Fyraften!

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Bønne
Geografisk sted: Svinninge

Fyraften!

Indlæg af Bønne »

Måtte lige holde og nyde en fyraftensbajer i eftermiddagssolen med udsigt over Sejerøbugten :beer: :-D

Billede

Billede
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
kjelde
Geografisk sted: vamdrup

Re: Fyraften!

Indlæg af kjelde »

Det ser meget flot ud og meget meget koldt :-D kunne du holde ølen optøet :beer:
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
Bønne

Indlæg af Bønne »

Ja, så længe øllet er under tryk skal der en del til før det fryser, og det var kun 5-6 gr. frost.

I morges var det -14,5 gr. :lol:
Bønne

PAVJ

Indlæg af PAVJ »

Hej.
Dejlige billeder. Hvor langt kører du af gangen og er det til at holde varmen?
Hvilke støvler bruger du? :mrgreen:
Brugeravatar
Bønne

Indlæg af Bønne »

Jeg kører 2 X 35 km hver dag, og jeg har normalt ingen problemer med at holde varmen.

Jeg plejer at køre i et par Sorél-støvler, men de er slidt op, og jeg har ikke fået købt nye. Så nu bruger jeg de Haglöff
vandrestøvler jeg også kører i om sommeren :-D .

Sorél-støvlerne er med tykke filtinderstøvler og uden Goretex el. lign. Inderstøvlerne bliver jævnligt fugtige, og skal
så tages ud og tørres, ellers bliver støvlerne kolde at køre i. De kan også godt blive kolde af fartvinden på lange
turer (f.eks. til Jylland).

Haglöff-støvlerne er meget kraftige og med Goretex, så de bliver ikke fugtige, og på de 35 km til arbejde blive de
faktisk ikke kolde, heller ikke de morgener hvor temperaturen var nede på 14-15 gr. frost :ok: . Jeg har ikke prøvet
at køre langt med dem i frostvejr, men jeg tror ikke de kan klare en tur til f.eks. Jylland.

Tøjet er et sæt vintertøj fra: http://art-for-function.com/shop/, det er varmt, men uden Goretex, så det kan også
godt blive fugtigt, til gengæld er prisen OK :lol: . Indenunder har jeg inderst et sæt termoundertøj, og dernæst et
sæt Kansas termotøj.

Indtil for nylig brugte jeg mine Rukka 3-sæsoners handsker, med varme i håndtagene fungerede de rimeligt til ned
omkring frysepunktet. Men som det kan ses på billederne har jeg nu fået styrluffer monteret, købt i Biltema for
109 kr. :lol: . Så kan de holde vinteren ud, og så må jeg se at få sat mine hjemmelavede på inden næste vinter. Men
faktisk fungerer de udemærket, og jeg kører nu med et par IXS Duo handsker(med inderhandsker, deraf navnet).
Bare det af få fjernet fartvinden gør at håndtagene, efter ca. 20 km, bliver så varme at jeg dårlig kan holde på dem,
selv i 14-15 gr. frost :ok: :lol:.
Bønne

Besvar