Side 1 af 1

Import af Transalp?

: 03. jul 2013, 21:49
af Sako75
Går og savler over en Transalp fra omkring 2000 og frem, gerne med abs hvis jeg kan finde mønterne til det.
Har lidt planer om at hente den tyskland, har hentet en del biler dernede før i tiden, men hvordan er det med mc og Skat, hvad skal jeg regne med at betale i afgift og kan det betale sig iforhold til at handle en af de få der er i dk?

På forhånd tak

Re: Import af Transalp?

: 03. jul 2013, 22:20
af Tjelle
Skat er så flinke at fortælle hvor menge penge de har taget for det tidligere.


https://motorregister.skat.dk/dmr-front ... nfls=false

Her med en søgning for TA 650 fra 2000 og frem
https://motorregister.skat.dk/dmr-front ... urderinger


Deres afgift regnemaskine
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1826797&vId=0

Det ser ud til at ligge på den ærgelige side af 25.000 :shoot:

Håber det kan bruges.

Jeg har selv lige haft stort held med at finde en cykel i Tyskland. Superflot stand og meget velholdt.

Held og lykke :ok:

Re: Import af Transalp?

: 03. jul 2013, 22:33
af Sako75
Tjelle skrev:Skat er så flinke at fortælle hvor menge penge de har taget for det tidligere.


https://motorregister.skat.dk/dmr-front ... nfls=false

Her med en søgning for TA 650 fra 2000 og frem
https://motorregister.skat.dk/dmr-front ... urderinger


Deres afgift regnemaskine
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1826797&vId=0

Det ser ud til at ligge på den ærgelige side af 25.000 :shoot:

Tak for dot svar.
Syntes bare skats hjemme side er noget rod at finde rundt i, har ofte oplevet at det ikke passer ret godt med virkeligheden, så kunne være spændende at høre om der er nogen herinde der har gjort sig nogle erfaringer med afgift på dem.

Håber det kan bruges.

Jeg har selv lige haft stort held med at finde en cykel i Tyskland. Superflot stand og meget velholdt.

Held og lykke :ok:

Re: Import af Transalp?

: 04. jul 2013, 04:29
af poulsen
den lille erfaring jeg har er at de fastsættet afgiften meget højere end de de før har. Og at hvis du klager går der mindst 1,5 år før en afgørelse kommer igennem. Men det ved du nok alt om hvis du har importeret før :) held og lykke

Re: Import af Transalp?

: 04. jul 2013, 17:31
af Nikolajsen
Du skal vist "op" på mindst en årgang 2008, før der er ABS på. (altså en 700 ccm=ny model)

Re: Import af Transalp?

: 09. jul 2013, 20:31
af Sako75
Har været ved at se lidt på diverse modeller og kan ikke blive enig med mig selv om hvor meget det er værd at bruge på en Transalp.
Er det værd at gå efter en xl 700 istedet for en af modellen lige før, er lidt tændt på ideen med ABS, men hvad er jeres erfaringer, hvad får mej mere ud af at vælge 700'eren frem for den anden?

Re: Import af Transalp?

: 09. jul 2013, 22:58
af Rotax 655
XL 700 er en fremragende model med en fantastisk motor, kører som en gade cykel m 19" forhjul - så er Honda dit mærke, er der ingen grund ti at undersøge dl- 650 er kan købes til halv pris af hondaen. En erfaren hollænder mente efter en prøvekørsel at TA en direkte kunne afløse VA modellen og det må jeg faktisk gi ham ret i (hvis du kører alene). Held og lykke med søgningen.
mvh Leifhttps://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 9450_n.jpg

Re: Import af Transalp?

: 10. jul 2013, 14:44
af Nikolajsen
Det kan man ikke bare lige sige sådan.
Du får mere af noget, men mindre af noget andet...
700 er en del mere asfalt orienteret, motoren er faktisk ny med 4 ventiler pr. cyl. og indsprøjtning, den har mindre forhjul, kortere affjedring, ABS.

Re: Import af Transalp?

: 10. jul 2013, 17:49
af Rotax 655
Hej Nikolajsen


Xl 700 kontra VA 1000 Holder faktisk med Hollænderen i hans betragtninger Kun de færreste har kræfter til at tumle rundt med en Varadero i det daglige. En XL 700 er stadig stor for de fleste men kører jo kanon, helt fantastisk meget bedere end andre transalper. Må dog se sig overhalet af :suzuki: V-strom dl 650 der er en fantastisk rejsefætter med kraftigere motor, til en langt lavere pris.. det vare bare det jeg mente - Har prøvet dem alle og ejet et par stykker. Bremsesystemet på Varadero og XL 700 overgår nu alle det er simpelt hen genialt. Unødvendigt når man kører på en grusvej lige som abs men skisme ikke mange grusveje tilbage i DK efterhånden. At de ældre transalper har et større forhjul, og mangler et par gear, abs og bremsesystemet gør dem måske bedre til at trille rundt på en grusvej og lidt forsigtigt i terræn men en cykel på 200 kg er simpelhen for tung til den sport.. Hvis Sako læser dette er den vigtigste opdatering på XL 600 transalpen dobbelte bremseskiver på forhjulet.

Re: Import af Transalp?

: 10. jul 2013, 18:44
af Nikolajsen
Rotax 655: Jeg referer ikke til dit indlæg, men til Sako75. (det var måske ikke helt klart)
Jeg har på ingen måder kommenteret hverken Suzuki eller Varadero.

Re: Import af Transalp?

: 10. jul 2013, 20:25
af Bønne
Så må jeg være en af de færreste.....

Re: Import af Transalp?

: 10. jul 2013, 20:32
af Rotax 655
Det er der overhovedet ikke tvivl om du er Bønne :beer: en af :flag: seje og stærke vikinger.
Respekt

Re: Import af Transalp?

: 10. jul 2013, 21:03
af Sako75
Bliver mere og mere i tvivl:-)
HAr set på en TA fra 2007 som jeg er blevet lidt småvild med. Har en ide om at jeg skal bruge den til turcykel, fx norge sverige, findland eller østeuropa om jeg nogen sinde kommer af sted ved jeg ikke, men hvad er det bedste valg til sådan en omgang den gamle eller helt nye? Den skal ikke i hardcore offroad, men må da godt kunne klate div skovstier etc:-)

Re: Import af Transalp?

: 13. jul 2013, 10:47
af Rotax 655
Hej Sako
Har du råd skal du købe den nye model; den kan sagtens klare en skovsti eller mere og cyklen er så meget bedre end de gamle modeller, bremser, motor, indsprøjtning. Undskyld drenge jeg ved i holder af jeres hondaer uanset alder.

Re: Import af Transalp?

: 13. jul 2013, 15:40
af Nikolajsen
Tjaa, selv om jeg havde penge nok :shock: og skulle vælge mellem en 650 ccm eller 700 ccm, ville jeg klart vælge en 650 ccm.