Grundet det ringe udvalg af brugte XL700 går overvejelserne på at hente een i D

Jeg kan dog have mine betænkligheder ved at lade SKAT sætte afgiften ud fra et stort set ikke eksisterende sammenligningsgrundlag i form af andre brugte XL700ére. Men hvor galt kan det gå?.. - prisen på grisen uden afgift er 56.000,- og nyprisen med afgift er kr. 120.000,- = kr. 64.000,- i afgift. Dvs. at afgiften aldrig kan blive over kr. 64.000,- - er vi enige så langt?
Lad os så antage at jeg finder lige præcis den ønskede model indreg. 1. gang januar 2009 til feks. 4.500€ = ca. kr. 34.000,- og SKAT vurderer den til at skulle koste kr. 90.000,- hos forhandler, så bliver afgiften ifølge SKATs afgiftsberegner ca. kr. 50.000,-
Kr. 90.000,- for en 4 år gammel XL700 er i min verden lidt højt sat, men hvad siger i? Det er jo ikke en model der går som varm brød hvorfor der står mange overgemte modeller. Er det en realistisk for en 4 år gammel XL700 med feks. 10.000 km. på klokken?
I den forbindeld har allerede forhørt mig om der var noget at "hente" på en overgemt 08.. - svaret var nej, da de tilsyneladende er skruet helt ned. Aldrig i livet om jeg vil betale fuld pris for en snart 5 år gammel mc

Kan ikke få øje på Honda DKs logik her.. - måske nogen kan hjælpe mig?
Back to topic