Spørgsmål ang. medlemmer i HARK 2014 - forundersøgelse

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
poulsen

Spørgsmål ang. medlemmer i HARK 2014 - forundersøgelse

Indlæg af poulsen »

Hej
Andet sted på forummet var der nogle der begyndte at snakke om at det ville være interessant at vide lidt mere om medlemmerne i HARK, hvor de boede, hvilken årgang de var, hvilken mc de kørte etc.

Min tanke var: "det må man da kunne undersøge med et spørgeskema".
Nogle minutter sener har jeg fået sat et meget meget simpelt et sammen.

Kan jeg få lidt indput fra jer om dette er dækkende for det "vi" vil vide? (spørgeskemaet nedenfor er ikke aktivt som sådan og kun beregnet som et preview)
https://docs.google.com/forms/d/1HTdpQ4 ... E/viewform
Senest rettet af poulsen 08. jul 2014, 07:34, rettet i alt 2 gange.
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: Spørgsmål ang. medlemmer i HARK 2014

Indlæg af ktopp »

Er det ikke meningen at man kan gøre det under "medlensinformation". :lol:
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
poulsen

Re: Spørgsmål ang. medlemmer i HARK 2014

Indlæg af poulsen »

Man kan godt udføre dataanalyse ud fra det som medlemmerne skriver på tilfældig tråde i "medlemsprofiler" og det er også muligt at lave dataanalyse ud fra de enkelte profiler.
MEN der er problemer i begge dele:
- Analyse ud fra hvad medlemmerne skriver i tilfældige tråde er ikke så let at udføre maskinelt, og manuel analyse tager for lang tid til at du kan få nogen at gide det frivilligt.
- Analyse ud fra de enkelte profiler er 1) ligeledes besværlig når man ikke har direkte adgang til koden på forummet og 2) vil ikke give information om køn, alder og mc model eller årgang med de adgange jeg har til forumet.

Så derfor dette mere simple spørgeskema.


edit: Og under medlemsinformation er problemet nogenlunde det samme som nævnt ovenfor.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Spørgsmål ang. medlemmer i HARK 2014

Indlæg af Nikolajsen »

Er det ikke muligt at tilføje de nævnte kolonner i "Tilmeldte brugere". Der står i hvert fald allerede "geografisk sted"
Det må da være det smarteste.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
poulsen

Re: Spørgsmål ang. medlemmer i HARK 2014

Indlæg af poulsen »

Der må jeg nok melde pas. Jeg er bare "menig" medlem så har ikke nogen admin-adgang forummet eller til koden bagved så det ved jeg ikke noget om.
Det jeg tænkte med mit forslag var bare for at få et hurtigt/simpelt øjebliksbillede af hvordan situationen var i dag. Men hvis der ikke er stemning for det så fred være med det :)
mogensl
Indlæg: 99
Tilmeldt: 14. jul 2013, 10:16

Godt initiativ

Indlæg af mogensl »

Fint spørgeskema med netop de simple spørgsmål, vi efterlyser svar på. Synes jeg.

Motorcyklers "årgang" har altid været kilde til megen undren. Min VA7 blev f.eks. markedsført som en årgang 2013, selv om den er produceret i 2007. Det ser også pænere ud i forhandlerens annonce, men den er registreret første gang i 2013. For mig at se er oplysning om produktionsår i dette forum mere relevant end året for 1. indregistrering. For at undgå misforståelser, var det så en ide at kalde det produktionsår i stedet for årgang?

mogens
poulsen

Re: Godt initiativ

Indlæg af poulsen »

mogensl skrev:... For at undgå misforståelser, var det så en ide at kalde det produktionsår i stedet for årgang...
Er nu rettet. Og tak for indput :)
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Spørgsmål ang. medlemmer i HARK 2014

Indlæg af Nikolajsen »

poulsen skrev:Men hvis der ikke er stemning for det så fred være med det :)
Jo jo, det er fint nok. Det er bare spild af dine kræfter, hvis funktionen findes allerede. Og med en ganske lille justering af opsætningen, bliver synlig. Vores platform har jo oplysningerne (hvis brugeren/medlemmet har valgt at taste det ind)

(P.S samme bruger kan tilsyneladende taste flere gange, blot til info)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
poulsen

Re: Spørgsmål ang. medlemmer i HARK 2014

Indlæg af poulsen »

Nikolajsen skrev:
poulsen skrev:(P.S samme bruger kan tilsyneladende taste flere gange, blot til info)

Det er jeg godt klar over. nu er dette information man kan formode at folk er interesserede i er korrekte, så de holder sig forhåbentlig fra at lave unoder.
Jeg vælger i dette tilfælde at stole på folk.
poulsen

Re: Spørgsmål ang. medlemmer i HARK 2014

Indlæg af poulsen »

Som jeg er blevet informeret om (nu) så er informationen jeg prøver at samle ind og vise visuelt ikke let tilgængelig via den nuværende hjemmeside/forum.
Mogens Dammand

Re: Spørgsmål ang. medlemmer i HARK 2014

Indlæg af Mogens Dammand »

Da jeg i sin tid lavede vores første hjemmeside, lavede jeg en side om klubbens medlemmer, navn, lokation og et billede af det enkelte medlems motorcykel. Det gjorde (synes jeg :-) ) hjemmesiden mere levende.
Det var selvfølgeligt frivilligt om man ville have et billede af sin MC på siden, men det var ikke mange der takkede nej.

Det krævede selvfølgelig lidt arbejde og opdatering af hjemmeside, men så slemt var det heller ikke, der kom jo ikke nye medlemmer hver dag, selv om der kom mange i starten :-)

Grunden til at jeg lavede det, var netop for at få et visuelt indtryk af de maskiner der er i klubben, et billede siger rigtig meget. Samtidig gjorde det det nemt for alle at komme i kontakt med hinanden i de områder man selv kommer fra.
poulsen

Re: Spørgsmål ang. medlemmer i HARK 2014

Indlæg af poulsen »

Mogens Dammand skrev:Da jeg i sin tid lavede vores første hjemmeside, lavede jeg en side om klubbens medlemmer, navn, lokation og et billede af det enkelte medlems motorcykel. Det gjorde (synes jeg :-) ) hjemmesiden mere levende.
Det var selvfølgeligt frivilligt om man ville have et billede af sin MC på siden, men det var ikke mange der takkede nej.

Det krævede selvfølgelig lidt arbejde og opdatering af hjemmeside, men så slemt var det heller ikke, der kom jo ikke nye medlemmer hver dag, selv om der kom mange i starten :-)

Grunden til at jeg lavede det, var netop for at få et visuelt indtryk af de maskiner der er i klubben, et billede siger rigtig meget. Samtidig gjorde det det nemt for alle at komme i kontakt med hinanden i de områder man selv kommer fra.
Mogens det er i mine øjne bestemt ikke en dum ide :)

Da jeg ikke har fået andre kommentar betragter jeg det somom det spørgeskema jeg har lavet er ok i den form det har nu ..desuden er alle "test" data slettet. Jeg opretter en ny tråd med link til spørgeskemaet.
Besvar