1. ste service
: 24. apr 2006, 00:16
Idag har Albert (min stadig ganske nye 2006 XL650V TransAlp) rundet de 2.000 km.
For nogle uger siden rundede den 1.000 km. og jeg synes i den anledning at Albert i
det mindste skulle have sit første serviceeftersyn hos forhandleren.
Det kostede den nette sum af 2.493,25 gode danske kroner. Forhandleren forklarede
at den relativt høje pris bla. skyldtes at man for at kunne komme til at checke
ventilspillerum skulle tappe kølevæsken af og derefter afmontere diverse
kølevandsslanger.
Fair nok - hvis det er rigtigt. Men er Honda virkeligt så tumbede at designe det sådan. ?
Jeg tror at det er sidste gang Albert bliver serviceret hos en forhandler. Jeg kan nok selv
checke ventilspillerum, skifte olie og filter, justere kæde - og smøre diverse kabler mm.
Hvilke erfaringer har i andre ? Foretager i selv service. Eller bruger i også en 'million'
hos den lokale Honda pusher ? Nogen ting man skal være særligt opmærksom på hvis
man vælger 'gør det selv' modellen ?
For nogle uger siden rundede den 1.000 km. og jeg synes i den anledning at Albert i
det mindste skulle have sit første serviceeftersyn hos forhandleren.
Det kostede den nette sum af 2.493,25 gode danske kroner. Forhandleren forklarede
at den relativt høje pris bla. skyldtes at man for at kunne komme til at checke
ventilspillerum skulle tappe kølevæsken af og derefter afmontere diverse
kølevandsslanger.
Fair nok - hvis det er rigtigt. Men er Honda virkeligt så tumbede at designe det sådan. ?
Jeg tror at det er sidste gang Albert bliver serviceret hos en forhandler. Jeg kan nok selv
checke ventilspillerum, skifte olie og filter, justere kæde - og smøre diverse kabler mm.
Hvilke erfaringer har i andre ? Foretager i selv service. Eller bruger i også en 'million'
hos den lokale Honda pusher ? Nogen ting man skal være særligt opmærksom på hvis
man vælger 'gør det selv' modellen ?