HARK på facebook?

Her kan debateres alt, næsten.
poulsen

Re: HARK på facebook?

Indlæg af poulsen »

send mig en privat besked og jeg skal teste og sætte det op ;)
poulsen

Re: HARK på facebook?

Indlæg af poulsen »

mine to forslag ændrer intet med hvordan forummet ser ud når man besøger det fra en pc eller lignende...
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: HARK på facebook?

Indlæg af Bønne »

iver skrev:Jeg synes ikke rigtig om ideen at vi skal være på to platforme. Dem der ikke er på FB kunne komme til at gå glip af noget og det ville være synd. Jeg tænker også at folk fint kan finde os uden FB få google jo er næsten ligeså integreret i folks internet univers, som FB er det. Og da det jo fungerer fint med både billeder og turinvitationer her på siden ser jeg ikke grund til at være to steder. Og det vil jo også bare give mere arbejde til bestyrelsen at skulle administrere to steder. Mvh Iver.
Her må jeg erklære mig fuldstændig enig med Iver :ok: Skål Iver :beer:

Men jeg er også enig i Poulsens forslag om en mobilfunktion, faktisk bruger de det meget på det svenske XL-forum, så hvorfor skulle vi ikke også kunne det? Giver jo også nogle muligheder når man er ud at køre tur eller på ferie.

Apropos http://www.xl-forum.se/, så synes jeg de har nogle forskellige interessante kategorier på deres forum. F.eks. rubrikken "I dag..", hvor man så bare selv fortsætter: Idag.. har jeg kørt en tur til xxxx, eller: I dag.. har jeg skruet på xxxx. Dér kan der skrives alt hvad der lige falder én ind her og nu, alt det der ikke lige passer ind andre steder.

Måske bestyrelsen kunne kigge lidt på svenskernes forum, og måske også på det internationale: http://varaderoforumcom.h826747.serverk ... d71a6c823a, eller nordmændenes: http://www.varaderoriders.no/adventure/, og overveje om der var nogle ideer der kunne overføres til vores eget forum :?:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
TEriksen

Re: HARK på facebook?

Indlæg af TEriksen »

Tak for alle Jeres indlæg i denne tråd.

Vi har på bestyrelsesmødet den 25. februar diskuteret hvorledes vi forholder os som klub til de sociale medier og muligheden for bedre mobil adgang til klubbens hjemmeside.

En enig bestyrelse ønsker at fastholde den nuværende hjemmeside som klubbens samlingssted og vi besluttede ikke at ville udbrede os på de sociale medier generelt (facebook mfl).
Klubbens hjemmeside fungerer rigtigt godt og har mange aktive brugere og vi vil ikke risikere at splitte dette fællesskab. Vi vil gerne undgå at få en klub i klubben.

Derimod blev muligheden for bedre mobil adgang fundet interessant og vi vil derfor arbejde videre med denne ide for at gøre det lettere for klubbens medlemmer at komme på hjemmesiden mobilt.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen
tingtilsalg

Re: HARK på facebook?

Indlæg af tingtilsalg »

Af ren og skær nysgerrighed.
Hvorfor bliver sådan en beslutning ikke smidt ud til alle medlemmer i klubben. Evt som en simpel afstemning her på forum ?
Er det ikke lidt letkøbt at det er noget 3-4 medlemmer af bestyrelsen lige afgør, når der kan sidde 30-40 medlemmer, eller flere og er af anden holdning?

Jeg er som bekendt ikke medlem, og kunne i princippet være ligeglad. Men undrer mig alligevel. En facebook profil er jo ikke mere end hvad man gør det til.
Henrik Larsen

Re: HARK på facebook?

Indlæg af Henrik Larsen »

Det er vel lige netop det man har en bestyrelse til, men ellers er der jo generalforsamlingen inden så længe :-D

Vi er stadig interesserede i at få flere input og ideer til hvordan mobiladgang kunne forbedres, så fortsæt endelig her i tråden.

HYG
Suhir

Re: HARK på facebook?

Indlæg af Suhir »

Nu du nævner mobil adgang, kan det ikke være muligt at man kan få adgang til forumet gennem appen http://www.tapatalk.com/? Det ville gøre det meget nemmere at holde sig opdateret og svare på inlæg her inde i forumet.
poulsen

Re: HARK på facebook?

Indlæg af poulsen »

Tapatalk er sikkert fint fint, MEN den har nogle alvorlige ulemper der er værd at se på før man går over til at bruge det....blandt andet at man gør sig afhængig af en tjeneste-udbyder hvor man ikke har meget at skulle have sagt og pt. rammer man kun android og iphone/ipad brugere ved at gå over til denne løsning.

Mens man med en løsning ala den jeg foreslog lægere oppe i denne tråd rammer stortset alle mobile enheder der har en webbrowser og en nogenlunde farveskærm.
Suhir

Re: HARK på facebook?

Indlæg af Suhir »

poulsen skrev:Tapatalk er sikkert fint fint, MEN den har nogle alvorlige ulemper der er værd at se på før man går over til at bruge det....blandt andet at man gør sig afhængig af en tjeneste-udbyder hvor man ikke har meget at skulle have sagt og pt. rammer man kun android og iphone/ipad brugere ved at gå over til denne løsning.

Mens man med en løsning ala den jeg foreslog lægere oppe i denne tråd rammer stortset alle mobile enheder der har en webbrowser og en nogenlunde farveskærm.

DEt havde jeg ikke set. det er et endnu bedre forslag! :ok:
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: HARK på facebook?

Indlæg af Nejmann »

poulsen skrev:Hvorfor ikke også tilføje et mobil-telefon-tilføjelse til forumet også der gør forumet mere mobil-venligt når man besøger siden fra ens smartphone?
Fin idé. Det er der nu :-)
På en del enheder vil det mobilvenlige layout blive valgt automatisk. Ellers kan man trykke på den lille tekst "Switch to mobile style" nederst på forumsiderne - eller bruge adressen index.php?mobile=mobile når man går ind på forum.

Lad mig høre hvordan det virker for Jer - om der er uhensigtsmæssigheder eller tekst, der mangler at blive oversat (ud over Switch to mobile style).
poulsen skrev:Hvorfor ikke tilføje RSS tilføjelsen til forumet?
Hmm. Er det noget du har prøvet? phpBB har nogen feed-funktioner indbygget (i øjeblikket deaktiveret her på forum), men jeg har ikke testet dem.

vh Kåre
poulsen

Re: HARK på facebook?

Indlæg af poulsen »

Det kræver nok lidt mere test frem og tilbage men umiddelbart ser det rigtigt fedt ud i mine øjne :)


Det er lang tid siden jeg har rodet med phpBB så jeg har ikke nogen uptodate erfaring med feeds i phpBB.


som en sidebemærkning: Er server tiden korrekt sat op på forummet. der vises pt at det sidste indlæg fra Nejmann var skrevet kl 18:55 men klokken er pt kun 18:08
Tidligere_medlem_1

HARK på facebook?

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Det ser godt ud på mine to mobiler :ok:

poulsen skrev: som en sidebemærkning: Er server tiden korrekt sat op på forummet. der vises pt at det sidste indlæg fra Nejmann var skrevet kl 18:55 men klokken er pt kun 18:08
Der skal du selv ind og justere

Billede
TEriksen

Re: HARK på facebook?

Indlæg af TEriksen »

Hej Kåre
Det virker rigtigt godt på min iPhone, selv turbeskrivelser med billeder er rigtigt fine :ok: :ok: :ok:

/Thomas
poulsen

Re: HARK på facebook?

Indlæg af poulsen »

ja ok den instilling må jeg se på :)

MEN umiddelbart ser det ud til at mangle link til gå-til-næst/forrige side i forumtråde
jeg tester på min n9...

edit: ville det være muligt at få hark logoet i toppen så mobiludgaven ikke blev for køns-løs?
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: HARK på facebook?

Indlæg af Bønne »

Hej

Et eller andet er der nu galt med tiden, når jeg er logget på er tiden foroven på siden rigtig, pt. 20:xx, men logger jeg af skifter den til 21:xx :-? :!:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Besvar