Reservedel og tilbehør til Transalp 2006

Her kan debateres alt, næsten.
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Reservedel og tilbehør til Transalp 2006

Indlæg af Lasse Pedersen »

Hej med jer
jeg vil meget gerne høre om hvor i handler reservedel til jeres mc er om nogen af jeg kan hjælpe mig med et link til original tilbehør til tranalp mener, jeg en gang har set sådan en side men husker ikke hvor
jeg vil også gern høre jer hvilken kæde i bruger og hvor i køber den og hvorfor lige netop den,jeg vil også gerne høre jer om hvilken kæde springer i eventuelt bruger og om en Renold kædespringer kan holde, jeg kan menlig ikke lide at skære den med en vinkelsliber som flere mc forhandler anbefaler, ja det ville da også være rigtigt rart hvis nogen kunne hjælpe med hvordan man kan nitte kæden sammen!
jeg har indtil videre klart det med lidt primitivt værktøj og har da heller ikke haft problemer men nu har jeg lidt værkste, selv om det er langt væk så har jeg da adgang til det, og det bliver også brugt ar min svigersøn, så vi kan begge have glæde at noget ordentligt værktøj :-D
jeg har set et kæde værktøjs sæt hos Biltema har nogren af jer erfaring med det (syntes det er lidt klosset)
jeg er på vej til at købe en baghjup løfter/stand
snart skal jeg ud og køre

ja jeg misunder dig Bønne at du har mulighed for at have to mc så du kan køre hel året :ok:
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Reservedel og tilbehør til Transalp 2006

Indlæg af Nikolajsen »

Original dele køber jeg her http://www.davidsilverspares.co.uk/ eller her http://zsf-motorrad.de/en/Spares, eller den lokale Honda forhandler.

Jeg bruger D.I.D 525 "guld kæde", men i endeløs tilstand, så jeg ved ikke noget om kædespringer eller kædenitter, men jeg ved at man kan købe en for under 800 kr. som kan begge dele.
Og det er fordi jeg har gode erfaringer med lige netop den kæde. Den blev købt her http://www.louis.de/, og holdt over 43.000 km uden automatisk kædesmører.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Reservedel og tilbehør til Transalp 2006

Indlæg af yaknudsen »

Jeg køber stumper til min MC på nettet. Louis har mange sliddele og også et pænt udvalg af uoriginalt tilbehør af absolut acceptabel kvalitet til rimelige priser.
http://www.louis.de/_30c8d1999695637b23 ... =RD10%2F04
Jeg har også benyttet M&P i england til indkøb af stumper: http://www.mandp.co.uk/ Har gode erfaringer med begge.

Der er mange andre gode steder på nettet.

En DID kæde er lidt dyrere end andre kæder, men noget tyder på at sådan en er uovertruffen i holdbarhed (MEN hvis man IKKE vedligeholder, samt bader kæden i sand, vand og salt er der dog ingen kæder der holder til torturen).

Louis har også kædespringere. De kan typisk også bruges til at nitte kæden sammen igen. Det er ofte klodsede sager, men det undgår man næppe. Sådan en kæde er kraftige sager - så det MÅ nødvendigvis være noget der er lidt voldsomt.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Reservedel og tilbehør til Transalp 2006

Indlæg af iver »

Hej Lasse. Jeg har brugt sådan en fidus her fra Louis til at skille kæden ad med http://www.louis.de/_20f4f79823d4749770 ... r=10002963 Jeg kan godt sætte mig ind i at det ikke er så godt at skære den op med vinkelsliber. Og denne her har jeg til at nitte den med http://www.louis.de/_20f4f79823d4749770 ... r=10003170 Grunden til jeg ikke bruger den til at skille kæden ad med, (den selvom den kan) er at jeg synes den anden er bedre. Nitte værktøjet fungerer fint, bare pas på ikke at nitte for hårdt så ledet ikke kan bevæge sig.

Jeg er helt enig med de andre i anbefalingen af DID.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
JP
Indlæg: 311
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: Reservedel og tilbehør til Transalp 2006

Indlæg af JP »

Hej
Hvis man ikke ryster for meget på hænderne, er der vel ikke noget i vejen for at skille en kæde ad med en vinkelsliber.
Da jeg skiftede, lånte jeg nitteværktøj, hvor jeg købte kæden.

Hilsen Jørn
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Reservedel og tilbehør til Transalp 2006

Indlæg af Lasse Pedersen »

Hej Alle gode HARK er
tusinde tak for jeres Link
DID kæde har jeg også selv kørt med og er godt tilfreds med den jeg ville dog lige høre om nogle af jer havde en andet (bedre) forslag :-D
jo jeg har selv en del erfaring med at nitte kæde fra den gang jeg kørte sidevogns cross dengang var Renold det eneste der virkede og de havde en kædespringer der var fiks men den kan ikke nitte, jeg er helt med på den kan nittes for hårt :-D
det der automatiske smørre system nogle af jer har hvad hedder det og hvor købes det?
mange tak
hilsen Lasse
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Reservedel og tilbehør til Transalp 2006

Indlæg af iver »

Hej Lasse. Det system jeg kører med er Scottoiler, fåes hos Louis.de. Mener at det koster ca 800 kr.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Reservedel og tilbehør til Transalp 2006

Indlæg af Lasse Pedersen »

Hej Iver
Tak skal du have for hjælpen
:beer:
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Reservedel og tilbehør til Transalp 2006

Indlæg af Tinning »

jeg bor jo som tidligere sagt lige rundt hjørnet fra dig lasse og ude i skuret ligger der et sæt til at samle kæder .

du er velkommen til at kigge forbi en dag så kan vi se på det

mvh Tinning
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Reservedel og tilbehør til Transalp 2006

Indlæg af yaknudsen »

Det bliver spændende at se resultatet af alle vinterens små projekter der for tiden foregår i skure, udestuer, værksteder rundt omkring i de små hjem. Den slags skal efter min mening beundres, nydes og ikke mindst afprøves i rigelige mål så snart der byder sig en lejlighed. Håber der kommer en masse HARK køreture (også her på Sjælland) hvor vi får mulighed beundre hinandens kørejern, og nyde adskillige timer i hinandens selskab.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Reservedel og tilbehør til Transalp 2006

Indlæg af Lasse Pedersen »

Hej med jer
Ja det bliver dejligt igen af komme ud på landevejene, vejret bliver da også mindre og mindre MC uvenlig ( jo jeg beundre jer der køre hele året, ville ønske jeg havde den mulighed at have en vinter cykel ) bare jeg havde plads :-D
Ja jeg går faktis tit med den tanke at vi her i det østlige ddkk "det som de uvidene der over vest på ikke ved er mere end København" ! :-D om vi ikke skulle stikke hovederne sammen og invitere de andre gode HARK er på en tur lige som de gør oppe/ovre i det vestlige af denne dejlige Ø der heder Sjælland :-D :-D
Vi er jo nogle medlemmer her på mine kanter selv om vi ikke rander hinanden på dørene :-D
Jo tak Tinning det vil jeg meget gerne men intet haster her hos mig jeg er på det forebredende *S*
men jo det vil jeg gøre
Endnu en gang tusinde tak for den store intresse og hjælpsomhed med svarne på de spørsmål jeg har haft her i vinterens løb

Det er i dag en dejlig Søndag me den fineste forårs :sol:
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Reservedel og tilbehør til Transalp 2006

Indlæg af yaknudsen »

Lasse Pedersen skrev: Ja jeg går faktis tit med den tanke at vi her i det østlige ddkk "det som de uvidene der over vest på ikke ved er mere end København" ! :-D om vi ikke skulle stikke hovederne sammen og invitere de andre gode HARK er på en tur lige som de gør oppe/ovre i det vestlige af denne dejlige Ø der heder Sjælland :-D :-D
Vi er jo nogle medlemmer her på mine kanter selv om vi ikke rander hinanden på dørene :-D
Vi er nogle stykker som i nogle år har 'dyrket' konceptet "Lørdagstur på Sjælland". Det er rigtig rigtig rigtig godt. Prøv at søge på ordet "Lørdagstur" her i forum. Det har dog knebet lidt med tilslutningen fra andre Sjællandske HARK'ere så vi har jævnligt bare aftalt ture indbyrdes uden at skrive om det her på forum (fordi det var vores oplevelse at det ofte var spild af energi at invitere på forum idet der aligevel kun var de samme 3-4 stykker der dukkede op).

Det kunne jeg sagtens forestille mig at vi i fællesskab kunne gøre lidt mere ved, så der er god grund til at holde øje med invitationer til "Lørdagstur på Sjælland" når vejret for alvor indbyder til det. Og enhver kan jo komme med et forslag til en køretur, så det er vel egentlig bare et spørgsmål om at tage initiativet når lysten melder sig.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Reservedel og tilbehør til Transalp 2006

Indlæg af Lasse Pedersen »

Tak YaKnudsen
ja jeg har det jo med ikke at skrive de rigtige steder og har også det lidt svært ved at udtrykke mig rigtigt :-(
jeg skal nok lave et nyt indlæg om angement her på Sjælland :-D
for det jeg håber på er at vi var nogle medlemmer her over i stor København der som de gør i vest, nord-vest sjælland en Shelter tur
men som skrevet laver jeg et mere koregt indlæg
håber det vil få opbakning
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Reservedel og tilbehør til Transalp 2006

Indlæg af Lasse Pedersen »

Gode HARK er
Ja så er endnu et behov opstået :-D
jeg har allerede flere gange været inde på det sider i har sendt mig link på, tak for dem
nu sider jeg i toget på vej hjem efter vinter ferie med mine børn og børnebørn :-D
hvad skal man så lave? jo skrive til jer om endnu et hjælpene hånd!
findes der et link hvor man kan se et reservedels katalog over en transalt 2006?
jeg vil nemlig gerne vide helt bestemt hvad jeg bestiller :-D
ja jeg skylde en, nej et par :beer:
vi ses i alle tilfælde til generalforsamlingen
vel mødt
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Reservedel og tilbehør til Transalp 2006

Indlæg af Lasse Pedersen »

Hej
det kæde kit fra Luie er det samlet eller skal det nittes?
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Besvar