Litteratur om Afrika.

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Suhir

Litteratur om Afrika.

Indlæg af Suhir »

Hej alle sammen.


Jeg har i mange mange år haft en drøm om at sætte mig på min mc og så køre til Sydafrika og tilbage igen, med
Alt hvad det indebære af risikoer og farer

Jeg tror grunden til at jeg gerne vil tage sådan en risikabel og udfordrende tur på mig er at min søster og hendes eksmand snakkede om at køre til Nigeria i deres bil. Men D jeg altid har været fascineret af motorcykel så har jeg sat mig for at gøre det på mc i stedet for.

Så i den forbindelse, så vil jeg høre om nogen af jer kender til om nogen har gjort noget ligende? Noget litteratur, video eller lydbøger?

På forårs tak Suhir.
tingtilsalg

Re: Litteratur om Afrika.

Indlæg af tingtilsalg »

Hvis du er seriøs omkring det, så skriv en mail eller ring og få en snak med Gregg Flower. Han har rejst hele verden rundt på MC og i bil. Han er alletiders hyggelig fyr og fortæller gerne om sine oplevelser og erfaringer.

Du kan finde ham på FB.

Jeg ved ikke om han stadig holder foredrag om de eventyr han har været på. Men i så fald var det måske noget for HARK ?
Suhir

Re: Litteratur om Afrika.

Indlæg af Suhir »

Super takker! jeg vil gøre et forsøg på at skabe kontakt til ham :ok:
Niels

Re: Litteratur om Afrika.

Indlæg af Niels »

Du kan også sætte dig tilrette i sofaen og se Long Way Down, med Charley Boorman og Ewan McGregor

Det er god underholdning, og det giver en rigtig dejlig rejselyst :-D

Mvh Niels
tingtilsalg

Re: Litteratur om Afrika.

Indlæg af tingtilsalg »

Niels skrev:Du kan også sætte dig tilrette i sofaen og se Long Way Down, med Charley Boorman og Ewan McGregor

Det er god underholdning, og det giver en rigtig dejlig rejselyst :-D

Mvh Niels

Der er bare ikke vildt meget kød på. Men ganske fin underholdning.

Hvis man vil prøve det afrikanske lidt af inden man kører tværs gennem kontinentet, kan man køre en tur til Bikers Home i Marocco. Det er en Hollænder, Peter Buitelaar, der har stedet. Han arrangerer super fine ture. Både på egen cykel, lejede cykler og i 4wd.

http://www.bikershome.net/
For 2 år siden overvejede jeg kraftigt at køre derned et par uger, og var også i kontakt med Peter dernede om hvad han kunne tilbyde osv.
De har også en FB-side der jævnligt opdateres med billeder fra deres ture. Man bliver kun lidt misundelig :)
Suhir

Re: Litteratur om Afrika.

Indlæg af Suhir »

tingtilsalg skrev:
Niels skrev:Du kan også sætte dig tilrette i sofaen og se Long Way Down, med Charley Boorman og Ewan McGregor

Det er god underholdning, og det giver en rigtig dejlig rejselyst :-D

Mvh Niels

Der er bare ikke vildt meget kød på. Men ganske fin underholdning.

Hvis man vil prøve det afrikanske lidt af inden man kører tværs gennem kontinentet, kan man køre en tur til Bikers Home i Marocco. Det er en Hollænder, Peter Buitelaar, der har stedet. Han arrangerer super fine ture. Både på egen cykel, lejede cykler og i 4wd.

http://www.bikershome.net/
For 2 år siden overvejede jeg kraftigt at køre derned et par uger, og var også i kontakt med Peter dernede om hvad han kunne tilbyde osv.
De har også en FB-side der jævnligt opdateres med billeder fra deres ture. Man bliver kun lidt misundelig :)
Super lækkert sted! kunne være at jeg skulle køre der ned forbi en dag, for at få en lille smagsprøve på Africa, inden den helt store tur! :-)
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Litteratur om Afrika.

Indlæg af Nejmann »

Suhir skrev:Jeg har i mange mange år haft en drøm om at sætte mig på min mc og så køre til Sydafrika og tilbage igen, med
Alt hvad det indebære af risikoer og farer
Jeg er sikker på at det kan blive en fantastisk tur, men husk lige at tjekke landene med opdaterede kilder før afrejse (Udenrigsministeriets rejsevejledninger m.m.). For nogen år siden var jeg i Niger for at optage noget TV sammen med en dansk forsker, og den gang var Niger et forholdsvis sikkert land at være i - i hvert fald hvis man holdt sig fra de nordligste områder.
I efteråret mødte jeg forskeren igen og fik en lille opdatering: Alt deres arbejde i Niger må nu gøres gennem lokale samarbejdspartnere. Og alle de udenlandske hjælpeorganisationer, som vi så folk fra ved vores besøg, har trukket deres ikke-lokale medarbejdere ud.
Årsagen er simpelthen, at en lille gruppe Al-Queda-folk har slået sig ned i landet og er begyndt at kidnappe udlændinge! Så vidt jeg forstod skete 'skiftet' ret pludseligt - og derfor denne påmindelse om, at sikkerhedssituationen i nogen afrikanske lande kan være meget omskiftelig.

Vh Kåre
Michael1971

Re: Litteratur om Afrika.

Indlæg af Michael1971 »

Hej, jeg har denne liggende, hvis den skulle have interesse. Den giver ikke meget praktisk viden, men en fornemmelse af nogle af de problemer/udfordringer man kan støde på i Afrika på en mc.:
http://www.sam-manicom.com/into-africa/prologue/

Skriv hvis du er interesseret - den kan afhentes gratis eller sendes mod betaling af porto :)

Mvh, Michael
Desert Track

Re: Litteratur om Afrika.

Indlæg af Desert Track »

Hej Suhir.

Jeg var på vej gennem Sahara - Africa i 1989 - på MC. - En fantastisk tur, så længe det varede ! ! Dengang var der ikke noget der hed GPS. kun papir kort.
Nu bagefter kan man se at det var med livet som indsats. I de år omkring 87 - 89 var der ca. 47 personer der forsvandt i ørkenen !.
Inden turen, og mange andre ture fik jeg god hjælp ved AV xpedition i Hårby ved Skanderborg. Måske kan de stadig være til hjælp, eller henvise til nogle.
Syndes du skal besøge "hullen" - de har alt af det gode grej.

Mvh.
Kjeld Eidnes.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Re: Litteratur om Afrika.

Indlæg af Søren Dahl »

http://www.highways.dk/shopping/julegav ... afrika.php

Har denne bog liggende der hjemme - er go læsning

:-)

Mvh Søren
Suhir

Re: Litteratur om Afrika.

Indlæg af Suhir »

Søren Dahl skrev:http://www.highways.dk/shopping/julegav ... afrika.php

Har denne bog liggende der hjemme - er go læsning

:-)

Mvh Søren

Den bog lyder godt nok spændene!
Suhir

Re: Litteratur om Afrika.

Indlæg af Suhir »

var oppe og hente bogen i går på biblioteket og må sige at den er SUPER spændende! :-D
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Re: Litteratur om Afrika.

Indlæg af Søren Dahl »

Fedt - rigtig god fornøjelse.

Jeg tror også Karsten vil være behjælpelig hvis du ringer til ham - han kan findes på DGS/krak - jeg ringede selv til ham da jeg havde læst bogen - det blev han rigtig glad for :)

Mvh Søren
Besvar