Donor AT
- Bernt
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
- Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
- Kontakt:
Donor AT
Jeg går lige og leger med tanken om hvad det ville koste at opgradere min TA, så en tur på nettet viser at der er en del der tager delene fra en AT og flytter over på stellet fra TA. Er der nogen af jer der ved hvilke modeller AT, jeg skulle kigge efter hvis jeg vil havde opgradere min TA PD10 årgang 96.
Jeg tænker selv at det billigste sted at få en er fra Tyskland eller lignende. Dem jeg har set på mobile.de (eller hvad den nu hedder) ligger på næsten 25000,-. Det er lidt i den dyre ende for mig.
Hvad er realistisk?
Jeg tænker selv at det billigste sted at få en er fra Tyskland eller lignende. Dem jeg har set på mobile.de (eller hvad den nu hedder) ligger på næsten 25000,-. Det er lidt i den dyre ende for mig.
Hvad er realistisk?
Eventyret venter bag næste sving 

- Bernt
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
- Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
- Kontakt:
Re: Donor AT
Hvis donor AT er i god stand, så kunne det være sjovt at lege med tanken om kun at beholde mit stel fra TA også skifte motor, forgaffel og bagsider mm. Denne løsning vil give mig en næsten ny mc for måske billigere penge. Og de til overs dele vil så blive solgt, så på bundlinjen vil den samlet udgift være så lille som muligt. Jeg er lige nu kun igang med at regne på det hele. Måske det ville være lige så dyrt at skifte TA ud, men jeg har vel lov til at lege lidt med tanken. Når jeg læser om forskellen på TA og AT, så er komforten bedre på TA. Om hvad det skyldes er jeg ikke helt sikker på.
Jeg holder meget af min TA, der er bare nogle situationer hvor den godt kunne bruge lidt mere power. Derfor er disse tanker udsprunget fra det indlæg, hvor der bliver sat en AT 750 på et TA stel. Og da den hvis jeg husker rigtigt, så blev motoren taget fra en tysk donor mc. Så var det jeg tænkte, det kunne jo være at der var flere dele der kunne flyttes over. Min TA er fra 1996 PD10 model med dobbelt bremse foran. Og den tjener mig godt på mine daglige ture.
Forresten hvordan går det med din forgaffel, er den stabil uden afstands bøjlen foran?
Jeg holder meget af min TA, der er bare nogle situationer hvor den godt kunne bruge lidt mere power. Derfor er disse tanker udsprunget fra det indlæg, hvor der bliver sat en AT 750 på et TA stel. Og da den hvis jeg husker rigtigt, så blev motoren taget fra en tysk donor mc. Så var det jeg tænkte, det kunne jo være at der var flere dele der kunne flyttes over. Min TA er fra 1996 PD10 model med dobbelt bremse foran. Og den tjener mig godt på mine daglige ture.
Forresten hvordan går det med din forgaffel, er den stabil uden afstands bøjlen foran?
Eventyret venter bag næste sving 

-
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
- Geografisk sted: Grenå
Re: Donor AT
Hvis du flytter for meget over, kan det være Skat siger du har en ny cykel og dermed skal betale ny afgift. Lidt det samme gælder vist også når du "tuner" motoren mere end 20%. Så tjek lige med synshallen og forsikringen inden du går i gang, så du ved hvor du står.
Hilsen
Jernhenrik
Hilsen
Jernhenrik
Re: Donor AT
Hør evt dem her ad mht til ombygning, de skulle vide noget om det. http://skad.danamobil.dk/m/
Mvh Iver.
Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
- Bernt
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
- Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
- Kontakt:
Re: Donor AT
Tak for den, lige et hurtigt kig på overskrifter, så stod der noget om en 3 års regel ved ombygning. Den regel var nok værd at kigge nærmere på. Men tak for linket.
Mvh Bernth
Mvh Bernth
Eventyret venter bag næste sving 
