At tage sig betalt
At tage sig betalt
Der har været rigtigt mange gode arrangementer på tværs af klubberne de senere år; Twinduro i Oksbøl, diverse grusture, Twinduro i Sverige, Offroad i Søgård, Rømø for Rookies, samt ikke mindst vores egne shelterture, 2 x Jens turene, grovæderturene og skruedagene.
Alle har været holdt i en positiv ånd med det formål at være til glæde for fællesskabet os motorcyklister med hang til offroad og småveje imellem. Arrangementerne har været non-profit, vi har delt udgifterne ligeligt mellem os. Det har givet alle mulighed for at deltage.
Når jeg så læser en invitation på HARK hvor der opkræves et deltagerbeløb der langt overstiger omkostningerne for arrangementet, så er det jeg kommer i tvivl om motivet for arrangementet.
Er formålet at lave et arrangement til glæde for HARK’ere og ligesindede hvor vi deler udgifterne ligeligt mellem os, eller er arrangementet lavet for personlig vindings skyld, at tjene penge på det?
For mig er der en stor forskel!
Det står naturligvis alle frit for at arrangere ture og at tage sig betalt herfor, så skal man bare ikke bruge HARK som virkemiddel eller forum, så må man bruge andre fora beregnet herfor eller sin egen hjemmeside.
HARK skal fortsat være til gavn for fællesskabet baseret på at vi deler udgifterne ligeligt mellem os. HARK skal være non-profit. Det er det der gør at HARK har så meget aktivitet og at vi fungerer så godt.
Hvad mener du?
/ Thomas
Alle har været holdt i en positiv ånd med det formål at være til glæde for fællesskabet os motorcyklister med hang til offroad og småveje imellem. Arrangementerne har været non-profit, vi har delt udgifterne ligeligt mellem os. Det har givet alle mulighed for at deltage.
Når jeg så læser en invitation på HARK hvor der opkræves et deltagerbeløb der langt overstiger omkostningerne for arrangementet, så er det jeg kommer i tvivl om motivet for arrangementet.
Er formålet at lave et arrangement til glæde for HARK’ere og ligesindede hvor vi deler udgifterne ligeligt mellem os, eller er arrangementet lavet for personlig vindings skyld, at tjene penge på det?
For mig er der en stor forskel!
Det står naturligvis alle frit for at arrangere ture og at tage sig betalt herfor, så skal man bare ikke bruge HARK som virkemiddel eller forum, så må man bruge andre fora beregnet herfor eller sin egen hjemmeside.
HARK skal fortsat være til gavn for fællesskabet baseret på at vi deler udgifterne ligeligt mellem os. HARK skal være non-profit. Det er det der gør at HARK har så meget aktivitet og at vi fungerer så godt.
Hvad mener du?
/ Thomas
Re: At tage sig betalt
Hej Thomas...
Jeg er absolut enig med dig.
Drivkraften bag vore initiativer bør være ønsket om et socialt samvær.
Pænt nej tak til arrangementer der giver overskud til arrangøren.
Ligeledes pænt ja tak til arrangementer der bygger på non profit og samvær.
HugOgDask
Peter AT
Jeg er absolut enig med dig.
Drivkraften bag vore initiativer bør være ønsket om et socialt samvær.
Pænt nej tak til arrangementer der giver overskud til arrangøren.
Ligeledes pænt ja tak til arrangementer der bygger på non profit og samvær.
HugOgDask
Peter AT
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Peter AT
Re: At tage sig betalt
Hvordan kan man reelt set vide om indtægterne er så høje at de giver overskud?
Hvis folk bruger egen bil og/eller MC i forbindelse med planlægning og kører mange km må man jo reelt set påregne udgifter til kørepenge, værditab, slidtage osv..
Hvis folk bruger egen bil og/eller MC i forbindelse med planlægning og kører mange km må man jo reelt set påregne udgifter til kørepenge, værditab, slidtage osv..
Re: At tage sig betalt
Hej Thomas (og alle andre)
Når jeg læser dit indlæg, bliver jeg jo nødt til at svare da du jo henviser til MIT arrangement den 27. april - Roadbook Rally 2013. Og jeg pointerer at Roadbook Rally ikke er et klubarrangement, men mit arrangementet, som er annonceret på HARK forum.
Når vi snakker arrangementer mener jeg det er vigtigt at skelne mellem de forskellige arrangementer:
Hvad angår arrangementer på privat basis, er jeg af den opfattelse at det må være den afholder arrangementet der sætter rammerne for det (dato, varighed, pris, overnatning, mad, drikkevarer, hvem der må deltage, hvor vi skal køre, om der må anvendes GPS eller ej, og mange flere ting).
Flere af de arrangementer som du nævner i dit indlæg (Twinduro, Søgård) og Roadbook Rally 2012, har været arrangementer som der skulle betales for. Hvorvidt prisen for disse arrangementer har stået mål med omkostningerne, har jeg ikke på noget tidspunkt haft opmærksomhed på eller stillet spørgsmåltegn ved. Jeg har valgt at deltage i de arrangementer som jeg syntes lyder spændende, og hvor jeg syntes at prisen er fornuftig i forhold til min fornøjelse ved at deltage. Jeg håber hver gang at de der arrangerer holdes nogenlunde omkostningsneutrale og at der evt. er et overskud til arrangørerne (hvilket nok sjældent er tilfældet med de priser vi taler om her), så de har mod på at gentage deres arrangement.
Hvorvidt HARK-forum kan anvendes til at annoncere diverse arrangementer, hverken kan eller skal jeg eller andre enkeltpersoner afgøre, men det kunne jo være et emne til dagsordenen på den kommende generalforsamling.
Slutteligt vil jeg sige, at hvorvidt man ønsker at deltage i Roadbook Rally 2013 med de rammer jeg har udstukket, er helt og aldeles op til den enkelte. Jeg glæder mig i hvert fald til at se dem der deltager, og satser på at vi får en god dag
.
Vi ses derude
Steffen
Når jeg læser dit indlæg, bliver jeg jo nødt til at svare da du jo henviser til MIT arrangement den 27. april - Roadbook Rally 2013. Og jeg pointerer at Roadbook Rally ikke er et klubarrangement, men mit arrangementet, som er annonceret på HARK forum.
Når vi snakker arrangementer mener jeg det er vigtigt at skelne mellem de forskellige arrangementer:
- -Klubarrangementer
-Arrangementer på privat basis
Hvad angår arrangementer på privat basis, er jeg af den opfattelse at det må være den afholder arrangementet der sætter rammerne for det (dato, varighed, pris, overnatning, mad, drikkevarer, hvem der må deltage, hvor vi skal køre, om der må anvendes GPS eller ej, og mange flere ting).
Flere af de arrangementer som du nævner i dit indlæg (Twinduro, Søgård) og Roadbook Rally 2012, har været arrangementer som der skulle betales for. Hvorvidt prisen for disse arrangementer har stået mål med omkostningerne, har jeg ikke på noget tidspunkt haft opmærksomhed på eller stillet spørgsmåltegn ved. Jeg har valgt at deltage i de arrangementer som jeg syntes lyder spændende, og hvor jeg syntes at prisen er fornuftig i forhold til min fornøjelse ved at deltage. Jeg håber hver gang at de der arrangerer holdes nogenlunde omkostningsneutrale og at der evt. er et overskud til arrangørerne (hvilket nok sjældent er tilfældet med de priser vi taler om her), så de har mod på at gentage deres arrangement.
Hvorvidt HARK-forum kan anvendes til at annoncere diverse arrangementer, hverken kan eller skal jeg eller andre enkeltpersoner afgøre, men det kunne jo være et emne til dagsordenen på den kommende generalforsamling.
Slutteligt vil jeg sige, at hvorvidt man ønsker at deltage i Roadbook Rally 2013 med de rammer jeg har udstukket, er helt og aldeles op til den enkelte. Jeg glæder mig i hvert fald til at se dem der deltager, og satser på at vi får en god dag

Vi ses derude

Steffen
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984
ONE LIFE - LIVE IT!
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984
ONE LIFE - LIVE IT!
Re: At tage sig betalt
Jeg er helt enig med Holst. Hvis man ikke synes at arrangementet er pengene værd, kan man jo bare køre en tur selv. Jeg ser absolut heller ikke noget galt i at annoncere et arrangement på forum uanset om det er lavet at den ene eller den anden, og om det koste penge eller ej. Hvis en privat person (det er vi vel alle et eller andet sted
)
bruger en ustyrlig mængde tid og energi på at lave et løb, som gør at medlemmerne i HARK og andre klubber, får mulighed for at køre en helt usædvanlig tur, kan jeg ikke få ondt nogen som helst steder, over at han måske (for jeg aner det jo ikke) tjener en skilling på det. Hvem ved, måske er der en flaske rødvin eller to der har skiftet hånd for at vi kan få lov at køre på andre folks jord og veje.
Jeg mener bare at hvis noget gider at lave det kæmpe arbejde det er at stable sådan et event på benene, betaler jeg gerne det, det koster at køre med!
Vi ses til Roadbook Rally
Niels

bruger en ustyrlig mængde tid og energi på at lave et løb, som gør at medlemmerne i HARK og andre klubber, får mulighed for at køre en helt usædvanlig tur, kan jeg ikke få ondt nogen som helst steder, over at han måske (for jeg aner det jo ikke) tjener en skilling på det. Hvem ved, måske er der en flaske rødvin eller to der har skiftet hånd for at vi kan få lov at køre på andre folks jord og veje.
Jeg mener bare at hvis noget gider at lave det kæmpe arbejde det er at stable sådan et event på benene, betaler jeg gerne det, det koster at køre med!
Vi ses til Roadbook Rally


Niels
Re: At tage sig betalt
Hej Thomas.
Jeg er enig med dig så langt at det er fint at tage snakken om vi vil have profitarrangementer.
Jeg gad godt vide hvilket arrangement du præcis henviser til? Jeg går ud fra at vi her i klubben taler lige ud af posen!
Fair nok at Steffen så føler sig truffet af dit indlæg, hvis man ikke kommer ud af busken må der jo gætterier til. Hvorvidt Steffen tjener på det arrangement han bruger en del tid på kan jeg ikke udtale mig om,og jeg ser heller ingen grund til at skulle blande mig i det, vil man ikke deltage af den ene eller anden grund, står det jo frit for alle. Men stor ros til Steffen for at han gider bruge den mængde tid det tager at lave et Roadbook Rally, jeg synes det er prisværdigt! Og jeg kan godt frygte at det vil tilbageholde andre i at lave arrangementer hvis man skal have skudt i skoene at det er med profitmotiv. 200 kr er for mig ikke en formue det kan det være for andre, og skulle der til sidst være et lille overskud har jeg ikke noget imod det.
Men om vi principielt ikke skal have profitarrangementer på siden, hmmmmmmm . Et Jes Munk arrangement hvor overskuddet går til Unicef, fint med mig at det er et profitarrangement som det jo er, i en god sags tjeneste eller ej. Hvis der opslåes at der afholdes et kørekursus af den ene eller anden slags, hvor instruktørene tjener en skilling, ingen problem med mig! Så længe arrangementet er relevant på en eller anden måde for vores klub, så er min mening at det godt må annonceres her på siden, også selvom nogen skulle tjene på det. Jeg synes dog vi skal skelne mellem klub og ikke klub arrangementer, klub arrangementer hvor kun HARKere kan deltage synes jeg skal være brugerbetalte, og de er jo også arrangeret af klubben! Vi har jo også en køb/salg rubrik på siden, det kan vel også kaldes profit, og et sted hvor folk kan annoncere for egen vindings skyld, skal den så helt fjernes Thomas?
Men lad os da tage det som et punkt på dagsordnen til generalforsamlingen, og evt oplæse indlæg på denne tråd i den forbindelse.
Mvh Iver.
Jeg er enig med dig så langt at det er fint at tage snakken om vi vil have profitarrangementer.
Jeg gad godt vide hvilket arrangement du præcis henviser til? Jeg går ud fra at vi her i klubben taler lige ud af posen!
Fair nok at Steffen så føler sig truffet af dit indlæg, hvis man ikke kommer ud af busken må der jo gætterier til. Hvorvidt Steffen tjener på det arrangement han bruger en del tid på kan jeg ikke udtale mig om,og jeg ser heller ingen grund til at skulle blande mig i det, vil man ikke deltage af den ene eller anden grund, står det jo frit for alle. Men stor ros til Steffen for at han gider bruge den mængde tid det tager at lave et Roadbook Rally, jeg synes det er prisværdigt! Og jeg kan godt frygte at det vil tilbageholde andre i at lave arrangementer hvis man skal have skudt i skoene at det er med profitmotiv. 200 kr er for mig ikke en formue det kan det være for andre, og skulle der til sidst være et lille overskud har jeg ikke noget imod det.
Men om vi principielt ikke skal have profitarrangementer på siden, hmmmmmmm . Et Jes Munk arrangement hvor overskuddet går til Unicef, fint med mig at det er et profitarrangement som det jo er, i en god sags tjeneste eller ej. Hvis der opslåes at der afholdes et kørekursus af den ene eller anden slags, hvor instruktørene tjener en skilling, ingen problem med mig! Så længe arrangementet er relevant på en eller anden måde for vores klub, så er min mening at det godt må annonceres her på siden, også selvom nogen skulle tjene på det. Jeg synes dog vi skal skelne mellem klub og ikke klub arrangementer, klub arrangementer hvor kun HARKere kan deltage synes jeg skal være brugerbetalte, og de er jo også arrangeret af klubben! Vi har jo også en køb/salg rubrik på siden, det kan vel også kaldes profit, og et sted hvor folk kan annoncere for egen vindings skyld, skal den så helt fjernes Thomas?
Men lad os da tage det som et punkt på dagsordnen til generalforsamlingen, og evt oplæse indlæg på denne tråd i den forbindelse.
Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
Re: At tage sig betalt
Det er korrekt at jeg skrev mit første indlæg på baggrund af Roadbook arrangementet men jeg holdt det i generelle vendinger da jeg mener det er en generel diskussion.
Mht. Roadbook arrangementet er der dog ingen tvivl om at Steffen har lagt meget arbejde i forberedelserne ligesom hjælperne på rutekontrollen og ligesom kokkene gør under selve turen. 200 kr. er i sig selv en ganske fornuftig pris for en hel dags gode oplevelser, det skal der ikke herske tvivl om.
Det jeg opponerer imod er at betale arrangøren en fortjeneste. Det svarer til at feks. jeg arrangerer en køretur ad små veje fra Herning til Ringkøbing retur og så forlanger 50 kr. pr deltager. Det er jo helt ude i hampen og der er sikkert ikke mange der så har lyst til at deltage. En sådan tur ville jeg arrangere ganske gratis fordi jeg synes det er sjovt at køre på motorcykel og fordi jeg gerne ville lave en god tur for ligesindede. Jeg ville være glad hvis der var nogle der havde lyst til at køre med. Det skal være lysten der driver værket, ikke muligheden for profit.
Jeg er ikke imod at folk laver arrangementer og tjener penge på det men så må man vise flaget fra starten af. Fair nok at en køreskole skal have lidt profit, fair nok at overskuddet fra Jes Munk arrangementet går til bla. UNICEF (det står i indbydelsen). Men når et medlem af HARK bestyrelsen laver et arrangement må jeg indrømme at jeg forventer at det beløb man betaler for at deltage svarer nogenlunde til de faktiske udgifter.
Jeg synes det ville være synd hvis det går hen og bliver normalt at skulle betale for at deltage i et arrangement annonceret på vores forum.
/ Thomas
Mht. Roadbook arrangementet er der dog ingen tvivl om at Steffen har lagt meget arbejde i forberedelserne ligesom hjælperne på rutekontrollen og ligesom kokkene gør under selve turen. 200 kr. er i sig selv en ganske fornuftig pris for en hel dags gode oplevelser, det skal der ikke herske tvivl om.
Det jeg opponerer imod er at betale arrangøren en fortjeneste. Det svarer til at feks. jeg arrangerer en køretur ad små veje fra Herning til Ringkøbing retur og så forlanger 50 kr. pr deltager. Det er jo helt ude i hampen og der er sikkert ikke mange der så har lyst til at deltage. En sådan tur ville jeg arrangere ganske gratis fordi jeg synes det er sjovt at køre på motorcykel og fordi jeg gerne ville lave en god tur for ligesindede. Jeg ville være glad hvis der var nogle der havde lyst til at køre med. Det skal være lysten der driver værket, ikke muligheden for profit.
Jeg er ikke imod at folk laver arrangementer og tjener penge på det men så må man vise flaget fra starten af. Fair nok at en køreskole skal have lidt profit, fair nok at overskuddet fra Jes Munk arrangementet går til bla. UNICEF (det står i indbydelsen). Men når et medlem af HARK bestyrelsen laver et arrangement må jeg indrømme at jeg forventer at det beløb man betaler for at deltage svarer nogenlunde til de faktiske udgifter.
Jeg synes det ville være synd hvis det går hen og bliver normalt at skulle betale for at deltage i et arrangement annonceret på vores forum.
/ Thomas
Re: At tage sig betalt
Så i din optik er det faktisk ilde set at der bliver annonceret at man kan deltage i fx Breslau rally? Det koster 945 euro på MC, og der er sikkert folk der tjener penge på det. Du mener altså at Holst er nødt til at stoppe i bestyrelsen, hvis han fremover vil lave disse roadbook ture, og tage sig betalt for det?
Det er nemt at sidde og pege fingre og være utilfreds.
Hvorfor ikke i stedet være glad for at der er personer der bruger meget af deres fritid på sådanne arrangementer? Ingen andre end Holst kender jo de faktiske udgifter til planlægning af sådan en tur. Han har sikkert kørt rigtigt mange km på Honda'en, vel vidende at det er med risiko for sprængt kæde, punkteringer. Det er selvfølgelig en risiko man løber. Men det er da træls at man ligefrem risikerer udgifter i forbindelse med planlægning. Og skulle der gå hen og være 500,- tilbage når alle udgifter er betalt, hvad så ? Burde disse penge så tilfalde klubkassen? På trods af at HARK intet har haft med planlægning eller udførelse af roadbooken at gøre? Måske hvis vi levede i Sovjet.
Og nej, jeg er ikke medlem, ejer ikke en Honda eller noget som helst andet. Men forummet er frit, og jeg synes debatten er interessant.
Det er nemt at sidde og pege fingre og være utilfreds.
Hvorfor ikke i stedet være glad for at der er personer der bruger meget af deres fritid på sådanne arrangementer? Ingen andre end Holst kender jo de faktiske udgifter til planlægning af sådan en tur. Han har sikkert kørt rigtigt mange km på Honda'en, vel vidende at det er med risiko for sprængt kæde, punkteringer. Det er selvfølgelig en risiko man løber. Men det er da træls at man ligefrem risikerer udgifter i forbindelse med planlægning. Og skulle der gå hen og være 500,- tilbage når alle udgifter er betalt, hvad så ? Burde disse penge så tilfalde klubkassen? På trods af at HARK intet har haft med planlægning eller udførelse af roadbooken at gøre? Måske hvis vi levede i Sovjet.
Og nej, jeg er ikke medlem, ejer ikke en Honda eller noget som helst andet. Men forummet er frit, og jeg synes debatten er interessant.
Re: At tage sig betalt
Tom, du er galt på den. Lad os komme tilbage på sporet.
Denne tråd handler ikke om Steffen ej heller om Roadbook løbet, den handler om det generelle i at tjene penge på arrangementer.
Vi er jo HARK’ere (eller lignende) alle sammen og burde nok kunne finde ud af at hygge os sammen uden at der er nogen der skal tjene penge på det. Det er min pointe!
Klart nok, melder man sig til feks. Breslau Rally må man betale det det koster hvis man vil med. Det ville være rigtigt fint faktisk at få linket til det og mange andre Rallies på vores forum.
/ Thomas
Denne tråd handler ikke om Steffen ej heller om Roadbook løbet, den handler om det generelle i at tjene penge på arrangementer.
Vi er jo HARK’ere (eller lignende) alle sammen og burde nok kunne finde ud af at hygge os sammen uden at der er nogen der skal tjene penge på det. Det er min pointe!
Klart nok, melder man sig til feks. Breslau Rally må man betale det det koster hvis man vil med. Det ville være rigtigt fint faktisk at få linket til det og mange andre Rallies på vores forum.
/ Thomas
Re: At tage sig betalt
Hej Thomas. Nu bliver jeg en smule forvirret, først siger du det er en generel holdning du vil høre, så referere du til Steffens tur igen, og gentager så at det er en generel diskussion, Jeg mener stadig at det er prisværdigt at Steffen laver det store arbejde med Roadbook turen. Min generelle holdning er tilkendegivet. Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
Re: At tage sig betalt
Det primære formål er efter min mening, køreture, hygge og fællesskab med vore motorcykler i centrum.
Der er blevet lavet mange gode ture og arrangementer, og jeg har altid følt at folk har gjort det netop for at vi skal hygge os med gode ture, god mad mv.
Nogle arrangementer kan ikke gennemføres uden det skal koste noget. Dog mener jeg at det er den der arrangerer der finder ud af om det skal koste noget og hvor meget. Det er jo frit for en hver at vurdere om man vil deltage i betalende arrangementer eller ej. Min mening
Der er blevet lavet mange gode ture og arrangementer, og jeg har altid følt at folk har gjort det netop for at vi skal hygge os med gode ture, god mad mv.
Nogle arrangementer kan ikke gennemføres uden det skal koste noget. Dog mener jeg at det er den der arrangerer der finder ud af om det skal koste noget og hvor meget. Det er jo frit for en hver at vurdere om man vil deltage i betalende arrangementer eller ej. Min mening

lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Re: At tage sig betalt
Galt på den, hvorledes?TEriksen skrev:Tom, du er galt på den. Lad os komme tilbage på sporet.
Denne tråd handler ikke om Steffen ej heller om Roadbook løbet, den handler om det generelle i at tjene penge på arrangementer.
Vi er jo HARK’ere (eller lignende) alle sammen og burde nok kunne finde ud af at hygge os sammen uden at der er nogen der skal tjene penge på det. Det er min pointe!
Klart nok, melder man sig til feks. Breslau Rally må man betale det det koster hvis man vil med. Det ville være rigtigt fint faktisk at få linket til det og mange andre Rallies på vores forum.
/ Thomas
Du nævner flere gange Holst's roadbooktur specifikt. Og slutter faktisk dit svar af med at nævne at du ikke bryder dig om medlemmer af bestyrelsen tager sig betalt for at arrangere ture.
Re: At tage sig betalt
Jeg har lige kigget forbi på BMW GS Teams hjemmeside. Her er måske en mulighed, hvor vi kan komme den her problematik til livs.
De har to kategorier:
1. Team aktiviteter - Aktiviteter arrangeret af teamets medlemmer.
2. Andre aktiviteter - Aktiviteter af interesse for teamets medlemmer
Kategori 1 kan bruges til alle de samværs og non-profit arrangementer som er nævnt. Folk kan melde sig til disse arrangementer med den viden, at de får en oplevelse/samvær/køretur, som er i den ånd, som man definerer som HARK ånd. Hvor man kører en tur på maskinen, snakker om den, deler erfaringer og samvær med ligesindede. Altså en kategori som har klubben og Honda AT, TA og Varadero i fokus.
Kategori 2 kan bruges til alle de andre arrangementer, som kan have min eller andre, der benytter dette forums interesse. Det kunne være Twinduro i Sverige med BMW GS Teamet, Holsts Roadbook Rally eller en køretur langs en vej til en halvtredser. I denne kategori må folk så selv vurdere om prisen er den, de vil betale og/eller om den afspejler det, de vil få for pengene. Så ja, her vurderer jeg, at jeg gerne vil betale 200,- kroner for Roadbook Rally, fordi jeg synes, at det er mega sjovt og spændende og jeg føler virkelig, at jeg får noget for mine penge. Turen langs en vej til en halvtredser dropper jeg. Altså en kategori som har specifikke oplevelser eller arrangementer, som ikke er i "HARK-ånd" og ikke nødvendigvis begrænses af mærket på motorcyklen, i fokus.
Hverken Twinduro i Sverige med GS drengene eller Holsts Roadbook Rally kan vel egentlig uderlægges HARK interesseområde alene. Roadbook køres jo på et væld af forskellige maskiner og ikke kun på Honda AT, TA eller Varadero. HARK er vel baseret på interessen alene for disse maskiner, tænker jeg. Hvad vi så vælger at bruge maskinerne til er op til os selv, men hvor er det da rart, at der er nogen som arrangerer eller linker til interessante ting som jeg så kan bruge maskinen til. Ting jeg slet ikke havde overvejet.
/Martin
De har to kategorier:
1. Team aktiviteter - Aktiviteter arrangeret af teamets medlemmer.
2. Andre aktiviteter - Aktiviteter af interesse for teamets medlemmer
Kategori 1 kan bruges til alle de samværs og non-profit arrangementer som er nævnt. Folk kan melde sig til disse arrangementer med den viden, at de får en oplevelse/samvær/køretur, som er i den ånd, som man definerer som HARK ånd. Hvor man kører en tur på maskinen, snakker om den, deler erfaringer og samvær med ligesindede. Altså en kategori som har klubben og Honda AT, TA og Varadero i fokus.
Kategori 2 kan bruges til alle de andre arrangementer, som kan have min eller andre, der benytter dette forums interesse. Det kunne være Twinduro i Sverige med BMW GS Teamet, Holsts Roadbook Rally eller en køretur langs en vej til en halvtredser. I denne kategori må folk så selv vurdere om prisen er den, de vil betale og/eller om den afspejler det, de vil få for pengene. Så ja, her vurderer jeg, at jeg gerne vil betale 200,- kroner for Roadbook Rally, fordi jeg synes, at det er mega sjovt og spændende og jeg føler virkelig, at jeg får noget for mine penge. Turen langs en vej til en halvtredser dropper jeg. Altså en kategori som har specifikke oplevelser eller arrangementer, som ikke er i "HARK-ånd" og ikke nødvendigvis begrænses af mærket på motorcyklen, i fokus.
Hverken Twinduro i Sverige med GS drengene eller Holsts Roadbook Rally kan vel egentlig uderlægges HARK interesseområde alene. Roadbook køres jo på et væld af forskellige maskiner og ikke kun på Honda AT, TA eller Varadero. HARK er vel baseret på interessen alene for disse maskiner, tænker jeg. Hvad vi så vælger at bruge maskinerne til er op til os selv, men hvor er det da rart, at der er nogen som arrangerer eller linker til interessante ting som jeg så kan bruge maskinen til. Ting jeg slet ikke havde overvejet.
/Martin
Re: At tage sig betalt
Jeg kommer til at undre mig over, hvad man skal bruge en forening som HARK til! I denne tråd bliver foreningens hjemmeside tilsyndeladende brugt til, at to af foreningens bestyrelsesmedlemmer, der mig bekendt har haft et privat bekendtskab i over 30 år, kan debattere deres uoverensstemmelser på en ikke særligt voksen facon i fuldt offentlighed. Hold op med det I to! Ring til hinanden og løs jeres uenigheder, og lad os bruge dette forum til gode mc/all-road-diskussioner i en behagelig tone.
Re: At tage sig betalt
Jeg er enig med mr.jensen og Jens Adamsen.
Lad os få lavet to tråde, og så lukke den her og komme videre.....
Mvh Iver.
Lad os få lavet to tråde, og så lukke den her og komme videre.....
Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules