Honda CRF 1000 SE Africa Twin prøvesiddet hos Stevens MC.

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Honda CRF 1000 SE Africa Twin prøvesiddet hos Stevens MC.

Indlæg af Bønne »

Her sidder man sgu da meget godt :lol: :

Billede

Og med et rimelig fornuftigt udsyn (havde dog foretrukket et lidt højere styr med fuglepind :-D ):

Billede

I konstruktionen har Honda har været meget tro mod den gamle Africaner, selv baghjulet har kun 32 eger:

Billede

Og stellet, med ét stort rør foran med en køler på hver side, fuldstændig som den gamle:

Billede

Forhjulet, med akselmontering og plastikafdækning (men nu med upside-down forgaffel):

Billede

Sadlen minder også i stil og facon om den gamle, mens tankens facon og lakering henleder tankerne på TransAlp/XLV modellerne:

Billede

Hullet i stellet minder om RD07, kun motoren adskiller sig væsentligt fra den gamle... med en motorgang næsten som Varaderoen, men den er jo også 270/450 gr. ligesom den, og ikke 232/488 som den gamle AT. Udstødningen har dog en noget dybere og sprød lyd end Varaderoen:

Billede

Billede

Designet synes jeg er rigtigt flot, og forarbejdning/finish ser alle steder ud til at være Hondas sædvanlige høje standard, måske endda højere :ok: :

Billede

Billede

Nu glæder jeg mig så til det bliver forår, så jeg kan få en prøvetur (jeg var ellers derinde på min gamle AT, så jeg var påklædt til en tur, men han ville ikke lade mig prøve den :lol: )
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
TEriksen

Re: Honda CRF 1000 SE Africa Twin prøvesiddet hos Stevens MC

Indlæg af TEriksen »

Tak for update Bønne, grundig som vanligt :ok:

/ Thomas
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Honda CRF 1000 SE Africa Twin prøvesiddet hos Stevens MC

Indlæg af Palle »

Åhhh der er nu ikke noget som "frække modeller" 8-)
Smuk er den...det kommer man ikke uden om :ok:

Gode fotos og "prøvesidnings-bedømmelse" .. Tak :beer:

(hvem der bare havde 200000 tilovers,efter den sidste aktiehandel) :lol:
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Honda CRF 1000 SE Africa Twin prøvesiddet hos Stevens MC

Indlæg af Bønne »

Så blev der sgu også mulighed for at prøvesidde den i rød :lol:

Det var Jens Winther i Roskilde der afholdt en præsentation i går aftes (men han ville heller ikke lade mig prøvekøre den :lol: ) :

Billede

Tri-colour modellen var der også i manuel udgaven, mens den røde var DCT modellen:

Billede

Billede

I øvrigt er Jens Winther stoppet som Touratech forhandler, han kunne ikke få det til at hænge sammen. Men der er så en fra Helsingør der hedder Mads Skyttegaard der har overtaget det, han er tidligere BMW-mand fra Expedit CPH i Farum. Som jeg forstod det var Jens Winther bare forhandler i Danmark og fik leveret varene fra Sverige, mens Mads mere skal fungere direkte som en dansk afdeling under Touratech Tyskland, så bliver det spændende at se hvad hans priser bliver.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Honda CRF 1000 SE Africa Twin prøvesiddet hos Stevens MC

Indlæg af Lasse Pedersen »

Goddag Hark
Ja så har jeg også rørt ved en af de ny AT. og ja dem er køn selv i den blå udgave Aagesen har stående, jeg fik oplyst at den kunne fået, ud over den blå med guld fælge og det der semi gearskifte, i en sort og en sølvgrå udgave, oplyst af Aagesen kunne den sorte, sølvgrå og den rød/sorte købes med manuel gear skifte uden guld fælge til en noget bedre pris (oplyst af Aagesen ca 170.000) ha har lovet en mere nøjagtig pris, til levering slut april- start juni. Det er lidt diffust med hensyn til levering, men det var det der blev oplyst fra Nelleman.
Nå går måske i banken *G* for det er da mine øjne til dato har syntes bedst om med hensyn til MC
Men jeg studsede lidt over det dæk valg den var udstillet med, og der stod på skiltet en offroader ;-)


Hej Bønne

Kan se der er en fra det firma jeg arbejder i med på billede (Søren) kender du ham?
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Honda CRF 1000 SE Africa Twin prøvesiddet hos Stevens MC

Indlæg af Lasse Pedersen »

Hej HARK

Ja de mc forhandlere de snakker og inderst inde viste jeg det jo godt, men jeg lod mig vel rive med :oops:
I dag til morgen havde jeg så fået en mail fra Aagesen og der var prisen ændret, hvis man ikke vil have den der står hos Aagesen ja så er der ingen intro pris, jeg har på mail at de modeller med manuel gear uden speciel lakering og gul fælge er prisen 199995,00 kr. plus levering!
Så er det vel det.

hilsen Lasse
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Honda CRF 1000 SE Africa Twin prøvesiddet hos Stevens MC

Indlæg af Bønne »

Hej Lasse

Hvis det er ham i arbejdstøjet du mener, så tænkte jeg godt på om ikke det var en af dine kolleger; den ene hånd i lommen og en kop kaffe i den anden... :lol: Nej, jeg kendte ham ikke, men vi fik en snak om langturer og Norge o.lign., han var nu vældig hyggelig.

Jeg tog mig ikke så meget af hvilke dæk der sad på den og jeg kan ikke lige se det ud fra billederne, men hvis de er lige så dårlige som de TW´ere Varaderoen blev leveret med, så er det bare at få dem skiftet så hurtigt som muligt.

Hvad priserne angår, som jeg har læst og fået det oplyst, så er den første sending der er kommet til landet til en intropris der starter ved 199996,- for den mindst dyre... til gengæld bliver de alle leveret med Ready to Go Adventure Kit, det koster så 24999,- oven i :lol:

Næste levering der kommer til marts bliver dyrere, hvor meget vides ikke, men her bliver RTG Kit´et et tilvalg.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 705
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Honda CRF 1000 SE Africa Twin prøvesiddet hos Stevens MC

Indlæg af Lasse Pedersen »

Hej Bønne
Nej jeg drikke ikke kaffe på job eller når jeg er ude med Transalpen, så kan jeg nemlig have begge hænder i lommen (i alle tilfælde hvis jeg ikke køre) :-D så brækker man nemlig ikke håndleddene hvis man falder eller skolder sig på den varme kaffe :ok:
Ja de MC. forhandlere de snakker, for den hos Aagesen er der nu ikke så meget specielt ved altså intet ekstra udstyr og da jeg talte med sælgrene fortalte han ikke noget om det. Godt HARK findes så vi kan give hinanden disse fif.
Ja det med dæk har fået en noget anden betydning nu her hvor jeg køre i de her mdr. hvor temperaturen kan være lav, tak for hjælpen med dæk valg.
Jeg har talt med min kollega om hans Skotlands tur sidste år, ikke noget der er helt uinteressant, desværre lidt bøvlet at komme hen over det Vesterhav, noget der er krydset af på oplevelses listen, nå ja hvis jeg vælger at kører til Holland eller Frankrig så bliver der selvfølgelig en ny færge rute på listen der er jo kun 40. ja det er så mange tossede idéer :honda:
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 700
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Honda CRF 1000 SE Africa Twin prøvesiddet hos Stevens MC

Indlæg af Palle »

Det her "lugter lidt af en prøvetur" 8-)

https://www.youtube.com/watch?v=t2ltSW_BFLg
Chrome won`t get you home..
mogensl
Indlæg: 99
Tilmeldt: 14. jul 2013, 10:16

Re: Honda CRF 1000 SE Africa Twin prøvesiddet hos Stevens MC

Indlæg af mogensl »

Der var den sørme igen! Til Motorshow i Herning....
https://youtu.be/MNVveUv3--8
TEriksen

Re: Honda CRF 1000 SE Africa Twin prøvesiddet hos Stevens MC

Indlæg af TEriksen »

Er der slet ingen gæve HARK'ere der har købt en af de nye Afrikanere endnu ???

/Thomas
Besvar