Dynge, afgift og så videre....

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Geografisk sted: Kolding

Dynge, afgift og så videre....

Indlæg af Søren Dahl »

Så fik jeg solgt min gamle transalp, nu står den blot 5 km fra hvor mine forældre bor, og hvor den stod parkeret når jeg ikke kørte på den, blot over på den anden side af fjorden.

Jeg har også været gennem afgift helvede på twin'en og er nu kommet ud og kører - og det er simpelthen SÅ fantastisk - det er den bedste motorcykel jeg nogensinde har haft - og sikkert også den bedste jeg nogensinde får - jeg er bare så lykkelig ;-) ;-) ;-)

Mvh Søren
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Tillykke med det hele

Indlæg af Nikolajsen »

Hejsa
Det er bare skide godt at virkeligheden, levede op til forventningerne. Godt at høre. Tilykke med det hele. :-D
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl

Hej Nicolajsen

Indlæg af Søren Dahl »

Tusinde tak skal du have, det er simpelthen bare så fedt.

Når vi en gang ses ved lejlighed så skal du have en tur på dyngen, jeg vil også smadder gerne prøve din Honda VFR, har selv kørt en del km på sådan en men det er flere år siden - det er også en rigtig fed maskine.

Mvh Søren
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

:ok: Vi har en aftale.
Ses lige pludselig :-D
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl

Brev til regeringen....

Indlæg af Søren Dahl »

For nyelig skrev jeg til regeringen ang afgiften:

Mit brev:

Hej Regering.

Her den anden dag var jeg inde og betale regiteringsafgift på et nyt køre tøj jeg har hentet i Tyskland, vi sad nogle stykker og ventede hos Skat for at komme ind og få vurderet vores sag og sidenhen betale for at komme ud og køre. Der var en generel negativ stemning over at man skulle af med de mange penge til ingenting, men det er vel ikke helt korrekt. De mange penge vi betaler i Danmark for vores køretøjer til den danske stat må vel på en eller anden måde komme os borgere til gavn igen, og være en fordel i forhold til andre lande hvor man ikke betaler denne regiteringsafgift, ellers gjorde vi det vel ikke?

Så mit konkrete spørgsmål er, hvad vinder vi danskere ved at betale regiteringsafgift på vores køretøjer i forhold til de øvrige lande i verden hvor man ikke betaler denne, synes jeg, høje afgift? (undtagen Norge som betaler 110%) Jeg ved vi ikke betaler for at køre på vores motorveje, som man eksempelvis gør i Frankrig, men vi skal jo alligvel betale for at komme over broen mellem Sjælland og fastlandet, og det beløb er jo også meget højt.

Jeg håber at få stillet min nysgerrighed.

Svaret fra regeringen:

Kære Søren Dahl

Statsminister Anders Fogh Rasmussen har bedt os om at svare på din mail om registreringsafgift.

Registreringsafgift er en del af vores samlede skatte- og afgiftsindtægter. Den opkræves ikke til et bestemt formål. Den er ligesom andre skatter med til at finansiere vores velfærdssamfund. Derfor kan man heller ikke bare afskaffe den eller sætte den ned.

Regeringen har skrevet følgende i regeringsgrundlaget: Regeringen vil nedsætte et udvalg, som skal undersøge mulighederne for over en længere årrække at foretage en provenuneutral og miljøfremmende omlægning af den samlede bilbeskatning.

Med venlig hilsen

René Mikkelsen
Skatteministeriet
rm@skm.dk

Så det betyder jo næsten af vi ikke skal betale afgifter mere fing2
Brugeravatar
Veset
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

Skal vi så ikke bare flytte til sverige allesammen ? ;-)
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Brugeravatar
Søren Dahl

Hej Veset

Indlæg af Søren Dahl »

Jo da - men så må vi ikke drikke ;-)

- det er ikke let.

Mvh Søren
Besvar