afgift endelig kommet

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
leslie

afgift endelig kommet

Indlæg af leslie »

Så kom dagen hvor skat gav mig svar .. De mener min rd04 fra 1992 skulle koste 23000 i afgift pga de annoncer gammelgård har på dba til 49990kr som de venligst har printet til mig også nu spørger jeg så herinde om nogen her har fået deres vurdering sat ned og hvordan..mulighed for nogen har annoncer eller aktuelle salgspriser som de ville give videre til mig for håber da virkeligt at jeg kan få den sat ned har set den der blev solgt herinde fra i april til 33000 som jeg håber er ok jeg printer / henviser til da jeg synes det er mere realistisk pris for årgang + kmtal ha en skøn weekend allesammen
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: afgift endelig kommet

Indlæg af Peter AT »

Hej Leslie..

Det er almindelig kendt at også denne forhandler har kunstigt høje priser på sine brugte motorcykler. Efter sigende er det for at ha en god pris på varelager i forhold til banken. Det er også typisk at han gir op til 30 - 35 % afslag på på de annoncerede priser.

Du er desværre ikke den første RD04 eller RD07 køber der bliver straffet af Skat for hans forretnings politik.

Skats vurdering er ca. kr. 10.000,- for højt i forhold til den reelle handelspris.

Du har sikkert ikke så store chancer for at få Skat til at lave en revurdering, men hvis du argumenterer for din sag er der en lille mulighed. Ellers er det den sure vej med at betale det fastsatte beløb, og så herefter klage over vurderingen.

Nu skal du nok forvente at tråden bliver spammet af nogle politisk korrekte, da jeg har skrevet hvad de fleste der handler med mc'er ved i forvejen ;-)
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
leslie

Re: afgift endelig kommet

Indlæg af leslie »

Hehe Peter var også komme så langt .. købte først mc i Tyskland efter jeg havde tjekket med skats vurderinger også der for jeg undre mig over den "høje" afgift på min .. men slår mig nu ikk ud .. er klar med en klage over afgørelsen med begrundelser som jeg håber vil hjælpe.. men input/hjælp er altid velkommen
leslie

Re: afgift endelig kommet

Indlæg af leslie »

Undre mig også over det faktum at de skriver afgørelsen er gyldig i 3 mdr men toldsyn holder i 1 år.. så hva hvis jeg klager og det udløber altså de 3 mdr ? Skal den så igennem syn/toldsyn igen eller er det "bare" papirer afsted igen monstro..
Besvar