to racemarshalls køre ud til de to krydsende sideveje og spærre af. De næste to Racemarshalls tager næste sted osv. Vi skulle også være på de steder hvor det kan være fare for at rytterne kan ramme en forhindring. Her skal man stå og vifte med et flag og blæse lystigt i en udleveret fløjte... :lol:

Her kommer så det spændende.... Efter fløjten og flagen er det med at komme forbi alle hjælpebiler, cykelryttere, Mc betjente og andet godtfolk. 125 ryttere, 30 - 40 hjælpebiler og 8 mc betjente og mange steder en del hujende publikummer. Ind i mellem spændende kørsel, som kræver en del koncentration... Det er jo noget rod at vælte et par ryttere eller fungere som sneplov for et ivrig publikum.

En rigtig god måde at bruge en Påskedag på...
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
YETI
Indlæg: 148
Tilmeldt: 18. jun 2005, 17:44
Geografisk sted: Århus

Re: En forårsdag på Heden...

Indlæg af YETI »

Helt enig Peter det var en rigtig god oplevelse. Det var rigtig spændende af følge rytterne og høre hvad der forgår når de tonser derudaf. På et tidspunkt blev jeg "fanget" af feltet og havde vanskeligt ved at komme forbi, og var helt lukket inde. Jeg overhørte et par verbale slagsmål om hvem der havde givet hvem en skulder. Jeg skal ellers love for at der blev delt verbale tæsk ud. Så ud over den fysiske kamp (jeg mener at der kun var 25 der fuldførte løbet) så forgår der også i høj grad en psykisk kamp, og taktiske / strategiske overvejelser.. En rigtig spændende oplevelse, og som Peter skriver, også køremæssigt et stor oplevelse, og på sin vis også et stort ansvar..
YETI
Andreas

Re: En forårsdag på Heden...

Indlæg af Andreas »

Så er der cykelløb igen

Herning Cykle klub har brug for assistance i forbindelse med afholdelsen af Nations cup, nu på lørdag og søndag. De skal bruge 3-4 racemarshalls på motorcykler.

Vi mødes i Herning lørdag d. 20/8 kl 8, og i Horsens søndag d. 21/8 kl 8.

Tilmelding til mig på 25 38 07 87

er der nogen der har lyst til at hjælpe, er jeg tovholder, men kan desværre ikke selv deltage (jeg er hjælper til regatta i Silkeborg...)
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: En forårsdag på Heden...

Indlæg af Peter AT »

Her vil jeg gerne have lov at melde fra.

Selve deltagelsen som hjælper er superfin, men det efterfølgende med afregning, og Herning Cykle klubs håndtering af forespørgsler er ikke ok.

Vi der deltog i i forårsløbet måtte vente flere måneder på afregning, og fik væsentligt mindre udbetalt end der var stillet i udsigt.
Jeg tog selv kontakt til formanden for klubben, da det tilsyneladende var problematisk for dem at udbetale kørselsgodtgørelse. Jeg oplevede en arrogant og nedladende holdning fra formandens side.

Så nej tak fra mig til at hjælpe Herning Cykle klub igen.
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Besvar