Africa Twin

Her kan debateres alt, næsten.
Morten Laursen

Hjælp til: Honda XRV 750 Africa Twin

Indlæg af Morten Laursen »

Hej Alle

Jeg overvejer en Honda XRV 750 Africa Twin fra slut 90'erne, gået under 30K. Er det en god cykel og hvad skal den ca koste? Hvad skal jeg lede efter af fejl og sådan? Er min første terræn-knallert...

Mange hilsner, Morten.
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Morten....

Det kan sikkert ikke undre dig at vi i HARK, synes at Africa Twin, er en af de absolut fedeste motorcykler man kan få.

Hvis du vil have en AT'er fra 1999, koster den ca 4.000 Euro i Tyskland, og afgiften vil være omkring 50.000,- kroner.

Der er ikke noget specielt du skal være opmærksom på ved netop denne mc. Erfaringen med AT'eren viser at det eneste der går i stykker er benzinpumpen, hvilket ikke er et stort problem, da cyklen kører fint uden, blot der er min ½ benzin i tanken.

Jeg vil anbefale dig at prøve en cykel, og så herefter beslutte om det er noget for dig.

Ring til mig, så skal jeg formidle kontakten til en hjælpsom lidelsesfælle i det område du bor.
Vi kan samtidig snakke lidt om hvor du kan finde din drømmecykel. Kender de fleste der er til salg i DK.

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Africa Twin

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Morten

En Africa Twin er formenteligt en af de bedste motorcykler der nogensinde er produceret, og helt ærlig - jeg tror virkelig Honda skal tage sig virkelig sammen for at producere noget som er bedre, hvad angår holdbarhed og brugsværdi. En AT er ikke just noget af det mest effektstærke markedet har set - men heri ligger hemmeligheden også bag den store holdbarhed motormæssigt. Den har en perfekt balance mellem det nødvendig og det underholdende.

At Honda stoppede med at producere denne fantastiske motorcykel er et stort tab for menneskeligheden......... :cry:

Heldigvis er markedet så stort, at der er kørebare eksemplarer mange år frem i tiden.....

Mvh Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

hej gutter

morten gør som peter skriver PRØV DEN

er lige blevet ejer af sådan en fætter
en 98 gået 44kg
har før kørt suzi 750 gsx og nydt accelerationen
så på den konto kan afrikaneren ikke være med
men på alle andre punkter er den suveræn
jeg er et stort smil når jeg har været ude og køre
den er bare for fed !!!!!

med hævet hjul Torben
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

ENDELIG!!!!

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Alle

Undskyld mit fraværd den sidste uge her på forum, der har været mange ting som skulle falde i hak for mig.

I dag var jeg i Tyskland og handle lidt......

Se billederne på Album!

Svinet har kørt 10170 km er fra 10/99 - haft to ejere, den første kørte 2K på den på 2 år - den næste kørte 8K på den på 4 år, og nu havde han da lige købt sig en CBR 600, for han kom jo ikke ud på langtur alligvel - de er skøre de tyskere....

Jeg måtte slippe 34000 kr for den.

Til de interesserede der vil se lidt nærmere på den, kan den ses ved Harrys Motorservice i Randers - det er dem som klare afgiften etc. på den og tager min gamle alp retur. Men nu skal jeg først til alperne på TransAlpen - og når jeg kommer hjem er den klar, det bliver spændende, man kunne jo ligefrem komme til at glæde sig lidt ;-)


Mvh Søren
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Søren

Rigtig mange gange tillykke med nyanskaffelsen, den ser bare godt ud, og i mine øjne fede farver, glæder mig til at se den live, men er den ikke for pæn til at betale afgift af :-D

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Re: ENDELIG!!!!

Indlæg af Veset »

Søren Dahl skrev:Hej Alle

Undskyld mit fraværd den sidste uge her på forum, der har været mange ting som skulle falde i hak for mig.

I dag var jeg i Tyskland og handle lidt......

Se billederne på Album!

Svinet har kørt 10170 km er fra 10/99 - haft to ejere, den første kørte 2K på den på 2 år - den næste kørte 8K på den på 4 år, og nu havde han da lige købt sig en CBR 600, for han kom jo ikke ud på langtur alligvel - de er skøre de tyskere....

Jeg måtte slippe 34000 kr for den.

Mvh Søren
Hej Søren

Stort tillykke med din "nye" cykel, den er næsten ligeså pæn som min :-P

Ej den er sgu fin :-D
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Mogens og Veset

Indlæg af Søren Dahl »

Mange tak skal I have - jeg har heller ikke helt fattet det endnu at jeg er blevet ejer en Africa Twin.

Nu skal jeg bare have fundet ud af hvilket ekstra udstyr jeg skal have på den - først og fremmest skal der styrtbøjler på - og valget er faldet på dem som touratech laver i sort. De ser rigtig cool ud. Så skal jeg have scott oiler på samt H&B alutaske holder.

Hvad andet udstyr skal sådan en twin ellers overhældes vil tiden vise - udstyrslisten til twin'en er uendelig lang, og der er mange gode leverandører.

Mvh Søren
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Den er edderfandme flot

Indlæg af yaknudsen »

Den er edderfandme flot. Tillykke med dyret. Et nyt bagdæk, og så er den li'ssom ny. Det kan
vist ikke blive meget bedre. (Når man nu ikke kan nøjes med en Alp).
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Gæst

Indlæg af Gæst »

Ja for pokker den er pæn - glæder mig til at prøve den ;-)
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

Nåeh ja, man skal lige logge på først. Men det var altså mig...
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Ja ved du hva', det gør jeg også, men Søren er vel heller bleg for at låne den ud, vel Søren :-D

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Twin

Indlæg af Søren Dahl »

Alle dem jeg kender i min omgangskreds som kører motorcykel inklusiv alle her fra klubben jeg har mødt, har været søde at lade mig prøve deres motorcykel, hvis jeg har spurgt om lov, så nu er det tid til at gøre gengæld....... ;-)

Mvh Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

TILLYKKE :-) det må jeg sgu nok sige Søren endelig konverterede du og blev ATist :-)

Godt gået knægt, klap dig selv på skulderen :-) Hvorfor går der så længe før den er klar?

Jeg kom hjem fra en todags tur i Tyskland, i aftes. Rigtig fed tur:-)

Kør ordentligt.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Africa Twin, brændeovne og meget andet....

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Iver

Der går heller ikke så lang tid, jeg tager blot min TransAlp til Alperne, og så er den klar når jeg kommer hjem. Jeg synes lige jeg vil have en sidste stor tur på min gamle slider.

Jeg er også enormt glad for min Twin, problemet er blot at jeg nok ikke rigtig kan få noget som er federe og noget jeg heller vil have mere, men det er vel også på tide at føle det fulde udbytte af mange års drømme.... ;-)

Jeg er i hvert fald glad for at Peter købte den brændeovn på min arbejdsplads - det var her at Peter fik trumfet den sidste afgørende salgstale igennem hos mig om hvor vigtig det er at følge ens drømme og gøre tingene rettidigt. Tak Peter - du har været en større hjælp end du aner!

Mvh Søren
Besvar