Så mistede Harrys Motorservice & Applus Bilsyn en kunde.....
: 03. maj 2013, 16:39
Kommer nok til at træde nogle over tæerne med dette indlæg, det skal jeg beklage
Havde en meget uheldig oplevelse hos Harrys Motorservice & Applus Bilsyn, jeg havde henvendt mig hos Harrys for at få gjort min AT'er klar til syn/toldsyn (var problemer med bremselyset).
De tilbød så at få den synet og toldsynet og oplyste mig jeg bare kunne køre ned til SKAT Motorcenter i Århus med de udleverede papirer i hånden, for at betale afgiften og få en nummerplade udleveret.
Dette viste sig ikke at være korrekt, jeg er ikke helt inde i reglerne for afgift osv, blandt andet derfor jeg tog deres ord for gode vare, man har en forventning om folk har styr på det, når man tager over 400 kr/timen, men ak nej.
Applus havde også begået fejl, de havde slet ikke kigget på stelnummeret, men på den slidte gamle og ugyldige tyske registreringsattest som Harrys Motorservice sagde de gerne ville have med, var åbenbart ikke nok med den nye tyske. På den gamle attest er de gamle skrivemaskinebogstaver nemlig lidt udtværede, så de havde tolke B som 8 og endnu mere fatalt, de havde skrevet O og ikke 0 som en del af stelnummeret, den ansatte hos SKAT oplyste at man ALDRIG bruger O i stelnummer, netop for at undgå dette problem. Havde man skrevet stelnummeret ned som står på kronrøret var dette aldrig sket, som den ansatte ved SKAT sagde, så kan man jo tvivle på om de overhovedet har synet køretøjet eller bare har klaret det hele fra kontoret.
Går nok lang tid inden jeg bruger disse to firmaet igen, men det er nok også lidt min egen skyld, skal ikke stole på folk gør deres job ordenligt og skal stoppe med at tro på hvad de professionelle siger.
Har sendt en klage til Applus' hovedkontor, har snakket med Harrys Motorservice som hurtigt fik sendt aben videre og fik talt sig fra ethvert ansvar.
Men stor stor ros til SKATs medarbejder som kæmpede alt hvad han kunne, jeg fik virkelig noget for mine skattekroner, han prøvede enda at få en afgiftsvurdering igennem, men dette kunne ikke lade sig gøre på grund af deres nye system. Han knoklede i over en time, ringede til synshallen tre gange for at få dem til at indsende en korrekt synsattest.
Med venlig hilsen
En lidt skuffet ejer af en dejlig Africa Twin
Havde en meget uheldig oplevelse hos Harrys Motorservice & Applus Bilsyn, jeg havde henvendt mig hos Harrys for at få gjort min AT'er klar til syn/toldsyn (var problemer med bremselyset).
De tilbød så at få den synet og toldsynet og oplyste mig jeg bare kunne køre ned til SKAT Motorcenter i Århus med de udleverede papirer i hånden, for at betale afgiften og få en nummerplade udleveret.
Dette viste sig ikke at være korrekt, jeg er ikke helt inde i reglerne for afgift osv, blandt andet derfor jeg tog deres ord for gode vare, man har en forventning om folk har styr på det, når man tager over 400 kr/timen, men ak nej.
Applus havde også begået fejl, de havde slet ikke kigget på stelnummeret, men på den slidte gamle og ugyldige tyske registreringsattest som Harrys Motorservice sagde de gerne ville have med, var åbenbart ikke nok med den nye tyske. På den gamle attest er de gamle skrivemaskinebogstaver nemlig lidt udtværede, så de havde tolke B som 8 og endnu mere fatalt, de havde skrevet O og ikke 0 som en del af stelnummeret, den ansatte hos SKAT oplyste at man ALDRIG bruger O i stelnummer, netop for at undgå dette problem. Havde man skrevet stelnummeret ned som står på kronrøret var dette aldrig sket, som den ansatte ved SKAT sagde, så kan man jo tvivle på om de overhovedet har synet køretøjet eller bare har klaret det hele fra kontoret.
Går nok lang tid inden jeg bruger disse to firmaet igen, men det er nok også lidt min egen skyld, skal ikke stole på folk gør deres job ordenligt og skal stoppe med at tro på hvad de professionelle siger.
Har sendt en klage til Applus' hovedkontor, har snakket med Harrys Motorservice som hurtigt fik sendt aben videre og fik talt sig fra ethvert ansvar.
Men stor stor ros til SKATs medarbejder som kæmpede alt hvad han kunne, jeg fik virkelig noget for mine skattekroner, han prøvede enda at få en afgiftsvurdering igennem, men dette kunne ikke lade sig gøre på grund af deres nye system. Han knoklede i over en time, ringede til synshallen tre gange for at få dem til at indsende en korrekt synsattest.
Med venlig hilsen
En lidt skuffet ejer af en dejlig Africa Twin