Lidt tanker om ny motorcykel....

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Lidt tanker om ny motorcykel....

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Alle

Undskyld min manglende deltagelse her på forum den seneste tid - manglende interesse er ikke grunden! Efter jeg har sat og set utallige motorcykel billeder igennem fra mit (undskyld praleriet) fantastiske motorcykelliv hvor jeg har oplevet langt mere end gennemsnits motorcyklisten, så må jeg indrømme, at tankesættet om at ligge dette liv total bag mig er næsten ubærligt - jeg kan ikke blive enig med mig selv om hvad jeg skal gøre - en dejlig og forvirrende tilstand som fordrer megen dagdrømmer lige fra:

Stoppe med at køre motorcykel og pure pengene sammen jeg fik af forsikringen for den gamle mc - så jeg engang kan komme til at ligge i en smuk kiste helt oppe på bakken på den helt dyre plads under mit privat ejede birketræ som skal vandes 2 gange om dagen af min egen private graver..... (ok - you get the point fing1 )

eller.....

We only live once tankesættet:
http://www.dba.dk/ktm-990-efi-adventure ... -77510030/

til det mere fornuft betonede lidt kedelige (ikke fordi cyklen er kedelig (bare rolig Alpe'ejer :), men fordi jeg har ejet 2 før:

http://www.dba.dk/honda-transalp-xl600v ... -79428093/

til eventyret (det jeg jo allerhels vil - KAN I IKKE GODT FORSTÅ DET ALLE SAMMEN!!!! 8-) - DET ER JO DET HER JEG VIL FOR FAEN.... :honda:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=3
Aanyway - ville bare lige give lyd fra mig - jeg har fået lov at låne en MC til en af årets første MC ture - det bliver nok udgangspunktet til jeg finder ud af om jeg skal køre MC igen, og om jeg stadig nyder det som jeg gjorde.......

Mvh Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Re: Lidt tanker om ny motorcykel....

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Alle

Lyder dette ikke meget fornuftigt ??

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... ion=bottom

Mvh Søren
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Lidt tanker om ny motorcykel....

Indlæg af Nikolajsen »

Du skal naturligvis vælge det du allerhelst vil. Det er for sent når man sidder på plejehjemmet og tænker "bare jeg havde købt den ??????, da jeg havde muligheden"
Så hvis det er KTM'en du drømmer om, er det bare med at komme igang, med at spare op til afgiften :shock:

Jeg ville lige tænke lidt over komforten, når det nu er eventyret der trækker. Godt nok skal cyklen kunne køre der hvor eventyret er, men da vi bor i Danmark, vil der altid være en del "transport" kilometer (som selvfølgelig godt kan gøres spændende, hvis man har tiden), og der spiller komforten ind (i hvert fald for mig). Og sådan en afrikaner har vist ikke det mest komfortable sæde. En KTM kender jeg slet ikke.

Med det du skriver om TransAlpen, er den vist udelukket.... ;-) Dog vil jeg sige at en årgang 2000+ har god komfort.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Lidt tanker om ny motorcykel....

Indlæg af kjelde »

Hej Søren.
Det med den smukke kiste og gartneren til at vande birketræet vil jeg umiddelbart se som den dårligste løsning af alle :evil:

Linket du henviser til med den fine africaner fra 2002 har jeg godt set, og synes også tilbuddet er meget fristende, og den har jo kun kørt under 100.000 km, så den er der rigtig mange km i endnu.
Desværre vil afgiften jo nok blive temmelig høj på en 2002-er uden jeg dog ved hvad den er. Man kan ikke finde nogle på skat´s hjemmeside.
På dba er der også en fin :ktm: http://www.dba.dk/ktm-950-adventure-942 ... -73941241/

Held og lykke med søgningen. Det er forår før vi aner det :-D
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Re: Lidt tanker om ny motorcykel....

Indlæg af Søren Dahl »

Tak for inputtet :-) - jeg har nu tænkt lidt mere over tingene - og snakket med en nær ven om situationen - jeg kører generelt ikke så meget mere (bruge mest min mc til kørsel til shelterture og andre små arrangementer og en sjælden gang på en lidt længere tur), og med den usikre arbejdsmarkeds situation vi nok desværre må sige vi står i lige nu, så har jeg valgt at prioritere fornuften frem for hjertet - så jeg har lagt en købes annonce under "Køb og Salg"

Jeg har i forvejen købt ny bil - og købe en ny stor MC som også kommer til at tabe mange penge - det går ikke an lige på nuværende tidspunkt - tro mig, den opgave med at tabe i værdi klarer min årgang 2010 peugeot 207 aldeles udemærket selv fing2 :lol:

Mvh Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Lidt tanker om ny motorcykel....

Indlæg af iver »

Hej Søren.

Jeg kan da slet ikke forestille mig en Søren Dahl uden motorcykel, så set fra min side af skærmen bliver du da nærmest nød til at komme ud og køre igen :ok: Og jeg vil da i allerhøjeste grad mene at du skal have en Honda allroader, for jeg kan da slet, slet ikke forestille mig at du ikke kunne komme med på vores ture, eller slet, slet, slet ikke forstille mig 2XJens tur uden dit musikalske indslag.........

Så selvom du måske drømmer om en KTM (har de forresten ikke store problemer med ledningsnettet!?) Og en Africaner ikke passer i dit budget, så er det vel åbenlyst at du skal have en ALP igen......

Held og lykke med din søgen efter et nyt køretøj..... Må motorcykelguden være med dig ;-)

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Re: Lidt tanker om ny motorcykel....

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Iver, tusinde tak for de pæne ord, jeg har allerede handlet, jeg køber tsparks alp :-)

Mvh Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Lidt tanker om ny motorcykel....

Indlæg af iver »

Jamen tillykke med den nye dynge. Fedt at du er kørende igen :ok:

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Lidt tanker om ny motorcykel....

Indlæg af Nikolajsen »

:ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Lidt tanker om ny motorcykel....

Indlæg af Lasse Pedersen »

Jeg SER DIG :-D sådan siger en Afrikans ven når han ser en anden god Afrikansk ven !!!!

Søren jeg er så glad for du snart igen er på hjul !!!! :ok: Og som Iver skriver hvad er 2x Jens uden Dig, også der har du trofaste venner og de skal da ikke have en :snydt:
Jeg selv vil være så ked af ikke at nøde Dig de par gange om året det er nuligt i HARK, stedet hvor gode mennesker mødes
Tillykke med dine nye hjul
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Re: Lidt tanker om ny motorcykel....

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Lasse

Tak for de pæne ord - jeg er virkelig også glad for, at jeg er kommet på rette tanker igen :) - jeg glæder mig allerede til at komme ud og køre igen - og ikke mindst deltage i det som nok betyder mest for mig ved det at køre MC - det sociale liv i HARK - LIVE (læs: ved lejerbålet sammen med mine venner fra HARK :)

Mvh Søren
Besvar