Honda Transalp 600 V, 1988

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
mathiasschoenberg

Honda Transalp 600 V, 1988

Indlæg af mathiasschoenberg »

Hej Jeg står overfor at skulle købe min første MC!! Jeg er næsten fast besluttet på at det skal være en TRANSALP fra 80'erne, og mit budget er ret småt. Jeg har derfor overvejet at importere én fra Tyskland.

Det er en HONDA TRANSALP V 600 fra 1988 står i Nordtyskland og ville kunne hentes på en dag,
Den har kørt 85.000 KM og haft 3 ejere.
Den er malet sort og er "ratted" lidt. (nogle af de forreste kåber er modificeret en smule og vindspejlet er uoriginalt)
Sælger skriver at den godt kan synes, og at den har et LASER 2 - 1 Anlæg installeret (?!)
Den koster 1.100,- euro, dvs. 8.250,- dkr.

Ifølge Told og skats regnemaskine, og de sparsomme informationer jeg har kunne finde om originalpris og markedspis herhjemme, står afgiften til ca 15.000,- kr. (??!!)

Kan det passe, og er det en god handel?

Mvh Mathias
Madsrdo4

Re: Honda Transalp 600 V, 1988

Indlæg af Madsrdo4 »

Hej Mathias

Ja det er en dårlig handel hvis afgiften er ca 15000 kr plus 8000 kr for mc transport syn osv så ender du sikkert omkring 25-26000 kr for en mc der har kørt 85000 km er malet sort og uden garanti.
Til sammenligning kan jeg se at gammelgaards mc har en til salg der har kørt 36000 km og med 1 års garanti til 27900 kr.
Hvis jeg var dig ville jeg istedet kigge på nogle stykker herhjemme og evt prøve at give 1 frisk bud der skal nok være en der bidder på i de her "krise" tider.
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Honda Transalp 600 V, 1988

Indlæg af kjelde »

Hej Mathias

Jeg vil give Madsrd04 ret.
Sådan som prisneveauet har ændret sig de sidste par år vil der ikke være en besparelse ved at købe en "ældre" cykel i Tyskland.
Det kan godt lade sig gøre at finde en i bedre stand herhjemme til samme pris. Prøv at kigge alle steder guloggratis-dba-123motorcykler-og sammenlign lidt, så vil du sikkert finde en til fornuftig pris :ok: . Held og lykke med søgningen.
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
kr

Re: Honda Transalp 600 V, 1988

Indlæg af kr »

Hej Mathias
Har du fundet en mc. Ellers prøv at kigge på denne (-:

http://www.guloggratis.dk/motorcykel/ho ... 96km-32000

Mvh Kenneth
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Honda Transalp 600 V, 1988

Indlæg af Lasse Pedersen »

Ja den har jeg også set på men jeg er nok ikke så god til at anbefale andre hvad de bør købe
men jeg har faktisk selv tænkt på at byde på den for dels kan jeg lide farven dels vil jeg gerne have en ekstra mc. dog har jeg her mest lyst til en Africaner, nej den sorte (Trapper1) er ikke til salg :-D
jeg ved godt dette er lidt over hvad du måske har tænkt dig at bruge, til gengæld er det min klare erfaring at ud over dæk,kæde,olie bruges der ikke mange penge på at holde alp. kørende
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Besvar