Skrue/hyggedag.

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Skrue/hyggedag.

Indlæg af iver »

Hej alle.

Hvis nogen skulle have lyst til at mødes her i ferietiden, vil jeg hermed gerne invitere til skrue/hyggedag lørdag d. 16 juli.
Forslag til klokkeslet modtages gerne, eller kan vi bare sige kl. 10.

Jeg tænder gerne bålet og lavet snobrødsdej og køber lidt pølser (når ikke at få lavet nogle selv) så vi kan få lidt at spise til, hvis nogen vil overnatte er der teltpladser nok....

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: Skrue/hyggedag.

Indlæg af Peter AT »

Fedt...

Jeg kommer selvfølgelig.. ;-)
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
JP
Indlæg: 311
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: Skrue/hyggedag.

Indlæg af JP »

Hej Iver

Jeg kigger også forbi.
Sender du adressen.

Hilsen Jørn
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Re: Skrue/hyggedag.

Indlæg af Henrik Hald »

Hej Iver, jeg kommer også.. :-D
Hilsen Henrik..
Rotax 655

Re: Skrue/hyggedag.

Indlæg af Rotax 655 »

Hej Iver
Jeg kigger forbi - vil egenlig gerne skifte olie i forgaflerne men har aldrig prøvet. Tror du vi kan finde ud af det?
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Skrue/hyggedag.

Indlæg af iver »

Hej Leif. Det ved jeg ikke om vi kan, men vi kan da prøve. Med så mange kloge mennesker samlet på en gang burde det jo være muligt ;-) Har du en værkstedshåndbog? Hvor gammel er din AT? Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Rotax 655

Re: Skrue/hyggedag.

Indlæg af Rotax 655 »

Hej Iver
Værkstedshåndbog - kun på PCén - RD04. = fjeder + olie + luft. Det smarte vil jo nok være at kunne suge det gamle olie op, så er det jo ikke nødvendigt at afmonterer gaffelen.. Hmm - Kan være der kommer flere indlæg vedrørende emnet. Jeg tar frisk olie med - Så måske det lykkedes - ellers må det vente. Har du evt. det værktøj der skal anvendes?
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Skrue/hyggedag.

Indlæg af iver »

Hej Leif. Tag håndbogen med på en usb stik, eller mail den til mig, jeg kan også lige se om jeg ikke selv har den på usbstik. Nu ved jeg jo ikke hvad der skal til af værktøj, eller hvad du synes der skal til, men jeg mener selv at jeg er forholdsvis veludrustet ;-) Jeg har da en oliesuger, så hvis det kan suges op kan vi da gøre det:-) Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Rotax 655

Re: Skrue/hyggedag.

Indlæg af Rotax 655 »

Super duper du har en oliesuger - nu er det tørvejr så jeg smutter op og køber forgaffelolie. Det er vist også en god ide at skifte fedt ved spedometerdrevet har jeg læst, så det...
Rotax 655

Re: Skrue/hyggedag.

Indlæg af Rotax 655 »

Olieskift på forgaffel RD04 der er for denne årgang en Oil drain bolt neders på benet, så det er ikke nødvendigt at afmonterer bent, eller suge olien op. Der skal påfyldes 635 ccm 5w olie (jeg går ud fra at det er halvdelen i hvert ben, altså 316,5 ccm (ret mig endelig hvis det er forkert) så det ville være smart at have et målebæger med tydelige markeringer, el. lignende.
Når olien er påfyldet skal der være 118 mm fra olien op til kanten af benet u. fjeder. Kontrol mål på fjederen er normalt:
Upper spring 52.2 til 55.2 mm udskiftes hvis under 49.6 mm. Lower Spring: normalt 575.7 til 578.7 mm udskiftes hvis under: 546.9 mm. Lufttryk i dæmperen fra 0 til 5.7 psi ( 0 til 0,4 Bar)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Skrue/hyggedag.

Indlæg af iver »

Det lyder som om du har styr på det Leif, medbring selv målebæger :-) Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Rotax 655

Re: Skrue/hyggedag.

Indlæg af Rotax 655 »

Hej Iver
Jeg medbringer selv målebæger - havde tænkt på en tom 33 cl øldåse :-D men efter igen at have nærlæst Lars Keldes vel dokumenterede indlæg om samme emne, mener jeg nu at den opgivne mængde er for hvert ben - så jeg smutter ud til MOTUL pusheren igen i morgen.
Besvar