Anmeldelse af KTM LC8 SM

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Geografisk sted: Kolding

Anmeldelse af KTM LC8 SM

Indlæg af Søren Dahl »

I dag havde jeg lidt ferie jeg lige skulle have brændt af inden 1 maj. Derfor var det meget oplagt at bruge dagen på at komme ud og trille lidt og komme ud og se på lidt MC'er ved diverse forhandlerer og få trillet nogle km i det fine vejr.

Jeg havde lavet en forhåndsaftale med Villadsens motorcykler i Hinnerup om at komme ud og prøve en LC-8 - desværre ikke adventure udgaven, men derimod en LC8 Super Motard.

Cyklen holdt uden for og var gjort klar, da jeg ankom til Villadsens lille virksomhed som ligger midt i Hinnerup by. Jeg gik og kiggede lidt på dyret og var allerede imponeret, da ejeren kom ud og hilste på. Han ville hverken se kørekort eller noget, jeg kunne bare sætte mig op og trille lige så lang en tur jeg havde lyst til. Han startede cyklen så den lige kunne få lov at få varmen inden den skulle ud og kører (den havde kun kørt 206 km ialt). Jeg havde forventet en hårdt pumpet og viberende jordstamper lyd da han startede cyklen, men derimod mødte mine ører lyden af en velsmurt og behagelig tøffende lyd, og da jeg lagde hånden på sædet blev min KTM-viberations skræk jeg fik for flere år siden da jeg var ude og prøvekører en KTM LC-4, totalt gjort til skamme. Denne cykel er lige så viberationsfri som vores egen honda'er. Mit første postiktive indtryk var gjort, det første ud af mange.....

Jeg satte mig til rette, og slap koblingen, duk - motoren gik ud - jeg startede cyklen igen, med et nervøst grin - og fik cyklen trillet ud af gårdspladsen.

Jeg kørte ud mod den store hovedvej som går mellem Hinnerup og Hadsten. Den første rundkørsel var som en leg. Motoren arbejdede roligt og kontrolleret under mig med nogle få tusinde omdrejninger, men med et meget overbevisende overskud - jeg var ikke i tvivl, denne cykel indeholdt potentiale.

Efter rundkørslen, skulle de lokale bønder lige have drejet fra, og et langt lige stykke lå foran mig - nåja bortset fra en håbløs langsom lastbil - jeg tænkte, at jeg da lige kunne trække forsigtig uden om ham - det lykkedes ikke, altså at slippe uden om han forsigtig, da jeg kiggede ned på det elektroniske speedometer havde det passeret hastigheder som man nok primært bruger på en landingsbane,- og løftet forhjulet i vejret de første 2-3 gange op gennem gearkassen - FUCK jeg var imponeret - nu var den rolige bamse jeg havde stiftet bekendskab med inde på parkeringspladsen pludselig vågnet op - og havde spist røde fluesvampe og gået totalt beserkergang - nej nej nej det var for vildt - denne LC-8 motor har et for mig, ukendt og brutalt bundtræk jeg ikke tidligere i min mc karriere har stiftet bekendskab med. En meget voldsom oplevelse jeg sen vil glemme.

Mine tanker gik under kørslen til Fabrizio Meoni som desværre omkom i sidste års Paris Dakar. Jeg fatter endnu ikke hvordan man kan gennemføre et ørkenløb med en så potent og voldsom motor som denne motorcykel har - men både Meoni og flere andre kører har løftet denne tunge opgave.

Jeg kom hjem til Villadsen igen, og takkede for turen og begav mig hjemad på min gamle, alp - en uforglemmelig prøvetur var forbi. Min gamle alp var nu rar at komme over på igen - men virkede nu lige pludselig meget gammel, slidt og totat døv på gasseren, men det er konsekvensen ved at prøvekører 2006 teknologiens køretøjer.

Mvh Søren
- med bredt smil!!!!
Senest rettet af Søren Dahl 27. apr 2006, 18:58, rettet i alt 1 gang.
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

Hej Søren

Du skulle da have købt den nu du havde chancen!
Brugeravatar
Søren Dahl

Hej Henrik

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Henrik

Jeg er inkarneret honda mand - og der skal meget til at rykke ved det! Noget som skræmmer meget er 263.000 for en adventure - som det skulle være hvis der skulle skiftet til KTM ;-)
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

Ja det er vildt hvad de KTM'er koster :shock:

Det må have været en god oplevelse, og ja jeg er vildt misundelig. :ok:
Brugeravatar
Søren Dahl

Hej Henrik

Indlæg af Søren Dahl »

Det var en herre fed oplevelse - den har jeg levet rigtig højt på i dag på arbejdspladsen igen ;-)

Mvh Søren
Besvar