Honda CRF 1000 SE Africa Twin prøvesiddet hos Stevens MC.
: 15. jan 2016, 18:10
Her sidder man sgu da meget godt
:

Og med et rimelig fornuftigt udsyn (havde dog foretrukket et lidt højere styr med fuglepind
):

I konstruktionen har Honda har været meget tro mod den gamle Africaner, selv baghjulet har kun 32 eger:

Og stellet, med ét stort rør foran med en køler på hver side, fuldstændig som den gamle:

Forhjulet, med akselmontering og plastikafdækning (men nu med upside-down forgaffel):

Sadlen minder også i stil og facon om den gamle, mens tankens facon og lakering henleder tankerne på TransAlp/XLV modellerne:

Hullet i stellet minder om RD07, kun motoren adskiller sig væsentligt fra den gamle... med en motorgang næsten som Varaderoen, men den er jo også 270/450 gr. ligesom den, og ikke 232/488 som den gamle AT. Udstødningen har dog en noget dybere og sprød lyd end Varaderoen:


Designet synes jeg er rigtigt flot, og forarbejdning/finish ser alle steder ud til at være Hondas sædvanlige høje standard, måske endda højere
:


Nu glæder jeg mig så til det bliver forår, så jeg kan få en prøvetur (jeg var ellers derinde på min gamle AT, så jeg var påklædt til en tur, men han ville ikke lade mig prøve den
)


Og med et rimelig fornuftigt udsyn (havde dog foretrukket et lidt højere styr med fuglepind


I konstruktionen har Honda har været meget tro mod den gamle Africaner, selv baghjulet har kun 32 eger:

Og stellet, med ét stort rør foran med en køler på hver side, fuldstændig som den gamle:

Forhjulet, med akselmontering og plastikafdækning (men nu med upside-down forgaffel):

Sadlen minder også i stil og facon om den gamle, mens tankens facon og lakering henleder tankerne på TransAlp/XLV modellerne:

Hullet i stellet minder om RD07, kun motoren adskiller sig væsentligt fra den gamle... med en motorgang næsten som Varaderoen, men den er jo også 270/450 gr. ligesom den, og ikke 232/488 som den gamle AT. Udstødningen har dog en noget dybere og sprød lyd end Varaderoen:


Designet synes jeg er rigtigt flot, og forarbejdning/finish ser alle steder ud til at være Hondas sædvanlige høje standard, måske endda højere



Nu glæder jeg mig så til det bliver forår, så jeg kan få en prøvetur (jeg var ellers derinde på min gamle AT, så jeg var påklædt til en tur, men han ville ikke lade mig prøve den
