Ny TransAlp

Her kan debateres alt, næsten.
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Jens

Nu du taler om Tasker/kasser, faldt jeg over denne side, kig engang.

http://www.rydbergsmc.dk/Honda.19.0.html

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

JA DA

Indlæg af Søren Dahl »

Ja squ da - det er da bare noget der duer!!!! Og se nu godt efter - det er Hepco & Becker der sidder på!!!! (er nok ved at være svært at skjule at jeg er til Hepco og Becker og piger (for nu at undgå dumme kommentarer fra Tom, ;-) )

MVH Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Mon ikke det er på tide at jeg blander mig lidt i denne debat.. synes i fedter lidt meget rundt i disse H&B kasser.

Jeg har selv et sæt kasser fra Daerr og kvaliteten af disse kasser er fuldt ud på højde med andre dyrere mærker.

Jeg har endnu ikke haft dem monteret på min TA, men har brugt kasserne til en masse andre formål.
Derfor er mit råd at købe disse utrolig gode men billige kasser fra Daerr og så monteringskit og beslag fra Touratech.

fik jeg i øvrigt nævnt at kasserne er vandtætte. Eneste minus ved kasserne er nok at de er hængslede i den ene ende, og kan derfor ikke tages af. Ellers er det nemt at sætte en hængelås på når man forlader dem osv.

i mine øjne utrolig gode kasser.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Lyder godt.

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Tom

Jeg glæder mig til meget til at se, når du får dem monteret. Måske der er Daerr jeg skal have på min næste cykel..... for H&B er MEGET dyre (undtagen topboksen, den er købt brugt) - og sådan som jeg har behandlet mine kunne jeg godt have nøjes med noget billigere. De overlevede da at virke som crashbar, men avs de blev ikke kønne af det.

MVH Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

Aastrup skrev:Jeg har selv et sæt kasser fra Daerr og kvaliteten af disse kasser er fuldt ud på højde med andre dyrere mærker.
Jeg har nu på fornemmelsen, at mine Zega-kasser er bygget af lidt tykkere aluminium, end de Daerr-kasser jeg har set. Det gør, at de virker lidt mere solide - men de er sikkert også tungere.
Aastrup skrev:Eneste minus ved kasserne er nok at de er hængslede i den ene ende, og kan derfor ikke tages af. Ellers er det nemt at sætte en hængelås på når man forlader dem osv.
Her går jeg ud fra, at du snakker om låget? Og lige den detalje var det, der fik mig til at vælge Zega. Det har så kostet et nyt låg, da jeg tabte det med 80 km/t. Men så kan jeg vel lære at lukke beslagene...

Men vi må jo lave et tasketræf :lol: en dag, og sammenligne de forskellige modeller.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hihi

Indlæg af Søren Dahl »

Ja, og så kom Kåre også ud og køre lidt på min dynge under eftersøgningen ;-)

Mvh Søren
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Har siddet og bladret i et katalog fra "polo" i tyskland, hvor de også har kasser fra "zarges" som vi kender som et kvalitets mærke inden for stiger og stilladser, så hvorfor ikke også alukasser til MC.

Et eks. 37L kasse til 100 euro.

Blot til orientering ;-)

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Billigt

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Mogens

Det lyder rigtig billigt. Spændende må man sige. Står der noget om, hvordan de virker med hensyn til låg og låse samt taskeholdere?

MVH Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Zarges-kasser

Indlæg af Nejmann »

Nysgerrige kan finde kasserne på Polos hjemmeside.

Zarges-kasserne har hængslet låg på samme måde som H&B's alukasser. De holdes lukket af et simpelt beslag, hvori der kan monteres låse - som Zega/Touratech.

Polo sælger et monteringskit beregnet til SW-Motech's Quick-Lock-system. Det fåes ikke til de gamle TransAlp'er - kun til modeller fra 2000 og frem. AT er dækket fra 93 og frem.
Man kan også købe et sæt "Alu-Koffer Halterung", som bare er tre U-bøjler med gevind og fløjmøtrikker. Det er ikke raketvidenskab, og muligvis lidt svært at få tæt.
Alternativt kan man bruge Touratech-beslag.

Polo sælger kun Zarges-kasser i én størelse: 37 liter. Man kan derfor ikke lave tricket med en bred kasse på venstre side og en smal ved udstødningen i højre side.

For resten er min brede Touratech-kasse den eneste alu-sidetaske jeg har fundet, hvor min Arai-hjelm kan komme i!
For H&B gælder det, at selve kassen egentlig er bred nok, men åbningen er bare forstærket med nogen brede alu-profiler, som akurat gør hullet for smalt. Problemt er dog ikke til stede ved alle hjelme - Arai er vist bare bredere end de fleste hjelme.

-Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Arai hjelme

Indlæg af Søren Dahl »

Det er fordi man skal være klog for at køre med Arai hjelme ;-)

MVH Søren
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

Ellers er der ham her: http://www.berndtesch.de/English/EIndex.html om det er godt ved jeg dog ikke :?:
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Spændende side

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Veset

En spændede side - hold da op han har da godt nok været med hvor det sker.

MVH Søren
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Re: Spændende side

Indlæg af Veset »

Søren Dahl skrev:Hej Veset

En spændede side - hold da op han har da godt nok været med hvor det sker.

MVH Søren
Ja han ser temmelig berejst ud...
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Alu tasker mv.

Indlæg af yaknudsen »

Resultatet af de mange gode råd jeg har fået i denne tråd kan nu ses på følgende side:

Opdateret URL til flyttet billedgalleri:
http://www.hjemloese-mc.dk/GALLERY/main ... oreTasker/
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Besvar